Malownicze Roztocze💚 Odwiedzamy najpiękniejsze i najciekawsze rezerwaty! Kładki i mostki w lesie🥰

• čas přidán 27. 08. 2024
  • Po krótkiej naszej nieobecności tutaj publikujemy kolejny, ostatni już film z naszej wycieczki na Roztocze:) Tym razem chcemy pokazać Wam dwa nietuzinkowe rezerwaty, malowniczo położone.
    ✨SUBSKRYBUJ✨ żeby nie ominąć naszych nowych filmów:)
    Nie zapomnij nacisnąć w 🔔 żeby być zawsze na bieżąco!
    Podobał Ci się nasz film? Będzie nam miło jeśli go polubisz i zostawisz komentarz😊
    📸INSTAGRAM: / stado_na_wypadzie
    📽FACEBOOK: / stadonawypadzie
    Zawsze kiedy jesteśmy na Roztoczu odwiedzamy Rezerwat Przyrody „Czartowe Pole”. Ścieżka przyrodnicza, która została poprowadzona tym rezerwatem pozwala odkryć niezwykłe tajemnice tego miejsca. Poprowadzona drewnianymi kładkami i mostkami prowadzi urwistym brzegiem rzeki Sopot. Na tym odcinku rzeka ta przypomina wyglądem rwący górski potok z bezładnie rozrzuconymi blokami skalnymi na dnie.
    Rezerwat „Czartowe Pole” położony jest na terenie wsi Hamernia w gminie Józefów. Zaraz przy wejściu do rezerwatu znajduje się duży leśny parking z wiatami i miejscem na ognisko. Spędziliśmy tutaj spokojną noc w kamperze, a z samego rana wyruszyliśmy na szlak.
    Cała ścieżka przyrodnicza nie jest zbyt długa, bo ma jedynie 1,4 km. Natomiast na pewno warto tutaj przyjść!
    Naturalny krajobraz malowniczo ukształtowanego odcinka doliny potoku Sopot z licznymi, nieregularnymi i niewielkimi wodospadami robi wspaniałe wrażenie o każdej porze roku. Spacer kładkami w otoczeniu takiej dzikiej przyrody działa kojąco i jest samą przyjemnością.
    Osobliwością tego rezerwatu są także ruiny zabytkowej papierni. Ruiny te są pozostałością dużego niegdyś zakładu przemysłowego ordynacji Zamojskiej wybudowanego w XVIII w. Ciekawostką jest fakt, że był to jeden z największych zakładów w Królestwie Polskim, a produkowano tutaj ponad 9 gatunków papieru, który wytwarzany był ręcznie głównie ze szmat.
    Kolejnym rezerwatem, który tego dnia odwiedziliśmy był Rezerwat Przyrody „Nad Tanwią”. Ze ścieżki przyrodniczo- dydaktycznej biegnącej doliną rzeki Tanew po obu jej brzegach, mogliśmy podziwiać najpiękniejsze roztoczańskie wodospady, zwane potocznie szumami.
    Trasę rozpoczęliśmy od parkingu leśnego - tym razem płatnego!( pan policzył nas na pewno ulgowo- 10 zł za dobę z możliwością nocowania) przy drodze Susiec- Cieszanów na początku miejscowości Huta Szumy.
    Ten rezerwat jest bardzo popularny i spotkaliśmy tutaj mnóstwo ludzi. Momentami było naprawdę ciasno. Ale warto było tutaj przyjechać! Długość tej ścieżki to około trzy kilometry, a jej trasa jest stosunkowo łatwa. Największą osobliwością tego rezerwatu są progi skalne w korycie rzeki, które stanowią geologiczną ciekawostkę- oddzielają bowiem fałdowe utwory Europy Zachodniej od płytowych struktur Europy Wschodniej.
    Bukowy jesienny las, do tego fragment starodrzewiu jodłowego i liczne olchy oraz jesiony- przepiękne otoczenie przyrody, które sprawiło, że spacer doliną Tanwi był dla nas wspaniałym doświadczeniem. Tutaj też nie zabrakło kładek położonych na zboczu urwiska, tuż nad samą rzeką.
    Z całego serca polecamy Wam odwiedzić te dwa rezerwaty, to jedne z najciekawszych i najpiękniejszych miejsc na Roztoczu❤️

• @xtr5622
    @xtr5622 Před 8 měsíci +1

Już zaczynaliśmy się martwić o naszych ulubionych podróżników,ufff znaleźli się, cieszymy się.
    Dziękujemy za kolejny filmik ukazujący magiczne Roztocze.
    Pozdrawiamy ciepło z zasypanego Krakowa.

@stadonawypadzie  Před 8 měsíci

Tak za oknem piękna zima a my wrzucamy film z naszego wyjazdu na Roztocze. Oj my tak szybko nie znikamy:)jak to mówią złego diabli nie biorą:) będzie jeszcze materiał z Poleskiego Parku Narodowego ale z racji tego że troszkę walczymy z czasem ,praca rodzina ,święta więc czasu na montaż jest dużo mniej. Ale zbieramy urlop i plany na nowy rok:)

• @marianna8416
    @marianna8416 Před 8 měsíci +1

Witam moje kochane stadko!! Kolejny piękny film i ciekawy zakątek 👍Co ja bym bez Was zrobila🤦Nigdy w życiu nie odwiedzila bym sama,takich uroczych miejsc w Polsce i za granicą.A dzięki temu , że Was ogladam-b.duzo już widziałam!!Pozdrawiam całą rodzinkę!! Cieszę się , że mogłam Was wszystkich spotkać!!

@stadonawypadzie  Před 8 měsíci +1

No i właśnie o to w tym wszystkim chodzi dla nas to jest pamiętnik naszych miejsc co odwiedziliśmy. Ale ma to też na celu pokazanie i promowanie tych mniej turystycznych a ciekawych miejsc. My również pozdrawiamy i miło było się spotkać. I mamy nadzieję że do zobaczenia:)

• @marianna8416
      @marianna8416 Před 8 měsíci

@@stadonawypadzie Ja również mam nadzieję, że się jeszcze zobaczymy😊Ale,gdybyśmy do Świąt się nie spotkali-to życzę już teraz(tak na zapas), całej rodzince zdrowych,spokojnych Świąt,wielu pyszności na wigilijnym stole a w nadchodzącym Nowym Roku przede wszystkim dużo, dużo zdrówka ,wszelkiej pomyślności i dalszych pięknych wojaży,po kraju i zagranicy!!Buziaki dla chłopaczków!Pozdrawiam serdecznie!!

• @dzikiroko12
    @dzikiroko12 Před 8 měsíci +1

Pozdrawiam👍👍😊😊😊

@stadonawypadzie  Před 8 měsíci

Dziękujemy, my również pozdrawiamy i wszystkiego dobrego:)

• @MARKO12435
    @MARKO12435 Před 8 měsíci +1

dzisiaj 8 GRUDNIA - ZIMA W PEŁNI.. NA pewno film był dużo wcześniej nagrywany...

@stadonawypadzie  Před 8 měsíci +1

Oczywiście! Na Roztoczu byliśmy pod koniec października stąd brak śniegu😉Ten kanał ma być naszym pamiętnikiem, zapisem podróży, które odbyliśmy. W październiku wróciliśmy z Włoch i zaraz pojechaliśmy na Roztocze. Niedawno skończyliśmy dodawać filmy z Włoch, więc dopiero teraz wpadły te z Roztocza🤷‍♀️ Jeszcze jeden i będziemy nagrywać na bieżąco😉Pozdrawiamy!