📼 O Reino Suevo da Galiza | Parte II (Documentario Completo en Galego, 2019)

Sdílet
Vložit
  • čas přidán 23. 08. 2024
  • ⚠️ Esta é a segunda parte! Podes ver a primeira parte aquí: • 📼 O Reino Suevo da Gal...
    Á luz das últimas investigacións e da man dos maiores especialistas da Europa dispómonos a explorar a creación, o auxe e a queda do Reino Suevo da Galiza. Esta é a historia do primeiro reino medieval de occidente, mais tamén é un relato sobre como se fai a historia e sobre como nola contaron. (Ficha na TVG: www.crtvg.es/t... )
    ---
    À luz das últimas investigações e da mão dos maiores especialistas da Europa dispomo-nos a explorar a criaçom, o auge e a queda do Reino Suevo da Galiza. Esta é a história do primeiro reino medieval de ocidente, mas também é um relato sobre como se fai a historia e sobre como no-la contárom. (Ficha na TVG: www.crtvg.es/t... )

Komentáře • 15

  • @manu82mv
    @manu82mv Před 21 dnem

    Adorei! Gracias por difundir!

  • @sergiomello5429
    @sergiomello5429 Před 2 lety +29

    Parabéns pelo excelente trabalho demonstrado nestes dois vídeos.
    Desculpem-me por escrever em português, mas embora nossas línguas tenham a mesma origem, o “galaico-português”, não me sinto capaz de escrever em galego, mas estou seguro que não terão dificuldade alguma em compreender-me.
    Gostei particularmente da explanação sobre o “priscilianismo”, mas creio que deveriam também ser abordadas outras heresias, que ao meu ver, foram igualmente importantes e influentes nessa época.
    Refiro-me especificamente ao “arianismo”, a “heresia” que motivou o Concílio de Nicéa e à consequente oficialização do catolicismo no Império Romano, algumas décadas depois.
    Pois bem, segundo todas as fontes que tenho tido acesso, a maioria dos povos germânicos que adentraram a Península Ibérica em 409, professavam o arianismo. O Reino Suévo, foi na maior parte de sua existência “ariano”, com um breve intervalo de catolicismo na época do rei Requiário entre os anos de 448 até sua morte em 456. A conversão definitiva da corte suéva ao catolicismo deu-se somente após à chegada na Galécea de Martinho da Pannonia, ou Martinho de Dume, como é mais conhecido, na metade do século sexto. Também a corte visigoda era ariana, somente convertendo-se ao catolicismo, após a incorporação do reino suévo a seus domínios.
    Intriga-me muito o fato de apesar dos reinos ibéricos existentes nesse período terem suas elites professando o arianismo, não se tenha muito registro histórico desse fato, e de não nos terem chegados até os dias de hoje os vestígios das igrejas arianas que certamente existiram nesse período. Seria o “Parochiale Suevorum” um mapeamento das paróquias arianas ou parte delas, que foram gradualmente convertendo-se ao catolicismo pela ação do Bispo de Braga, São Martinho de Dume?
    Espero que continuem a produzir mais material como esse, que nos possibilita conhecer melhor nossa história e nossos ancestrais.
    Mais uma vez, expresso minhas congratulações por seu excelente trabalho.
    Obrigado.

    • @banduacomostrasnosnanoite2025
      @banduacomostrasnosnanoite2025 Před rokem +3

      Nom tes que desculparte por falar com a normativa de Lisboa, nenhum galego de bem terá complicaçoms para compreender.
      Eu estou a falar com a normativa ortográfica AGAL,normativa lusista nom oficial na Galiza,pois a oficial é a norma da RAG.Norma que nom atende a natureza lusa da nossa lingoa, e que impõm a norma ortográfica do espanhol para o galego,unicamente obedecendo a princípios ideológicos espanholeiros.Pois a atual norma nom foi a assinalada pelo comité de filólogos i expertos liderados por Ricardo Carvalho Calero,autêntica eminência na época em aquelas questoms que tenhem a ver com o estudo da lingoa,ao que lhe som encarregados por parte do novíssimo governo autónomo da Galiza em 1982 os trabalhos de estudo e restauraçom literária do idioma galego após séculos de persecuçom e proibiçom.Aliás de isso entende-se a atitude tomada pelo governo galego,pois na Espanha nom houve umha verdadeira transiçom democrática,senóm umha fraude na que foi o próprio regime quem após a morte do ditador,lavam a face ao sistema em umha presunta transiçom que eles mesmos dirigiram,e nom a oposiçom do regime totalitário(Franquista)como e preciso fazer para que o poder "transite" das mãos do eixo totalitário para as mãos dos democratas,pois sem isto nom há 'transiçom possível" como de facto ocorreu.Deste jeito entende-se que o governo galego estiver ocupado por galego fóbicos como o próprio presidente F.Albor,reconhecido franquista e simpatizante dos nazis(com os que foi fazer práticas na Luftwaffe)decidiram tirar para o lixo o trabalho científico da equipa de Carvalho Calero,em prol de escrever o galego com a ortografia espanhola.Estes som os que foram responsáveis da morte y exílio dos auténticos mártires da causa nacional galega e do idioma galego,como Alexandre Bóveda,alcalde de Ponte-Vedra e militante do Partido Galeguista,fuzilado pelo fascismo em 1936.Igoalmente Afonso Daniel Rodrigues Castelão,deputado nas cortes do Partido Galeguista,quem fóra exilado na Argentina até morrer lá,sem poder voltar a pátria como tantos outros galegos ilustres e gente do comum.
      O Ricardo Carvalho Calero e os seus estudos seguem a ser defendidos e desenrolados hoje na Galiza por um setor da sociedade que vai crescendo moderadamente mas sem deterse.

    • @marianino9678
      @marianino9678 Před rokem +3

      Podes faltar ou escribir o que queiras pero eu falo o galego que oin da misa aboa e de portugués nin unha pizca ,e o galego que faltan os xoves dame dos de oidos parece sintético ou sea falso.

    • @banduacomostrasnosnanoite2025
      @banduacomostrasnosnanoite2025 Před rokem

      @@marianino9678 muito bem

  • @gabrielfojo1460
    @gabrielfojo1460 Před rokem +5

    Mui bon programa orgulloso da minha historia comun galiza Portugal

    • @Alvar2001
      @Alvar2001 Před rokem

      Galicia portugal, obrigado.

    • @burlanegra
      @burlanegra  Před 2 měsíci

      Galiza e Galícia, os dous nomes som corretos para o nosso país

  • @Orlando-Braga
    @Orlando-Braga Před měsícem +1

    A capital do Reino Suevo foi Braga, em Portugal.

  • @moifodedor8475
    @moifodedor8475 Před rokem +3

    20:51 gha, gha, xa tiñan que meter esa merda. É unha praga!!

  • @alfredop.escoval7619
    @alfredop.escoval7619 Před rokem

    Na Galiza procura-se muito a identidade com a herança Celta. O que muitos não realizam: a nossa herança sueva é bem maior. Sou do norte de Portugal e a herança genética dos Suevos ate hoje se vê na nossa ADN

    • @Gautgaut-uw8zp
      @Gautgaut-uw8zp Před 8 měsíci

      Solo algunas tribus Galaicas eran celtas y todo el área de Celtíberia, el resto es probable pero no seguro. Atribuir a los lusitanos como celtas es una tontería

  • @moifodedor8475
    @moifodedor8475 Před rokem +1

    Non é necesario comer carne cando te adicas a predicar e rascar os coll.óns. Entonces, prohibes a carne para os outros tamén, para poder extraerlle aínda máis rentas.

  • @ponbo3.081
    @ponbo3.081 Před 7 měsíci

    Moi fan do peche deste vídeo: viaxar ás nosas orixes, coñecer a nosa Historia fai que nos sintamos ben, seguros , menos orfos,. Quizáis o estado emocional de "acougo" sexa iso.