Ilyushin IL-62MGr v Ostravě. Letadlo, které by v roce 2021 už nemělo létat?

• čas přidán 10. 05. 2021
  • Podpořit moje projekty můžete na avgeek.cz
    Ostravské letiště v polovině dubna 2021 hostilo vzácnou návštěvu v podobě letounu Ilyushin Il-62MGr běloruské společnosti Rada Airlines, a to dokonce třikrát. Celý článek o IL62 a fotoreport zde: flyrosta.com/ilyushin-il-62mg...
    Historie letadla:
    Twitter: / flyrosta
    LinkedIn: / rostislavkopecky
    #ilyushin #ostrava #cargo
    Movie created by Rostislav Kopecky (flyRosta.com)

@flyRosta  Před 3 lety +38

Předem děkuji všem za úžasné příběhy, které máte spojené s IL-62! Pokud bych někomu hned neodepisoval, tak se předem omlouvám. 🙏🙏🙏

• @reginameitnerova2269
    @reginameitnerova2269 Před 3 lety +108

Letěla jsem IL-62 v roce 1974 z Prahy do Moskvy. Dodnes mám živě v paměti, jak jsme pomalounku narolovali na start, letadlo ztichlo, pak se rozeřvaly motory, letadlo se rozechvělo a odpíchlo, až nás to zarazilo do sedaček. Baječný let, jako doma na gauču. Zajímavé bylo přistání na Šeremetěvu, když to s námi bral vysloužilý vojenský pilot krapet více po křídle...Krásné vzpomínky na mládí. Díky Rosťo

@flyRosta  Před 3 lety +3

Děkuju za zajímavé vzpominky.

• @bobopechful
      @bobopechful Před 3 lety +17

No, musím říct, že když jsem letěl někdy s Aeroflotem, tak to bylo skutečně téměř na hraně stavu bez tíže, když ti piloti přistávali. Zřejmě poučeni předchozí vojenskou kariérou (nevím, možná tehdy za existence SSSR byli nějací civilní piloti, kteří před tím v armádě nelétali, ale dost bych o tom pochyboval) vždycky přilétli nad Šeremetjevo, a pak jako by si řekli: a hele, už jsme tady, rychle dolů, tak to vzali dolů téměř střemhlav. Rozhodně to brali dolů tak rychle, že se moje Eustachova trubice ještě minimálně 2 hodiny po přistání vzpamatovávala....;-)

• @adei5166
      @adei5166 Před 3 lety +10

@@bobopechful S námi v Moskvě tak bouchlo o zem, až vypadly kryty zářivek v uličce. Visely na řetízkách jako od splachovadla.😩😜🤥

• @lubomirkuty3206
      @lubomirkuty3206 Před 3 lety +2

IL 62 si můžete prohlédnout živě na přechodu do Rakouska v Hatích. Lze se podívat i do kokpitu letadla.

• @bobopechful
      @bobopechful Před 3 lety

@@lubomirkuty3206 Vida! To, že na Hatích je nějaké letadlo, to jsem periferním viděním postřehl, ale nijak jsem si nevtiskl, co je to zač. A navíc jsem netušil, že se něho dá nahlédnout, myslel jsem, že je to jen statická dekorace...

• @aeronicer
    @aeronicer Před 3 lety +16

Pro mne srdcovka. Táta s ní dlouhá létal jako navigátor - radiotelegrafista často s kapitánem Jardou Slováčkem. Párkrát jsem se s ním svezl a to byla velká paráda. V té době s těmi úžasnými letuškami a perfektním servisem na palubě( jídlo pití) a špičkoví piloti (elita). Pořád jsem seděl v kokpitu. Východ slunce všechna přistání i starty. Singapore, Bombaj přelet rovníku Djakarta(byl jsem na palubě pokřtěn) asi nejlepší chvíle mého života. Miluju tohle éro.

• @webovka269
      @webovka269 Před 3 lety +4

Muj tata s tim lital...Miroslav Riessner...Bombaj, Singapur, Hanoj...cca 1978-1984

@navrcjura Před 3 lety +21

Milý Rosťo, včera jsem shlédl Vaše video o nákladním IL-62 a rozhodl se najít poznámky a popsat i svůj let tehdy tímto moderním strojem. Dnes zjišťuji , že nejsem sám. Tak tedy vracel jsem se tímto letadlem i se svou manželkou z výběrové rekreace v SSSR. Byla tehdy neděle 11. 8. 1985 v Moskvě. Nastoupili jsme do IL-62M patřícího ČSA, OK 893. Kapitánem byl pan Holbík. Odlet ze Šeremetěva se konal ve 13:20 středoevropského času (15:20 m.č.). Výška letu cca 10 km , rychlost 850 km/hod. Trasa letu (byli jsme průběžně informováni) vedla nad Vitebsk - Vilno- Varšava -Lodž - přelet čs hranic u Frýdlantu v Čechách - přistání v Ruzyni v Praze v 15:23. V letadle byl ve 14 hod podáván vydatný oběd (rohlík, máslo sýr,bramborový knedlík k vepřovému a zelí , Plzeň, džus,káva zákusek).
    Tuto výběrovou rekreaci jsem obdržel jako odborář( ROH) ke svým 50 tinám zdarma od fabriky, kde jsem pracoval nepřetržitě 42 let až do odchodu do důchodu (jako Ing. chemik). Mohla se mnou letět i manželka, zaměstnaná tamtéž za poplatek 1.500 Kčs. Ta rekreace započala již 30.7. 1985. Navštívili jsme ukrajinský Kyjev, Tadžikistan, Uzbekistan , Kirgizstan a nakonec Moskvu. V SSSR jsme se přepravovali většinou letecky ( TU-154, An- 24) a autobusy. Nepamatuji na žádný spor mezi tamními pravoslavnými a muslimy. Jak je to možné? Byl to opravdu neopakovatelný zážitek. Byl jsem a odjakživava budu nestraníkem. Odměna to byla za odváděnou práci. A tím odborářem, platícím příspěvky podle příjmů, jsem byl od počátku vstupu do zaměstnání. Cestu organizoval tehdejší ČEDOK. Ať se daří. Jiří

@flyRosta  Před 3 lety +3

Tak to jsou super zážitky, máte opravdu na co vzpomínat!

@navrcjura Před 3 lety +3

@@flyRosta Díky za odpověď. Dnes je něco podobného nemyslitelné. Jiří

• @mareksykora779
      @mareksykora779 Před 2 lety

​@@navrcjura Tak dneska si tu cestu zaplatíte ze svého platu. Tehdy jste byl na tabulkovém. Proč myslíte, že se mlaďoši cpali do JZD Slušovice a nechtěli makat za pár šušňů v klaiscké fabrice? Čuba ve Slušovicích rozjížděl kapitalismus. Dobře a efektivně pracuj a dostaneš to na platu a ne až na nějakém dovolenkovém poukaze v padesátinám.

@navrcjura Před 2 lety +3

@@mareksykora779 Vážený pane Marku, přečtěte si znovu celý můj stručný příspěvek Rosťovi. Ta moje fabrika se jmenuje Spolana Neratovice, dnes jen torzo někdejší. Původně jsem nastoupil do národního podniku, později to byl koncernový podnik Chemopetrolu. A to co líčíte v souvislosti se Slušovicemi tak to není absolutně můj případ. Jiří

• @michalkrejci433
    @michalkrejci433 Před 3 lety +25

Létal jsem na dvaašedesátkách jako steward od roku 87 až do jejich vyřazení, to je hodně let :-) a to éro znám z pohledu své profese jako své boty... Dvaašedesátkami jsme v době mé činné služby vozili cestující do New Yorku, do Montrealu, Havany, Mexico City, do Dubaje, Abu Dhabi, Damašku, Káhiry, Bombaye, Bangkoku, Kuala Lumpur, Jakarty, Hanoje, Saigonu, Taškentu (všechno pravidelné linky a určitě jsem některé z “dálkovek” vynechal), o evropských destinacích a charterech, co kromě typických “koupacích” destinací někdy mířily do velmi exotických míst, nemluvě. A310 u ČSA dvaašedesátky zastínily, není divu, nabídly mnohem větší komfort cestujícím (třeba o filmu na palubě se vám na IL62 mohlo tak akorát zdát), ale IL62 je legenda, srdeční záležitost, éro se kterým jsme toho v ČSA mnoho prožili a hodně dokázali.

@flyRosta  Před 3 lety +4

Moc Vám tyhle zážitky s IL62 závidím, v tom nejlepším smyslu. A ty zlaté časy, které jste u ČSA zažil ✈️

• @michalkrejci433
      @michalkrejci433 Před 3 lety +1

@@flyRosta Moc bych přál ČSA, aby ty zlaté časy pokračovaly i dnes! Chtěl jsem aerolince dát celý svůj pracovní život, stejně jako jsem to viděl u mých starších kolegů z ČSA a u kolegů z posádek Air France, Delty, Alitalie, Aeromexica a Koreanu, se kterými jsme společně stavěli velké plány v alianci SkyTeam. Okolnosti tomu bohužel nepřály. Takových, jak jsem já, tady po Česku chodí... určitě stovky.

• @pavelzidek2152
      @pavelzidek2152 Před 2 lety +1

@@michalkrejci433 Stejně bohužel dopadla i Československá námořní plavba...

• @domovoj9383
      @domovoj9383 Před rokem +1

@@pavelzidek2152 i čsplo-československáplavbalabskooderská⚓️

• @petr7694
      @petr7694 Před rokem

@@flyRosta V čem prosím ty normalizační "zlaté časy" ČSA spočívaly?

• @stepanzemanek5973
    @stepanzemanek5973 Před 3 lety +48

Letěl jsem tímto krasavcem v roce 96 s prarodiči kteří již oba bohužel nežijí na dovolenou na Krétu. Pozn. pamatuji si, že jsme během dovolené sledovali finále Eura kde jsem prohráli s Německem, sledovali jsme to někde na ulici v TV v restauraci a všichni Řekové nám tam fandili = )) Ale zpět k letu : Byl to charter pro dovolenkáře, piloti to tenkrát měli docela na háku, alespoň oproti dnešku, ale není se co divit, 11 září bylo ještě před námi. Takže pan kapitán po jídle někde nad středozemním mořem zahlásil do interkomu, že zájemci mohou naklusat do kokpitu, v té době jsem byl vášnivý 12ti letý fanda letectví a tak jsem neváhal. Nakonec se mi tak poštěstilo sedět za kniplem IL62 za letu = )) Byl tam autopilot = ))

@flyRosta  Před 3 lety +2

Tak to je skvělý zážitek!✈️

• @spiralsound5490
      @spiralsound5490 Před 3 měsíci

Ja taky,ale dik tatovejm kontaktum(tech.inzenyr draku 62 jky toho casu) mi toho autopilota vypli a ja udelal pod dohledem 2.pilota mirnou zatacku,jo bylo mi dvanact a let Praha Moskva, a dostal jsem pochvalu;)

• @schweitson44
    @schweitson44 Před 2 lety +8

IL - 62 bylo vůbec první letadlo kterým jsem letěl. Bylo to tuším někdy kolem roku 1996. Praha - Heraklion - Praha na otočku :) Tehdy byl strýc spolumajitelem letecké společnosti IDG Technology Airlines, která v té době provozovala dva tyto stroje. Jeden vlastnili, druhý měli v pronájmu. Jednou takhle v létě když jsem byl u dědy na prázdninách, tak Michal (strejda) říká: co máte v plánu zítra ,nechcete se proletět? Máme na palubě pár volných míst, tak se můžete proletět. Druhý den jsme jeli autem až pod letadlo na stojánku ,počkali až nastoupí všichni cestující .Stát tehdy asi jako 12ti letý kluk na dotek u takového stroje byl pro mně nepředstavitelný zážitek ,velikost kol a celého letadla byla pro mě tehdy obrovská. Když bylo letadlo připraveno ,tak jsme nastoupili jako poslední ,letušky nás přivítali a usadili na volná místa. Od země jsme se odlepili už za tmy. Po několika desítkách minut pro nás přišel Míša s tím ,že se jdeme podívat do kokpitu ,to už se ve mě nadšením vařila krev :) . Překvapením pro mně bylo množství lidí ,kteří tenkrát tento stroj obsluhovali, žil jsem v tom, že letadlo pilotují pouze dva lidé, ale tady jich sedělo tuším 5. Kapitán, 2.pilot,palubní inženýr, navigátor a ten poslední ani nevím co měl za funkci ,asi nástěnkář :) V dálce se před letadlem začal ze tmy nořit světlo ,ze světla bylo po chvilce město, a z města Vídeň.
    Úchvatný pohled na město a jeho světla ,tehdy bylo úplně jasno a člověk měl Vídeň jako na dlani. Za pár hodin jsme se do kabiny vrátili znovu ,tentokráte na přistání v Heraklionu .V kokpitu jsme byli ještě v plné výšce ,tak jsem mohl sledovat celé přistání od klesání až po samotné přiblížení k letišti. Vzpomínám si jak někde v dálce svítilo město a na obzoru blikalo několik letadel přistávajících před námi . Protože jsem u sebe tenkrát neměl ani pas ,tak jsem po přistání musel strávit několik hodin v letadle a jeho těsné blízkosti ,než nastoupili cestující na zpáteční cestu.
    Cesta zpátky utekla rychl e,v Praze jsme přistávali brzy ráno ,už za světla, a opět jsem měl možnost být na přistání v kabině. Za světla to byl zase úplně jiný zážitek.
    Od té doby nějaká voda uplynula ,mě už není 12,létám pravidelně ,a dopravní letadla mě nepřestala o nic méně fascinovat.
    Tak to je má vzpomínka na IL 62 a strejdu Michala ,který už mezi námi bohužel není.
    Děkuji ti za tyto vzpomínky a zážitek. Odpočívej v pokoji Míšo

• @ladislavnajman2252
    @ladislavnajman2252 Před 3 lety +7

Náhodou jsem narazil na tohle video , je to super , díky za ně. S tímto strojem jsem letěl bohužel jen dvakrát - v roce 87 do Burgasu a zpět , tehdy na rekreaci s CKM . Dodnes si pamatuju že to letadlo letělo jakoby trochu "do kopce" , nějaký ten stupeň s přídí nahoru. Aspoň se mi to tak zdálo. Ale let to byl jinak parádní . Při cestě nazpět (v noci) jsme téměř nad celým Maďarskem letěli nad velkou bouřkou, prostor pod námi kam až oko dohlédlo byl jakoby posetý nafialovělýmy diamanty, prostě krása. Akorát to trochu s letadlem poněkud házelo...Tohle letadlo mám rád , celý život žiju v Praze a kdysi jsem bydlel nedaleko od trasy koridoru na přiblížení , takže od malička jsem se o letadla zajímal a dodes mám "v uchu" ten zvuk motorů , ať to byl IL62 nebo IL18 , či dokonce (pro pamětníky) Il (Avia) 14. V něm jsem také jako kluk také v roce 1970 letěl. A jako perličku dodávám vzpomínku z ještě věttší minulosti na to , když jsme si jako čtyř nebo pětiletí hráli ve školce na zahradě , jak jsme žasli když letělo TU104 , které v té době už nějakých pár let tehdy ČSA už provozovalo , a zhruba ve stejné době byl občas k vidění také neobvyklý letoun Caravelle , jako děcka jsme se překřikovali kdo ho uviděl první... :-)

• @princsymbol713
    @princsymbol713 Před 3 lety +20

Zdravím Rosťu z Liberce....musím poděkovat za video.
    Konečně se někdo podíval na krásného ptáka IL-62M. Vždycky mi to připomínalo letící labuť. Dnes všichni koukají na Boeingy a Airbusy a nikoho
    dohromady nenapadne se popídit po tomto krásném stroji.............
    Názory můžeme mít různé, řada lidí jak slyší Rusko, tak je všechno špatně, ale v letectví
    bychom měli mít srdíčko pro letouny všeobecně a vsadím se, že správný letecký fanda má
    v srdci ten "svůj" letoun. Ten můj je právě IL-62M.
    Nicméně tedy ještě doplním, že tato nákladní verze IL-62MGr byla udělána i z bývalého stroje
    ČSA a to u OK-BYV (po druhé registraci ). Tento stroj vlastnila Ruská společnost KAPO-AVIA
    a letoun měl označení RA-86945.
    Do nedávna tento stroj létal, zda létá dodnes, nevím, ale správný fanda si tyto základní informace určitě najde.
    Někde bylo psáno, že tato přestavba u tohoto typu byla v počtu třech kusů......
    Zdravím všechny a děkuju za video......příjemné podívání.

@flyRosta  Před 3 lety +1

Děkuju za zajímavé informace!

• @mountainer84
    @mountainer84 Před 3 lety +4

Opět naprosto skvělé video, díky za něj Rosťo. Ten zvuk motorů Solovjov při nahození a startu, to je něco, šla mi z toho husina. IL62M bylo vůbec moje první letadlo, kterým jsem v životě letěl. Léto 1997, trasa PRG - CFU, registrace OK-OBL v bílozelené livery aerolinky Egretta. Tehdy jsem si jako malý hrozně přál Boeing a byl jsem trochu zklamaný, že tam i zpět z dovolené letěl IL...dneska už to vidím jinak a jsem hrozně rád, že jsem měl tuto možnost. :-) Při letu tam jsem si mohl užít dokonce dva starty, protože jsme kvůli mlze na CFU divertovali na SKG. A na té krátké RWY na Korfu to Iljouš zakápnul takovým způsobem, že uřvaný chlapec přede mnou v první řadě málem letěl do kokpitu i s chatrnou sedačkou. :-D

• @Bobo-or2hw
    @Bobo-or2hw Před 3 lety +11

Letěl jsem s IL-62 od ČSA v roce 1992 na Maltu.... tehdy jsem si toho ještě nevážil.. teď vidím jaké je to krásné letadlo

• @jardatridentone1859
    @jardatridentone1859 Před 3 lety +3

Tak.. Měl jsem tu čest letět s oběma kultovními stroji. Tedy tím druhým je samozřejmě TU154, což byly s IL62 na svou dobu stroje dle mého názoru srovnatelné s Boeingy. a přitom nezaměnitelné. Prostě konstrukční kanceláře Tupolev a Iljušin uměly velmi spolehlivá a zároveň elegantní letadla. Hnidopichy bych upozornil že ta letadla létala desítky let spolehlivě v podmínkách, ve kterých by si Boeingy možná ani neškrtly.
    Nicméně bych vás, Rosťo, touto cestou poprosil, zda byste neuměl vytvořit nějaké hezké video o mé srdeční záležitosti. Existuje mnoho videí, ale v češtině jsem na žádné nenarazil. Tou láskou je dle mého názoru nejkrásnější letadlo všech dob, a to je Valkyrie, která vzhledem k době vzniku stále umí vyrážet dech. Ano.. XB70 je sice bombarder, ale budiž bohyni války ke cti, že nemá na svědomí žádné válečné oběti.

• @TomasOliverius
    @TomasOliverius Před 11 měsíci +2

Krásné video o krásném stroji. Díky, Rosťo. Letěl jsem s ním 2 x na lince Praha - Moskva a zpět (z toho jednou přes Bratislavu) a Barcelona - Ženeva - Praha, když na této lince výjimečně nahradil TU 134A. Pokaždé to byla skvělý zážitek. Jako bývalý zaměstnanec ČSA jsem ho vídal zcela běžně a dodnes si užívám, když slyším, aspoň takhle na videu, zvuk jeho motorů.

• @petermikeska6516
    @petermikeska6516 Před 3 lety +12

Když přiletěla první den tak jsem byl zrovna v práci. Tak šla práce stranou a šel jsem se kouknout před hangár, protože jestli mám něco rád tak tuhle poctivou ruskou kovařinu 🙂😍

@flyRosta  Před 3 lety +4

AN124 Ruslan si vozí sebou náhradní díly. IL62 má vedle lékárničky kladivo a kleště... víc k opravě letadla není potřeba :)))

• @patriklipina
    @patriklipina Před 3 lety +5

Ja v roce 95 IL-62 prave z Mosnova do Recka na dovolenou. Za kniplem tehdejsi mistr sveta v letecke akrobacii, Petr Jirmus. Dve legendy najednou nezapomenete nikdy :) krasna doba

@flyRosta  Před 3 lety +2

To jo. Ale většina lidí co s tím v 90. letech létala chartery na dovolenou tu vzácnost vůbec neocenila. Ale my letečtí nadšenci to chápeme :-)

• @romannedbal7020
    @romannedbal7020 Před rokem +4

IL62 byla krásná mašina.Hned jsem zavzpomínal, když jsem chodil na Ruzyň a sledoval hodiny tyto krásné mašiny.Super záběr jak přístává a jsou vidět obraceče tahu.

• @alexalexov6019
      @alexalexov6019 Před 2 měsíci

Ту-154м тоже красивый и звонкий

• @danielsram
    @danielsram Před 3 lety +5

Moc děkuji za reportáž. Připomnělo mi to moje mládí. Protože moje mamka pracovala celý život u ČSA, měl jsem možnost letět s mnoha letadly tehdejšího "národního" dopravce. IL-62 byla top. V roce 1979 a pak znovu 1986 jsme letěli na dovolenou do Kubu. Tam vždy přes letiště Mirabel v Motreálu, a zpět pak napřímo. I díky službám na palubě, které si dnes už ani nelze představit, to byl vždy krásný zážitek... Ten zvuk motorů je nenapodobytelný.... A děkuji za Váš skvělý video kanál :-)

@flyRosta  Před 3 lety +1

Já moc děkuju za Vaše vzpomínky!

• @milan-cc6mb
    @milan-cc6mb Před 3 lety +5

Děkuju za video. Pro mě nostalgie. Letěla jsem s ním v roce 1985 z Prahy do Varny a zpět, tenkrát jako už větší dítě, s maminkou. Bylo to na dovolenou k moři. Cestou tam jsme měli místa vzadu u motorů, a tam to teda pořádně pištělo, a pro dětské uši to bylo až moc. Cestou zpět jsme seděli kdesi uprostřed, což bylo komfortnější. Každopádně jsem z toho měla velký zážitek. Byl to můj první let v životě. Ted už bych je nespočítala. Pak jsem s ním ještě letěla v Rusku v rámci vnitrostátní přepravy v roce 1989. A pak už nikdy. O to víc mě potěšilo toto video.

@flyRosta  Před 3 lety +3

Kdybych tím měl šanci letět, tak si vyberu místo u těch motorů vzadu :-)

• @tomasvrabecCZ
    @tomasvrabecCZ Před 3 lety +13

Mám ho vyfocený na terminálu na Mošnově. Koupil jsem mamince vyhlídkový let, vybrali jsme random datum a tenhle il tam zrovna stál a já ho nafotil ze vzduchu 😍😍😍

• @rozdelovak
    @rozdelovak Před 3 lety +13

Il 62 mě umožnilo na jaře 1989 utéct do Kanady tehdy se létalo na Kubu přes Montreal :)

• @mirekbautsch9450
    @mirekbautsch9450 Před 3 lety +5

Cokoliv v Mošnově přistává na dráhu 22, tak mi v Hrabůvce proletí přímo nad hlavou. Tohle éro se prozradilo ještě před tím, než jsem ho uviděl. Motory dost řvou, myslel jsem, že se blíží Gripeny, které tady občas z cvičných důvodů proletí. Kouknu z okna a co nevidím. Vzácná návštěva, podle Flightradar24 přímo z Běloruska. Vygooglil jsem si o tom stroji pár údajů a nijak jsem nehlídal, kdy se pohne zase někam dál do světa. Ten drobeček se ovšem prozradil sám. Opět vzdálený hukot, napřed sílící, potom slábnoucí. Kouknu na Flightradar24, IL62 startuje z 22, takže to z motorů fouká přímo na Ostravu. Je to jediný dopravák, kterého je slyšet takhle daleko. Tak jsem ho trochu hlídal, neb mě zajímalo, kam poletí. Ta Afrika mě dost překvapila, s čím tam asi letěl??? A ne jednou...
    Díky za reportáž!
    Jo, a k těm zážitkům lidí, popisujícím přiblížení a přistání se sovětskými piloty. Oni byli chlapci trochu jinak vyškoleni praxí v různých konfliktech. Nebylo radno courat se příliš nízko nad územím protivníka, takže i v civilu to brali poněkud "zvysoka" a někdy s tím i trochu bouchli o beton.

@flyRosta  Před 3 lety +3

Tak to jste měl pěknou zvukovou kulisu nad domem 😁

• @muju9529
    @muju9529 Před 3 lety +25

Krásný historický stroj, který žral i pampelišky okolo runwaye. 💯😁
    Pan Rosťa předvedl zase své pěkné video 💥 Děkuji za shlédnutí.

• @ladislavjelinek2416
    @ladislavjelinek2416 Před 3 lety +2

Letěl jsem s OK-GBH v roce 1982 Havana Shannon Praha start v Havaně nezapomenutelný vůbec se mu do vzduchu nechtělo letadlo plně naložené. Krásné vzpomínky. Tohle video mě udělalo velkou radost.

• @milandovicovic612
    @milandovicovic612 Před 9 měsíci +1

Objavil som toto parádne video až teraz, ale bolo super. O lietadle IL 62 M ani nehovorím,ešte aj dnes vyzerá veľmi dobre.Ďakujem.

• @martinaprochazkova6065
    @martinaprochazkova6065 Před 3 lety +16

Kde jsou ty časy, letěla jsem s tátou nevím kolikrát, nejdál, když za odměnu táta dostal rekreaci v Gruzii. Ten zvuk motorů, to pištění, to se už moc neslyší. Krásná vzpomínka, vůbec jsem netušila, že to ještě lítá. Až mi slzy kapaly,ještě ta trefná muzika,no tedy bomba. Díky moc Rosťo 👍👍👍👍👍👍😂

@flyRosta  Před 3 lety +8

Já nechápu, že si dnes někdo stěžuje na hluk u letiště :D

• @pavelkolek3588
      @pavelkolek3588 Před 3 lety +6

@@flyRosta To je asi tím že tam nebydlíš, já jsem měl dílnu u konce ranweye na Gatwick asi cca 1 míli a když A380 od Emirates vzlétala tak se vše třepalo. Hustý zážitek, ale nechceš to pořád. Kámoš bydlel v Londýně a když startovalo Concorde tak vytahovali židličky na zahradu a čuměli do nebe. Ale to už je pase. Viděl jsem letět Avro Lancaster a po boku Spitfire a Huricane , bylo to těsně nade mnou a přes otevřené střešní okno v autě jsem slyšel ten řev šesti motorů Merlin (4+1+1).Něco ůžasného. Kolega z práce mi vyprávěl(dělal u RAF ) jak byl u startů SR-71 Blackbird. To taky už nezažijem. Mně se ,ale podařilo být u startu Avro Volcano a vidět ho i za letu nad mořem -kanálem. Bohužel ve stejný den, chvíli po te, se udála tragedie na Shoreham memorial air show, ke spadl Hawker Hunter. Zemřelo 11 lidí. Ale to je jiný příběh. Jinak hodně podařená reportáž Rosto. Good Luck.

@flyRosta  Před 3 lety +3

samozřejmě to z mé strany byla pouze nadsázka

• @vladimirsocha7779
    @vladimirsocha7779 Před 2 lety +2

Líbí se mi ten kokpit, tyrkysová barva se mi tam líbí fakt hodně

• @ludmilastepankova3180
    @ludmilastepankova3180 Před 3 lety +6

Nádherný zážitek, děkuji, letěla jsem IL 62 v 70tých letech 2x do Moskvy ,příjemné lety a skvělý servis ČSA.❤

• @marekjulina889
    @marekjulina889 Před 3 lety +18

Děkuji, že jsem mohl vidět moje oblíbené letadlo z dětství v tak krásné reportáži. Jen tak dále !!! Vážím si Vaši práce. 👍

• @milosrokyta8952
    @milosrokyta8952 Před 3 lety +4

Je to moje jediné letadlo, kterým sem letěl a to s rodiči na dovolenou od ROH z Prahy do rumuské Constanty. Parádní let.

• @Rudyworld
    @Rudyworld Před rokem +3

Moc vam dekuji na super video mojeho oblibeneho letadla. S moderni technikou je ted moznost zachitit tohle letadlo v plne krase. Ja po dlouhe dobe jsem nasel video od Kubanske firmy a koupil jsem DVD. Ptaly ste se nas divaku o tom to letadle. IL-62 od CSA a Aeroflot byli prvni letadla co jsem spatril par mesicu nez jeden od CSA nas vezl zacit novy zivot v Texasu v roce 1984. Do dnes miluji tito letadla, nechal jsem si vyrobit model CSA, ten zvuk mi vzdi pripomina jak ta laska k letadlum zacala, ted jsem zamesnanec Airbus v Miami. Moc me take tesi ze vi jako o dost mlatsi lide mate radi tito zajimave letadla.

• @tomasmairovsky6741
    @tomasmairovsky6741 Před rokem +2

Dobrý den, Rosťo, s obrovským zájmem sleduji Váš podcast a velice oceňuji výběr témat, jejich uchoppení, popis a vysvětlení i pro amatééry, citlivé směřování rozhovorů se zajímavými lidmi, atd. Vlastně o Vás osobně nic nevím, ale jste mně velmi sympatický.
    Civilní letectví je jeden z mýých koníčků, i když jsem toho zase až tak moc nenalétal (cca 100 letů). Jednu dobu hrozilo, že ve svých 20 letech (to mi bylo v r. 77, jsem ročník 57) už nikdy do letadla nesednu. 2. ledna 1977 jsem totiž seděl v TU 134 na trase Leningrad-Praha, kterým jsem se se svými rodiči vracel z úspěšného 8-denního zájezdu c.k.Rekrea do SSSR. Tento let ale neskončil standardně, náš TU134 přistával na VPD (tučím č.31?), na níž ale startovala IL18 na lince Praha-Bratislava.. Jako znalci letectví jsou Vám jistě okolnosti dramatické kolize obou strojů nad ruzyňským letištěm známy; nicméně v případě zájmu mohu nabídnout své dojmy pasažéra na onom letu z Leningradu..
    Naštěstí jsem se psychických bariér vůči létání zbavil, i když to trvalo poměrně dost dlouho. Po dokončení VŠ v r. 1980 jsem pracoval "brigádně" jako průvodce pro c.k.Čedok cca 13 let. V tom období jsem také nalétal nejvíce mil, neboť jsem často průvodcoval zájezdy do SSSR, kde byla letecká doprava vč. sovětské vnitrostátní standardem. Kromě toho jsem v té době, ale již také předzím od 60.let celkem často létal s rodiči na dovolené.
    Nevím už přesně kolik, ale něco mezi 10-20 lety jsem absolvoval ve strojích IL62, a to jak v majetku ČSA, tak i Aeroflotu. Tímto strojem jsem určitě letěl z Prahy do Moskvy a zpět (vícekrát), do Rabatu a zpět (úsel linky Praha-Freetown) a v rámci teritoria SSR z Moskvy do Jerevanu a Alma-Aty a dále z Taškentu do Moskvy. Možná jsem na některý let zapomněl... Když jsem poprvé letěl IL62, měl jsem za sebou lety s IL14 (asi 2x, neboť už dosluhovaly), IL18 (často), TU134 (často), Jak40 (pha-Ostrava a Bratislava), AN24 )krátké vnitrostátní linky v SSSR Aeroflotem, např. Dušanbe-Samarkand, Samarkand-Taškent a další a v Polsku - Warszawa-Kraków, Warszawa-Gdaňsk na palubě LOTu). Ve srovnání s uvedenými stroji na mě IL62 udělal velkolepý dojem už svou novotou, ale především pohodlím, relativně tichým chodem motorů, velikostí a samozřejmě i konstrukcí a umístěním motorů. Všechny lety v IL62 byly bezproblémové, příjemné, bez negativ.
    Nevím, co více k tomuto tématu uvést.
    Přeji Vám mnoho zajímavých leteckých zážitků a těším se, že se s námi budete o ně jako dosud dělit. Držím Vám palce!
    Tomáš

• @josefvrbka6017
    @josefvrbka6017 Před 3 lety +7

Krásný a neopakovatelný zvuk motoru Solovjov D30!!!

• @hugotogner168
    @hugotogner168 Před 3 lety +18

Úžasné video, děkuji mnohokrát. IL-62 je krásné letadlo a vždycky bude.

• @seanjoseph3605
    @seanjoseph3605 Před 2 lety +4

This camera work is excellent. I hope these 2 Il-62 aircraft will be in the sky for many years to come. They have both been to my local airport a few months ago, parked side by side. What a sight it was.

• @mauriceaviation
    @mauriceaviation Před 3 lety +48

Opět super a zajimave videjko Rosto! Závidím že si mohl vidět tuto krasku :)

• @adelaide8891
      @adelaide8891 Před 3 lety

Já Taky

• @vladimircarda364
      @vladimircarda364 Před 3 lety +2

@@adelaide8891 letěl som s ním když začínal někdy v r.1980 Praha - Moskva byl to krásný let

• @TupolevCZ
    @TupolevCZ Před 3 lety +8

Tohle letadlo mě provázelo v mých leteckých poprvé. Úplně poprvé jsem IL62 letěl v roce 1980 po vánocích, jako černý pasažér (u maminky v bříšku) z LHR na PRG. Pak ještě párkrát jako nemluvně. Ale taky jsem v něm letěl poprvé sám bez rodičů. To my bylo 7. Letěl jsem na prázdniny za babičkou. Byla tam letuška krásná blondýnka. Na palubě jsem dostal Colu (nevím proč si pamatuju zrovna tenhle detail). Vzala mě do kabiny za kapitánem, určitě jsem čuměl jak péro z divanu. Byl to první kokpit, který jsem viděl. Nakonec jsem dostal od letušky, za to že jsem se nebál odznáček. IL-62 je srdcovka.

@flyRosta  Před 3 lety +2

A máte ten odznáček dodnes nebo se během let ztratil? Díky za vzpomínku.

• @66slavek
      @66slavek Před 3 lety

kde je palivo? v kridlech?

• @KarelKilian
    @KarelKilian Před 3 lety +9

Díky za další skvělou reportáž plnou zajímavých faktů! Opět skvěle natočené, sestříhané, namluvené... ...a z té hudby mi občas běhal mráz po zádech. Prostě luxus.
    Jen mě trochu překvapilo to vysunutí obracečů tahu ještě před dosednutím. Možná je to u této koncepce běžné, ale nikdy jsem to neviděl.
    Ještě jednou díky za skvělou práci!

• @archilot9354
    @archilot9354 Před 3 lety +4

Díky za video. Letěl jsem na palubě IL62 z Damašku do Ruzyně v 80 letech. Symbolické letadlo ČSA. Krásné vzpomínky.

• @kitemonkee
    @kitemonkee Před 3 lety +4

cca 1985, z Rumunska do Bratislavy. Tam jsme letěli s IL-18 (opravdu šílenost), takže moc příjemná změna, dobře si pamatuju jak nás to na startu zarazilo do sedaček.

• @PavelRulik
    @PavelRulik Před 3 lety +4

Letěl jsem v IL-62 z Moskvy v roce 1980, v té době skvělé éro. Vám Rosťo opět dík za perfektní video.

• @mihalik2004
    @mihalik2004 Před 3 lety +18

Krásna reportáž. IL-62 vo farbách ČSA boli najkrajšie lietadlá vo flotile ČSA.

• @zdenek9752
    @zdenek9752 Před 3 lety +4

Pracoval jsem v cestovní kanceláři a IL-62 jsem letěl mnohokrát, nejvíc s ČSA. Krásné video i slzička ukápla. Děkuji.

• @janmoravec8930
    @janmoravec8930 Před 3 lety +4

Díky za zajímavou reportáž, při které se mi vybavují hezké vzpomínky.
    Il-62 ČSA jsem letěl v roce 1980 na dovolenou z Prahy do Burgasu. Krásné počasí, krásný let.
    Zpáteční letenka mě stála 1836 korun.
    V té době byla radost rozhlížet se po letišti, tolik rozmanitých tvarů letadel bylo k vidění.
    Dnes je to na jedno brdo a nevím, jestli se řeší, kdo od koho kopíruje...
    Ještě připojím dvě vzpomínky na letiště v Ostravě. První je z léta 1968, mezipřistání při letu z Brna do Košic letadlem Il-14. Už si nevzpomínám, jestli jsme všichni vystoupili nebo se vyměnilo jen několik pasažérů.
    Druhá je z podzimu 1979, Jak-40, let do Prahy.

Zajímavé vzpomínky, děkuju!

• @jaroslavjerry4241
    @jaroslavjerry4241 Před 3 lety +8

Ahoj Rosto, IL62 je můj chlebodarce a nostalgicka vzpomínka, neboť jsem na něm stejně jako TU 154M pracoval jako letecky elektro-mechanik u CSA 15let. Tyto dvě mašiny zustali v mém srdci 😍 jako nejlepší na světě. Pošli mail a rád se sejdu v Praze Ruzyni Děkuji za stream Jarda✈

@flyRosta  Před 3 lety +3

Tak to musíte mít spoustu krásných vzpomínek, v tom nejlepším Vám je závidím 👍

• @jaroslavjerry4241
      @jaroslavjerry4241 Před 3 lety +2

@@flyRosta děkuji, ty nejlepší vzpomínky byli v Uljanovsku, je nás jen pár v CR co tam dělali typové zkoušky mezinárodním institutu letectví certifikát P2.. Další jsou v Seattlu a GB👍🇨🇿

• @danielsmidl4460
    @danielsmidl4460 Před 3 lety +12

Rosťo díky!!! Dvaašedesátka to je moje slabost, právě v barvách mého milovaného ČSA mám Il-62 nejraději. Je to pořád krásný éro!!! Díky Dan

• @jaroslavlivora2552
    @jaroslavlivora2552 Před 3 lety +5

Krásné vzpomínky se mi vrátily :-) letěl jsem s ním celkem 7x, z toho 6x mezi roky 1987-89. 2x do Moskvy,1x z Moskvy (ČSA)1x z Moskvy do Chabarovsku(Aeroflot) a pak do Havany přes Montreal a zpět(ČSA). Krásné letadlo a servis na palubě úžasný, dodnes si pamatuji na jeden zpáteční let z Moskvy z ČSA, kdy se speciálně na tomto zpátečním letu podávalo české klasické vepřo-knedlo-zelo :-) Poslední let byl v roce 1996, tehdy už to byla nějaká česká soukromá společnost (Bemoair), působila tu jen krátce, kdy pro nás přiletělo na Malorcu,aby nás dostalo domů, protože letadlo, které nás tehdy mělo dostat domů mělo nějakou vážnou poruchu. Po tomhle videu se mi to všechno vrátilo, jako by to bylo včera. Díky Rosťo za skvělé video.

@flyRosta  Před 3 lety +1

Ano, to byly tehdy společnosti typu Bemoair, Egretta, IDG a další, které "dolétávaly" Iljušiny 62 pro cestovní kanceláře a tak mělo hodně lidí možnost, se tím ještě proletět....i když to asi neocenili 😆

• @jaroslavlivora2552
      @jaroslavlivora2552 Před 3 lety +2

@@flyRosta přesně tak Rosťo, dodnes si pamatuji ty ksichty na letišti, když pro nás tehdy ten IL 62 od Bemoair přiletěl, protože tam jsme letěli španělským B-737 a tehdy si lidi mysleli, jak je to úžasné letadlo a měli jsme s ním letět i zpět. Snad jedinej jsem měl tehdy radost, protože jsem před tím absolvoval ty dlouhé lety a já to letadlo miloval a proto jsem měl takovou radost, že najednou po 7 letech od posledního letu z Kuby jsem měl možnost do něj znovu sednout, bohužel už naposledy :-)

• @Chronograph71
    @Chronograph71 Před rokem +2

I loved your video. Thank you! I so not understand Czech, but I understood enough. And was able to see the rest. Great job!
    As a Soviet kid I used to own a tiny model /toy of this gorgeous plane back in late 70s. :-)))
    I was able to read the comments and was pleasantly surprised that so many people had good memories featuring this plane... Spasibo!

• @RadekSulc
    @RadekSulc Před 3 lety +2

Také parádní záběry. Díky.

• @mick390
    @mick390 Před 3 lety +14

Rikas si o to. Tady to ma's...
    Po odbaveni papiru jsme cekali na nastup do letadla v nastupni hale Petrohradskeho letiste. Psal se rok 82 a ja, sam pilot posedly plachtenim, jsem stal u okna haly a nasaval anatomii Il62 se vzrusenim, které je ti asi blizke.
    U baru sedeli dva rusti piloti. Byli to takovi ti chlapi, o kterych na prvni pohled vis, ze te tam nahore vytahnou z jekehokoli maleru holyma rukama. Zavidel jsem jim jejich job. Kopli do sebe zrovna po horcicaku vodky. Meli asi po tezke sichte ...
    Nemeli. Nastupovali do naseho Iljusina jako prvni ... Jo, piloti jsou holt vecni pubertaci ... na celem svete...
    Sedel jsem u okna nad pravym kridlem ... a koukal za letu na nyty v potahu kridla. Hmm, poskakovaly. Hodne volne. Drncaly a skripaly. Chtelo se jim ven. Plechy se obcas zatrepaly jako mavatko v pruvodu.
    Dobre, s temi plechy kecam. To jen kvuli holkham ...
    Ale kdyz jsme krouzili nad Prahou, vedel jsem, ze jestli se to tem dvema podari posadit, ze u tech schudku pokleknu a polibim beton pristavaci plochy. V Ruzyni se tehdy vystupovalo na beton ...
    Nepolibil. Psal se rok 82. Tak se tenkrat zilo ...
    Citil jsem se toho dne uzasne, ze jsem se mohl dotknout nadherneho tela Il62. I dnes bych si rad sahnul. Moc. Za vidim i tobe.
    Dekuju za lasku k letani, o kterou se s nami delis. Podivna magie, ktera nas sblizuje na celem svete. Sblizi i ty, kteri po sobe kdysi strileli ...

@flyRosta  Před 3 lety +2

Moc hezky napsané a naprostý souhlas s posledními dvěma větami.

• @isoptin1
    @isoptin1 Před 3 lety +25

Letel jsem v roce 86 s rodici na dovolenou. Nadhera,fura mista, servis o kterem se nam dnes muze jen zdat..... Zlate casy.

• @svatoplukkudlac4532
      @svatoplukkudlac4532 Před 3 lety +6

Letěli jsme s ním v roce 1990 z Brna do Tuniska s mezipřistáním na Djerbě. Let v pohodě, letadlo velké, poloprázdné ale”udržované” v ruském stylu. Motory měly poněkud vyšší tón, než u jiných letadel. Měli jsme obavu z kombinace stáří a ruského výrobce, ale kamarád obchodní pilot nás ubezpečil, že je to kovářská práce , prostě ruský Kostěj Nesmrtelný

• @adelaide8891
    @adelaide8891 Před 3 lety +3

Opět závidím a super videjko Rosťo! Strašně ráda sleduji tvá videa 💜

• @jaromirsvoboda5481
    @jaromirsvoboda5481 Před 2 lety +1

Krásný letadlo 👍 super dokument. Díky vám

• @lukasbielik
    @lukasbielik Před 3 lety +7

Krásne lietadlo ktoré je radosť vidieť aspoň takto :) Dúfam, že sa mi podarí ho niekedy naživo vidieť :) inak super 👌 video 📹 👌

• @kolarik66
    @kolarik66 Před 3 lety +6

Rosto, to je paradna retro reportaz! Diky! Uplne som sa preniesol do nasich ranych spotterskych casov, kedy na Ruzyni pomaly nebolo vidiet iny stroj ako TU-134, IL-62(M), resp. posledne (a vo vnutri velmi hlucne) IL-18. Strasne rad by som si pripomenul takto "ruzynske" momenty a videl 62-ku v akcii. Mozno aj preto, ze ich lieta uz tak malo. Na to, ze lietala do Montrealu mi pride az nelogicke, ze identicke stroje nomalne pendlovali na trase PRG - BTS :)) Taky mily neekonomicky paradox:) Ale aspon nam (vtedy studentom) umoznili unikatne zvezenie (pomerne luxusne, oproti spartanskejsej TU-134, ktora vsak disponovala veeelkymi oknami:)). 62-ka bola vo vzduchu prijemne stabilna, aj turbulentny prelet burkou zvladla s bravurou:) Uz len v ramci mlhavej spomienky si vybavujem interier, ktory mi teraz pocitovo prisiel taky retro 70ies, jemne osuntely a pohodlny. Holt, cas nezastavis:) Idem oprasit stare fotky. Velmi sa tesim na dalsiu podobnu historicku reportaz. Krasny kus prace, diky!

Děkuju za vzpomínky ✈️

• @davidpivonka7802
    @davidpivonka7802 Před 3 lety +4

Další super zajímavé video 🙂 děkujeme Rosťo👌

• @tombadrock725
    @tombadrock725 Před 2 lety +3

Letadlo nádherné a rád bych také pochválil kameru. Krásné profesionální záběry.

• @rafmen7368
    @rafmen7368 Před 3 lety +3

Nazdárek ať se daří a díky za info 👍🙂🍀✈🛩

• @jirimilata6811
    @jirimilata6811 Před 2 lety +2

V r. 1974 jsem s IL - 62 letěl na Kubu poprve pracovat jako expert. Létali s ním rusáci, trošku vojenským způsobem, ale pohoda , dobré éro !!!

• @rizek6670
    @rizek6670 Před 3 lety +9

Bylo to první letadlo, kterým jsem kdy v životě letěl roku 1978 z Prahy do Moskvy. Na palubě tácek se studeným občerstvením. Šunka, sýr, máslo, vejce, salát, rajčata a bagetky. K tomu rozlévané plzeňské pivo ze skleněných lahví.

@flyRosta  Před 3 lety +1

Dnes z tohoto servisu zbyl na palubě jen ten tácek

• @vaclavzuzanek6514
      @vaclavzuzanek6514 Před 3 lety +1

A ty ostatní ingredience vytahujeme ze svých batohů a dáváme na ty tácky 😉

• @elviramandlikova2000
      @elviramandlikova2000 Před 3 lety

To mne překvapuje. PRG - MOW - PRG se podávalo "vepřo, knedlo, zelo".

• @rizek6670
      @rizek6670 Před 3 lety

@@elviramandlikova2000 Tehdy nebyly na palubě mikrovlnky a jídlo bylo pouze studené. Navíc to byl let v 10 ráno.

• @elviramandlikova2000
      @elviramandlikova2000 Před 3 lety +1

@@rizek6670 Znejistěl jste mne, ale nejen já si trvám na tom, že jsme podávali teplé jídlo, také kvůli časovému posunu, my jsme vlastně ve vzduchu servírovali oběd, tenkrát byl moskevský čas +2. Ptala jsem se mých kolegyň a tady je aspoň jedna odpověď:
      Ahoj Elvíra, já si pamätám na MOW vepřo, knedlo,zelo lietala som 1973-1979. Zdravím Ťa Galina .

• @DirkLarien
    @DirkLarien Před 3 lety +3

Parádní reportáž, děkuju !

• @jirikasal3100
    @jirikasal3100 Před 3 lety +4

Diky tomuto letadlu jsem uprchl z CSSR do Kanady cestou na Kubu.

• @rostislavmancik4309
    @rostislavmancik4309 Před 3 lety +5

Díky za krásné video. V roce 1981 jsme letěli tímto strojem v barvách ČSA z Moskvy do Prahy. Byl to super zážitek. Na palubě nás čekalo vepřo knedlo zelo a Rudé právo. A jako perličku chci uvést, že v té době se mohlo na palubě letadla kouřit ! Kuřáci byli nalevo, nekuřáci napravo.

@flyRosta  Před 3 lety +2

Ano, pak se také byla na některých letadlech nekuřácká řada např. 1-12, kuřácká 13-dále. Chudáci nekuřáci tehdy.

• @alexalexov6019
      @alexalexov6019 Před 2 měsíci

Раньше вкусно кормили в отличие от сейчас

​@@flyRostaда, раньше дым был в самолётах

• @nuffnuff418
    @nuffnuff418 Před 3 lety +3

Začátkem devadesátých let jsem letěl letadlem Il-62 z Moskvy do Pekingu. Super let.

• @kosta4613
    @kosta4613 Před 3 lety +6

Můj Děda - Ondrej Kostík toto letadlo zaváděl do provozu v ČSA (www.pilotinfo.cz/z-historie/prvni-predvedeni-letounu-iljusin-il-62-pro-csa-v-praze). Byl školícím pilotem tohoto typu a předváděl ho, létal Il-62 na všech linkách po světě, od Singapuru po NY a zprostředkovaně mám já i můj otec mnoho historek (i fotek), které s tímto letadlem zažil. Traduje se, že zavedení Il-62 bylo politickým rozhodnutím shora. Původně ČSA měly mít VC-10 o čemž bylo údajně rozhodnuto, ale shora přišel befel, že musí být vybrán sovětský typ.

@flyRosta  Před 3 lety +2

Tak to měl děda opravdu velice zajímavou práci. O tom politickém vlivu na nákupy letadel se ví, kdoví, co by ve flotile ČSA létalo, kdyby nepřišel rok 1968...?

• @mareksykora779
      @mareksykora779 Před 2 lety

Těžko by mohl někdo prosadit koupi VC-10. Vždyť to by znamenalo vysolit opravdu hodně tvrdé západní měny za něco, co jsme mohli koupit výměnou za něco svého. A té západní měny se samozřejmě skoro pořád nedostávalo, protože na západ jsme toho zas tak moc nevyváželi, západních turistů bylo málo a české koruny samozřejmě v západním Německu nebrali. Takže jsme do Sovětského svazu vyváželi tramvaje a obráběcí stroje a dováželi třeba dopravní letadla.

• @migi4277
    @migi4277 Před 3 lety +3

Parádne video, parádne lietadlo. Jeho dizajn je aj z dnešného pohľadu veľmi pekný.
    Zaujímavé je otváranie obracačov ťahu na motoroch ešte pred dosadnutím na dráhu.

• @vaclavkolar2355
    @vaclavkolar2355 Před 3 lety +8

Úplně jsem cítil z mobilu ten spálený petrák. Ten zvonivý zvuk motoru je charakteristický. Úplně se vidím jak stojím na pravé vyhlídkové terase v Ruzyni koncem 70 let, opírá se o černé masivní zábradlí, jim lahůdkový párek v rohlíku, kopu do těch lanek pod zábradlím a závidím lidem nastupujícím do IL 62M protože většinou letěli na Západ a my tu tvrdli.

• @msvacha
      @msvacha Před 3 lety

Přesně, taky jsem tam jako kluk několikrát stál "vysvátkovanej" na výletě s rodiči a pozoroval letadla :) Můj favorit byl IL 18

• @swespeedy1
    @swespeedy1 Před 3 lety +4

Tak ja se tedy podelim - v roce 1985 jsem Iljusinem letel s mamou coby ditko z Prahy do Moskvy a zpatky Leningrad - Praha. Asi mi to nikdo nebude verit, ale rusky kapitan mne a jeste jedno dalsi dite ze zajezdu vzal za letu podivat se do kabiny. Dnes vec absolutne nepredstavitelna. Stale si pamatuju cisty nebe a slunce za mraky na horizontu. Pak nam dali odznacek Aeroflotu a sli jsme si zpatky sednout. Velkej zazitek.

@flyRosta  Před 3 lety +1

Věřím, že návštěva v kokpitu musel být pro nezapomentulný zážitek 👏

• @nellaskuhrovcova2532
    @nellaskuhrovcova2532 Před 3 lety +5

To je nádhera!

• @milanbahnik6826
    @milanbahnik6826 Před 3 lety +4

Můj první let za ocán. 12.8 1990 jsme odlétali z Ruzyňe tímto krásným strojem do Montrealu. Před nástupem do éra všechny zavazadla vyskládány na ploše a každý cestující si musel ukázat na své zavazadlo které pak nakládali. V letadle jsme seděli vzadu kde bylo pár řad vyčleněno pro kuřáky😉. Let v poho jen trochu větší hluk. Montreal -Vancouver stopem s konzervama a spacákem v báglu bez map a s pár $. Na zpět přes Usa to byl tedy zážitek😜11 000 Km stopem. 5.10 zpět do Čech z Montrealu opět Il 62.Před tímto letem v 1977 Jak 40 můj první let z Kunovic-Praha-K.Vary za 410 Kčs. Při odletu jsem si i boty musel zout kontrola😉. Do dnes lety snad vším co dálkově líta krom Concorde a Airbus 350. Ovšem Il 62 byla nezapomenutelná👍

Super vzpomínky, děkuju! ✈️

• @miroslavpetro6740
    @miroslavpetro6740 Před 9 měsíci +1

Poznám. Márne. ❤

• @norbertjjjmskcanda2013
    @norbertjjjmskcanda2013 Před 3 lety +9

překvapuje mě ten podpůrný podvozek vzadu,zajímavé video

• @petrpetr940
      @petrpetr940 Před 3 lety +2

Ja jsem vzdycky myslel, ze je tam kvuli tomu, aby se to neprevazilo kvuli tem motorum. 🤦‍♂️

• @WGSarmy41
    @WGSarmy41 Před 3 lety +4

Pěkné video byl jsem tam když jsi natáčel nákladový prostor a musím říct že máš vážně pěkně záběry a to se netýká jen tohoto videa 😆

@flyRosta  Před 3 lety

Jen ta cesta zpět ve čtrvrtek po příletu... samozřejmě nám muselo začít sněžit :))) Rád zase do Ostravy zavítám až bude příležitost. Díky

• @flyemirates7139
    @flyemirates7139 Před 3 lety +4

Zase super video nemůžu se dočkat na další 👍

• @pavellerch2689
    @pavellerch2689 Před 3 lety +3

Super!!! Prožil jsem to s Vámi.... díky :D

• @uctivachonza8941
    @uctivachonza8941 Před 2 lety +1

Předně - díky za tradičně zajímavé video!
    V Il - 62 (v barvách ČSA) jsem měl příležitost absolvovat pouze jeden let, a to na trase Praha - Atény (září 1994).
    Pokud mě paměť neklame, seděli jsme v zadní části. Kouření povoleno. 😊

• @milansistek3138
    @milansistek3138 Před 3 lety +1

Krásný stroj, elegantní.

• @fedorovich201067
    @fedorovich201067 Před 3 lety +10

Thanks for such a beautiful episode! Greetings from Ukraine. 60% of the video I've understood:) Take care)

@flyRosta  Před 3 lety +2

Thanks Volde... 60% is great :)))

• @MegaMajoris
    @MegaMajoris Před 3 lety +3

S tímto strojem jsem jako kluk letěl do Soči. Přistávali jsme na letišti Adler. A pak taky do Bulharska do Varny. Tehdy se také letalo stroji Tu 154,Tu 134. Můj bratr, který je o kousek starsi zažil let legendárním strojem Iljusin 18.

Jo, tak Iljušin 18 bych si také dal! ✈️

• @MegaMajoris
      @MegaMajoris Před 3 lety +1

Jo a tehdejší komfort na palubách letadel se nedává s dneškem porovnávat. Podávalo se jídlo a nápoje. Jo, to byly časy. Velmi dobře si pamatuji naprosto dokonalé a hladké přistání s 62. Že jsme na zemi jsme poznali podle světel, co frčely kolem okenek a slabého drncani. . V roce 2019 jsem letěl do Dominikanske Republiky a na letu dlouhém skoro 9 hodin jsme v turistické třídě dostali kelímek vody!!! Společnost Eurowings.

@MegaMajoris Před 2 lety

@@flyRosta Bratr si vychutnal let také v Iljusinu 14. Mám dojem, že naše aerolinky ho provozovaly jako licenční pod názvem Avia 14. Kdysi byla jedna Avia nebo Iljusin 14 ve Zluticich u K. Varu. Jako kluk jsem si k éru chodil hrát....

• @TheVladik2
    @TheVladik2 Před 3 lety +7

v roce 1986 sem jako petiletej klucik letel timhle strojem na dovolenou do Rumunska :D z letu si pamatuju akorat kapitana ktery me vzal za ruku do kokpitu, byl to zazitek na celej zivot :)

• @vovieu5
      @vovieu5 Před 3 lety +1

Krásný zážitek

@flyRosta  Před 3 lety +3

Tak to věřím, tohle už je bohužel dnes nemožné, i v moderích letadlech.

• @metrum2
    @metrum2 Před 2 měsíci

Super reportáž. Ostrava byla právě poslední štací těch IL62 z Česka. Ještě na konci 90tek byly odstaveny 2 stroje, které dosloužily tam na ploše letiště Mošnov. Když jsem byl tenkrát na leteckém dni, tak to byl pro mne zážitek je tam vidět. Myslím 1997 to bylo. Byly od zaniklé společnosti Georgia Air ( nebo tak nějak )a vlastně byly pořád v barvách ČSA. Po vyřazení z ČSA byly na Charterech u této společnosti. Jeden z nich pak skončil v tom zábavném parku Haťě u Znojma.

• @semprexx1
    @semprexx1 Před 3 lety +4

diky za video je to krasny stroj :)

• @miketheavgeek
    @miketheavgeek Před 3 lety +6

Amazing clip Rosta! What a great job on this!! Love this 4 engined jet😍😍!!!

@flyRosta  Před 3 lety +1

Hi Mike, IL-62 is my unicorn. I didn't expect this old lady in Czech Republic before my aviation retirement but it happened. She is really spectacular :)))

• @dom2306
    @dom2306 Před 3 lety +5

Skvělý video jako vždy 👍

• @ivetakolinska5546
    @ivetakolinska5546 Před 3 lety +3

Krásné video jako vždy

• @miroslavwrzecionko1789
    @miroslavwrzecionko1789 Před 3 lety +3

Letěl jsem s ním v r.1980 z Prahy přes Montreal do Havany 8.5 hod.+4 hodiny a zpět přímý let Havana -Praha 10 hodin větší rychlostí 1000km/hod.

• @ladislavmanina9244
    @ladislavmanina9244 Před 3 lety +2

Díkes za každé video z Mošnova jeto moje nej nej letiště 🛬✈️🛫

@flyRosta  Před 3 lety

Určitě se tam ještě vrátíme :-)

• @etalon745
    @etalon745 Před 3 lety +5

Jako asi největší zajímavost tohohle stroje mi připadá, že jediný posilovač je na směrovku, jinak má posádka všechno "v teplejch". Letět s tím ručně může být slušná šichta :-)

• @martinzenker7876
      @martinzenker7876 Před 2 lety +4

Nikolivěk, všechny ovládací plochy měly odlehčovací plošky, náklon křidélek lze provést dvěma prsty. Systém hydrauliky do směrového kormidla sloužil jen a pouze na vyrovnání holandského kroku letadla. Zásah pilota byl pouze mechanicky pomocí táhel. Neuvěřitelné, ale prostě to bylo tak, perfektně spočítané síly v řízení, hodně lidí tomu nechtělo uvěřit, ale bylo to prostě tak.

• @csokinagy5609
    @csokinagy5609 Před 3 lety +6

Super videa ako vždy...mám rád tento kanál...

• @mamirosmamiros118
    @mamirosmamiros118 Před 3 lety +6

Pozdrav zo Slovenska .👍

@flyRosta  Před 3 lety

Už bych taky mohl vyrazit natočit něco k vám nebo pořád zavřené hranice?

• @radoslavpaukov3220
      @radoslavpaukov3220 Před 3 lety +1

zazil som v BA v roku 2/2020...tiez take pocasie ale ten piskot z motorov az sa mi zježilo telo

• @jirinavratil9833
    @jirinavratil9833 Před 3 lety +5

Jedna taková zajímavost o Il - 62. Ve spodní části trupu má asi jako jediný dopravák centrální pumový závěsník . :-)

• @mirekflightman7403

Elegantní štíhlá kráska!

• @pumidas100
    @pumidas100 Před 3 lety +3

Děkuji za krásné video!!! Letěli jsme s nastávající v roce 1986 60-dvojkou z Prahy do Moskvy (rekreace, ale o to teď nejde), let naprosto klidný, servis bezva, pohodlí, větší než dnes. Doba letu cca 2 hod.? Ale pozor: V rámci zájezdu jsme v druhé polovině přejeli do Petrohradu (lůžkový vlak), tehdy to teda byl Leningrad a v něm spousta Finů tzv. "našrot". Pointa: Návrat z Petrohradu letecky - nevěřil jsem svým očím, na ranveji IL-18 !!! (Hřeben, vrtuláč, atd.¨Neuvěřitelná cesta domů v letové hladině cca 5.000 M, vše krásně vidět, Pobaltí, jezera v Polsku, Sněžka..Servis i v tomto stroji super (knedlo, vepřo+ plzeň či budvar!!!). Vzpomínky forever...

Krásný vzpomínky, díky!

• @josefjindra4706
    @josefjindra4706 Před 3 lety +1

Letěl jsem tímto érem z Moskvy do Prahy v roce 1975.Můj dojem z letu byl ten že aby se vešlo co nejvíce pasažérů tak poměrně stěsnaný sedadla.Tuším ve čtyřech řadách na každé straně a na můj vkus i když impozantní tak třeba v Tu 134,jsem měl větší cestovní pohodlí.Dá se říci i komfort.Jinak v té době to bylo opravdu jedno z největších velkokapacitních dopravních letadel.

• @MikaEmilson
    @MikaEmilson Před 10 měsíci

Lětěl jsem v roce 80 do Bulharska , ještě jako malej kluk a sěděl jsem u těch motorů - jediné co si ještě živě pamatuji byl ten šílenej hluk 🙂

• @vitasstefan4764
    @vitasstefan4764 Před 3 lety +4

Na iljusin 62..mam vzpominku.,kdy v rekreacni oblasti...,campu Rozkos, u Ceske Skalice, bylo toto letadlo uzivano jako restaurace. Nakonec zkoncilo rozrezano jako srot. Takova skoda🤔🤟

@flyRosta  Před 3 lety +3

Mám v plánu navštívit IL62, který je umístěn na střeše hotelu ve Štýrském Hradci v Rakousku. Původní ČSA

• @zdeneksefl3381
    @zdeneksefl3381 Před 3 lety +10

Krasne

• @tomasspravce2031
    @tomasspravce2031 Před 3 lety +1

to nema cenu...paradni jak ostatne vse na tomto kanalu,fakt moc zajimave