Video není dostupné.
Omlouváme se.

MUNȚII ȘUREANU: Drumeție la Fundătura Ponorului din satul Federi

• čas přidán 13. 08. 2024
  • 1.05.2021 | Am fost la Fundătura Ponorului primăvara, când natura abia se trezea la viață și sălașele erau încă goale. Asta înseamnă că nu erau nici câini, despre care citisem în mai multe locuri că sunt destul de agresivi.
    Așa că plimbarea noastră a fost una extrem de plăcută și linișitită.
    Am mers cu mașina pe drum asfaltat până în satul Federi, iar de aici am luat-o la pas mai întâi pe un drum forestier, apoi pe potecă prin pădure.
    La finalul traseului ne-a întâmpinat o minunăție de depresiune carstică - Fundătura Ponorului sau Palma lui Dumnezeu.
    TRASEU: Federi - Fundătura Ponorului - Federi
    DISTANȚĂ: 14 km
    DIFERENȚĂ DE NIVEL: 640 m
    DURATĂ: 5h41 (cu pauză de 1h-1h30 în Fundătura Ponorului)
    / strava
    La finalul traseului am făcut o oprire pentru a admira de sus Cheile Crivadiei, apoi am mers la Cheile Băniței.
    0:00 Intro
    Instagram: / jurnaldecalatorie.ro

• @tirsaion5325
    @tirsaion5325 Před 2 lety

Foarte frumos! Îmi este tare dor de primăvară. Va aștept cu alte aventuri.

• @mariussimihaian3069
    @mariussimihaian3069 Před 2 lety

Simihaian Marius.Foarte Frumoasa si Valea Jiului.Pacat ca nu-i promovata mai mult!

• @mariamarin3624
    @mariamarin3624 Před 2 lety +1

Waw. Ce frumooos! Ați fost si in Valea Jiului....?! una din cele mai frumoase zone din tara, nepromovata, dimpotrivă s-a facut antipromovare.

Am trecut prin Defileul Jiului și ne-am oprit în Cheile Polatiștei. Avem un vlog filmat și acolo - urmează să îl edităm. De asemenea, am mers spre Retezatul Mic dar ne-am limitat la câteva cascade.

• @transilvania5811
      @transilvania5811 Před 2 lety +1

Asta ca să nu se vadă și distrugerile făcute din cauza mineritului făcut fă cap 😳

• @BogdanVladescu
    @BogdanVladescu Před 2 lety

👌

• @rbcrist
    @rbcrist Před 2 lety +1

Ceau. Am fost ieri inspre Fundatura dar nu am ajuns. De la ultimele garaje am luat-o pe un drum la stanga prin sat si am mers vreo 3 ore si tot nu am ajuns. Ai putea sa imi spui pe unde ati luat-o pentru ca din filmare nu arata cu nimic din ce am vazut eu pe traseu. Am inteles ca ma e un drum pe care se poate urca mai mult cu masina. Multumesc anticipat !

•  Před 2 lety

Bună! E destul de prost marcat, într-adevăr. Din drumul Petroșani-Hațeg noi am luat-o spre Ponor, apoi Ohaba Ponor. Odată ajunși în Ohaba Ponor am deschis aplicația Munții Noștri (chiar dacă eram cu mașina), care ne-a orientat către intrarea în traseu - ne-am folosit de localizarea prin GPS pentru a vedea exact unde suntem. Aplicația ne arăta că suntem în satul Federi - dar undeva mai pe la intrare. Practic am mers până la terminarea asfaltului, unde am și lăsat mașina. Se mai poate continua pe drumul forestier, dar erau ceva șleauri, așa că noi am decis să mergem pe jos. Aveți grijă pe acest drum forestier să localizați panoul informativ, unde poteca o ia în stânga.
      Vă las aici link-ul de la Munții Noștri, poate vă e mai ușor să vă orientați pe hartă: muntii-nostri.ro/ro/routeinfo/federi-fundatura-ponorului.

• @rbcrist
      @rbcrist Před 2 lety

@ buna ziua. Noi am ajuns in Federi si am urcat pe drumul cu garajele pana la o "intersectie" ( unde mai erau ceva garaje ) unde drumul continua inainte sau era inca un drum la stanga pe o panta foarte inclinata. Noi am luat-o pe panta, pe jos, si dupa ceva timp am ajuns printre niste case, am mers tot pe drum pana ce am ajuns la capatul satului tot urcand si ajungand intr-un "gol", fara case si cu putini copaci. Banuiesc ca am luat-o gresit.

•  Před 2 lety

Posibil. Eu nu îmi amintesc de garaje, intrarea in traseu fiind undeva la intrarea in sat. Încercați și cu aplicația Munții Noștri data viitoare. Pe noi ne-a “salvat” de multe ori acolo unde nici Waze, nici Google Maps nu făceau față.

• @mariamarin3624
    @mariamarin3624 Před 2 lety

Si este Pestera Bolii langa Cheile Bănitei, ati ratat-o?

Am fost cu altă ocazie la Peștera Bolii. De data aceasta nu am mai vizitat-o :).