Video není dostupné.

Albania 2022 - VanLife trip

• čas přidán 7. 01. 2023
  • Albánie 2022
    Jelikož motodovené už mám za sebou je na čase vyvést celou FAMILY.
    Plánování Albánie bylo víceméně na poslední chvíli páč jsme s rodinou Vlčkovou měli plán Španělsko, Portugalsko. Ale vzhledem té dálce cca 6tis km na 14dni jsem to vzdal a navrhl jestli nepodniknem raději Albansky trip, všichni souhlasili.
    Vlčaci měli naplánováno 3 týdny a tak o týden dříve vyrazili s tím, že si pojezdí po Chorvatsku a za týden se sejdeme na určeném místě v Albánii.
    Den1.
    My jsme vyrazili o týden později v 6:00 27.8. Plán byl jasný dojet alespoň do BOSNY A HERCEGOVINY někam poblíž Sarajevu. To se povedlo sice pozdě večer ale přeci, místo na kempování jsme objevili a tak v klídku jdeme do hajan.
    Den2.
    Ráno se probouzíme do krásného dne a směřujeme náš vůz směr hranice po silnici E762 na přechod Foča-Hum s Černou Horou. Z hranice vyjíždíme do údolím PIVA, kde se silnice vlní v skalních stěnách podél řeky i jezera přičemž se ztrácí a opět objevuje v nespočet tunelů. Kousek před mostem do obce Plužime odbočujeme na cestu R-16, která míří do Žabljaku přes narodni park DURMITOR. V kopečkách každou chvíli stavíme a pořizuje záznamy je to nádhera. Jelikož jsme se tímto a menšími vyšlapy zdrželi je načase hledat nějaké to místečko na kempování. Jelikož jsem měl něco načteného z domu zakotvili jsme u jezera VRAŽJE. Nádherné místo s pohledem na pohoří DURMITOR při západu slunce tak i krásné pro koupačku.
    Den3.
    Ráno vstávám celkem dost brzo páč jsem byl vyhnán zimou ze stanu (jezero je ve výšce 1420m teplota 10C) a tak jsem šel tělo prohřát po místních kopečkách s obejitím jezera a při té příležitosti i nafotit východ slunce. Po snídani a výborné kávě opouštíme jezero a cestou k vesnici Aluga zastavujeme ještě u pozůstatků rujn STEĆCI, které leží v blízkosti silnice. Pokračujeme v naši cestě a za nedlouho stavíme u obloukového železobetonového mostu unikátní konstrukce. Ve své době se řadil k nejpokrokovějšímu mostů v Evropě DJURDJEVIĆŮV MOST přes řeku TARU. Po tomto výškovém zážitků se ubíráme do nejhlubšího říčního kaňonu v Evropě ve kterém protéká řeka TARA. V kaňonu je ještě jedna historická krása a to klášter (manastir) DOBROLOVINA u kterého stavíme. Pokračujeme na Kolašin kde stáčíme Mulťáka směr Berane což nebylo moudré páč po 10km jsme narazili na konečnou kvůli kopání tunelu skrz kopec Klisura a navigace hodila náhradní cestu přes kopečky. A to byla naše první offroad cesta na naší Albánské tour. Po kopečkové skákačce o délce cca10km a 2hod. sjízdíme opět na asfaltu a už to uháníme směr přechod Grnčar MNE/AL. Po kratší kontrole konečně Albánie SH20 nás za deště vede až na vyhlídkové místo LEQET E HOLIT kde fotíme horské velikány a odpočíváme. Jelikož v kopcích prší a náš sraz s rodinou Vlčkovou má být v horské vesničce Theth snažíme se skontaktovat (není signál v horách) a vymyslet alternativní místo shledání a zároveň přenocování, kde dohodneme jak se naše putování bude vyvíjet.
    Po mnoha vzájemných pokusech SMS a volání se domlouváme a dáváme si spicha před Koplikem. Dnešní nocování je u SKADARSKEHO JEZERA a to přímo u jeskyních tůních (Syri i Sheganit) které se vlívaji do jezera. Jelikož jsme dojeli pod večír a stavěli zázemí před deštěm, nebylo moc času na obchůzku okolí i túní.
    Den4.
    Ráno vstáváme do krásného dne, něco zobnem nějaká tá kávička a jdeme nafukovat paddleboardy pro naše ratolesti na vyblbnutí a pro nás starší na prozkoumání místní fauny a flory. Zázemí balíme po polední a cíl naší dnešní etapy je někde u moře. Cestu stáčíme nejdříve severovýchodně od města Skodar k blízkosti vesnice MES kde je osmánskou kulturou vybudován URA E MESIT 108m dlouhý most ze 1770 roku. V Shkodër obhlídnout pevnost ROZAFA tyčící se jižně od města, po této cca 2hod. kulturní vložce míříme už k moři. Páč teplota kolem 32C to se člověk chce i trocha smočit. Cíl jsme našli na pláži v Baks-Rrjollë krásné místo moře i sprchy ideální.
    Den5.
    Užíváme si pohodu u velké louže do druhého dne kdy před obědem zvedáme kotvy a jedem dále ohlížet krásy Albánie. První místo po cestě je hrad LAZHË u stejnojmenného města. Další nás cíl je malinko v horách a to jezero LIGENI I ULZES kde jsme měli v plánu přespat, ale nejaké pěkné místo jsme nenašli. A tak se vracíme, musím tady říci, že se k jezeru jede nádherným kaňonem podel řeky Mat. Nový cíl máme, mys KEPI I RODONIT na který dojíždíme pod večír. Zastavuje nás obsluha u závory, která chce po nás 10Eur za vstup i s přespáním. Když dojíždíme na dané parkoviště v zápětí za námi dojíždí 4člená partička 2motorky 2čtyřkolky a oni to jsou kluci na vozících od projektu @dokolakolem. Krásné a milé překvapení povinná fotodokumentace a menší pokec.
    #albanie #albania #trip #vanlife #balcanes #balcan #adventure #habrdacisvetaci

• @Size939
    @Size939 Před rokem +1

super ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

• @petrpetrk6492
    @petrpetrk6492 Před rokem

Moc hezké video, dobrá inspirace, díky 👍😉

• @ulikaplani1039
    @ulikaplani1039 Před rokem

Danke für das schöne Video..! Albanien( meine Heimat) ist ein Top Destination in Europa geworden..,vor allem ,man kann frei stehen wo man will..! Die Natur ist wunderschön..!

@habrdacisvetaci  Před rokem +1

Ja, Sie haben recht, Albanien ist schön, wie der gesamte Balkan. Und der Vorteil bisher ist, dass man überall parken kann und sich niemand groß darum kümmert und die Leute freundlich sind. Und danke für dáš lob.

• @elaela-ky4qg
    @elaela-ky4qg Před rokem

👍👍👌👌

• @milankozusnik
    @milankozusnik Před rokem

SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• @CryptoRider
    @CryptoRider Před rokem

Krásný video! Spoustu míst poznávám, ale většinu vůbec. Si tu Albosku budeme muset dat asi znovu 🤣

@habrdacisvetaci  Před rokem +2

Díky za chválu.To máš pravdu 14dní je i tak málo. Byl jsem v loni něco jsem okouk letos zase něco dál obhlédnout. Člověk by si musel udělat sakra času na veškeré zajímavosti. 🤔😁

• @martinsadilek3927
    @martinsadilek3927 Před rokem +1

Moc pěkné video. Byl by itinerář? Planuju cestu do Albánie a čerpám inspiraci. Diky

@habrdacisvetaci  Před rokem +1

Ahoj díky za pochvalu. Itinerář nemám plánovali jsme to tak nák jak to přišlo. Ale mám body na mapách.cz tak ti je můžu třeba přes messenger zaslat. A sorry za tu rychlost nak jsem to přehlédl.

• @debint21
    @debint21 Před rokem

Pecka! Vy mate 4motion? Daj se tyhle cesticky i s 2wd? Zas tak hardcore to nevypada, ale treba jste museli projet i horsi useky, co na videu nejsou :)

@habrdacisvetaci  Před rokem

Díky. Mám 2wd a místy jsem měl hodně staženo😅. Ale vše co jsme projížděli jsme zvládli. I když ty horské přejezdy vydali i na půl dne a to se jednalo třeba jen o 20km. Člověk jede opatrně aby něco někde nurval hlavně vanu neprorazil. 😉😁

• @debint21
      @debint21 Před rokem

@@habrdacisvetaci Jo, takze spis by stacilo to zvednout a dalsi naprava netreba :) No mam o cem premejslet :D

@habrdacisvetaci  Před rokem

@@debint21 ahoj jo zvednout by to nebylo špatné. Ale místa jako Theth-Prekal bych si s 2WD netroufl. A těch míst bude po Albošce více to co jsme jezdili byly podle map.cz žluté. A některá místa uffff 😅😉

@lukassolarik1649 Před rokem

Zdravím Habrďáci,můžu mít prosím dotaz?

Ahoj jasnačka 😉

@lukassolarik1649 Před rokem

@@habrdacisvetaci Spaní na Syri i Sheganit,jen jste to tam prostě zapíchly s hotovo,nebo to patří k té restauraci a řešily jste to s nima?My na ten pramen vloni jen nakoukly při cestě domů,bylo to ráno,pár fotek a pokračovaly jsme,ale moc se nám tam líbilo.Díky

@habrdacisvetaci  Před rokem

NN s nikým jsme to neřešili vše v pohodě