TATRY WYSOKIE - Kościelec po deszczu.. (2155m.n.p.m)

• čas přidán 10. 12. 2023
  • Witajcie! Dziś zabiorę Was na wyprawę na Kościelec. Kosztowało mnie to sporo potu i zmęczenia ale udało się - walka że słabościami zaczyna mi się coraz bardziej podobać... W końcu je pokonam ;) Zapraszam na film!

• @grzesiekkowalski5969
    @grzesiekkowalski5969 Před 4 dny +1

👍 Najważniejsze, że jest data przejścia (warunki na szlaku) ważne w maju i czerwcu, dokładny opis szlaku, szczytów, stawów itp, zagrożenia, dobre rady. Konkretny i ciekawy film.

@wycieczkowo4975  Před 3 dny +1

Cieszę się że się podobał :) właśnie taki zamysł miałem zakładając kanał... chwilówek po 10min jeszt wszędzie pełno... Jak widać jest potrzeba i na dłuższe materiały - pozdrawiam :)

• @mircovacca5160
    @mircovacca5160 Před 2 měsíci +4

trzeba być odważnym wspinać się w wysokie tatry, brawo pozdrawia synek Antonio

@wycieczkowo4975  Před 2 měsíci +1

Dzięki ;) Jednak przede wszystkim trzeba być rozsądnym, bo góry niejednego odważnego już pokonały. Miłego oglądania ;)

• @kf9311
    @kf9311 Před měsícem +1

Tatry moja miłość ❤❤

@wycieczkowo4975  Před měsícem

Jak widać po wyświetleniach to mają one wielu wielbicieli :) Do zobaczenia gdzieś na szlaku ;) Pozdrawiam!

@rafamisa1555 Před měsícem +1

Super materiał. Dobrze nagrany, jakość extra... Elegancja!!!

@krzysztofcristero4710 Před měsícem +2

Film rewelacja, przymierzam się na początku maja na wejście, po prostu wtedy mam czas.

@wycieczkowo4975  Před měsícem

Pięknie tam jest... na pewno wrócę nie raz ;) Fajnie że się podobało, wiem że to nie typowy 15min skrót ale takie było założenie filmu by pokazać dokladnie cały szlak 😉 Z góry dzięki za udostępnianie ;)

@krzysztofcristero4710 Před 10 dny +1

@@wycieczkowo4975 Udało się wejść na Kościelec, dla mnie najtrudniejszym fragmentem był właśnie początek, bo blokował mnie mentalnie, jak już go zrobiłem to każdy inny fragment wydawał mi się łatwy, ale to moja subiektywna ocena, aby nikt się tym nie kierował, dla mnie ważna była głowa, paradoksalnie końcówka była dla mnie łatwa, jedynie przy zejściu w paru miejscach trzeba było uważać, bo niektóre skały były oblodzone, przy niektórych płytach nie mogłem znaleźć uchwytu i trochę ryzykowne było zejście. Zejście według mnie jest proste jeśli w momencie podchodzenia zwracamy uwagę na to, gdzie są stopnie czy uchwyty, to wtedy bez problemu da się zejść.

@wycieczkowo4975  Před 9 dny

@@krzysztofcristero4710 No i super. Dla mniebnajwiekszą trudnością była mokra skała bonwczesniej 3 dni lało.. Podejrzewam że na sucho o wiele luźniej bym to zrobił ;)

• @romuald9625
    @romuald9625 Před 5 měsíci +5

od 46:00 to kilka lancuchow jest niezbednych, gdy te plyty skalne sa calkiem moke to musi tam byc ekstra niebezpiecznie. Tyle jest miejsc gdzie lancuchy wlasciwie nie sa potrzebne, a tutaj nwet kawalka nie rozwiesza...

@wycieczkowo4975  Před 5 měsíci +3

Owszem były bardzo mokre. Dlatego na przełęczy Karb mijamy tabliczkę informującą, że szlak jest bardzo trudny... na suchej skale spoczko.. na mokrej to inna bajka.. bardzo czujna bajka.. 😉 Dlatego nagrywam długie i dokładne relacje żeby każdy mógł ocenić czy czuje się na siłach. Mam nadzieję że z czasem ludzie docenią takie podejście do filmu.. np przy planowaniu wycieczek - taka jest moja intencja, bo nieraz kusi mnie zrobić 15min shorty i w pół godzinki mieć gotowy film.. ale ja często siedzę kilka dni nad jednym filmem... :) Pozdrawiam ;)

• @romuald9625
      @romuald9625 Před 5 měsíci +2

@@wycieczkowo4975 Moim zdaniem "pelnometrazowy" Zawrat, Koscielec i Miegusz sa twoimi najlepszymi filmami, Niestety beda one doceniane tylko przez bardzo waskie grono zainteresowanch... dla wiekszosci musi sie cos takiego zmiescic w 10-15 min do skonsumowania, takie sa prawa obecnie na yt.

@wycieczkowo4975  Před 5 měsíci +2

@@romuald9625 może i tak ale moj kanał jako kanał nieznany nabił mi w krotkim czasie 23000 godzin czasu oglądania... Więc może jednak to jest droga którą warto podążać :) bo na to wychodzi że kanał się rozpędza wbrew algorytmom wszelkim :)

• @robertkonik930
    @robertkonik930 Před 2 měsíci +2

powiem krotko to najpiekniejszy film o tatrach jaki w życiu widzialem a widzialem juz ich mase i sam jak bylem mlody chodzilem po tatrach jeszcze chodzę ale juz nie tak wysoko ma sie juz ponad 60 lat wiec sil brak

@rafamisa1555 Před měsícem +1

Gdyby ludzie wiedzieli ile potu, czasu i energii trzeba dać żeby zrobić tak długi i piękny materiał... To może bardziej by szanowali CZcamsrów! Wiem bo sam robie filmy na CZcams. Pozdrawiam i dzięki za super materiał!!!

@wycieczkowo4975  Před měsícem +1

Myślę że prawdziwa praca i trudy czekają jednak na szlaku lub czasami poza nim ;) Ale obrobić takie długie filmy to są całe godziny czasami dziesiątki godzin patrzenia na mapy poziomice topografię atlasy roślin itp... słowem kawał roboty - ale jestem z wykształcenia geografem więc to zwyczajnie lubię... :) Pozdrawiam!
      Ps. Wiem że nie wszystko zawsze wyjdzie w 100% ale czas oglądania na dzień dzisiejszy wynosi 41k godzin - to dla mnie najlepszy wyznacznik... że taka forma filmów też jest potrzebna - wbrew algorytmom i zaleceniom YT heh

@rafamisa1555 Před měsícem

@@wycieczkowo4975 Też mam kanał na YT. I wiem jak wygląda praca youtubera... Szkoda że ludzie tego nie doceniają..

@krzysztofcristero4710 Před 21 dnem

42:50 wczoraj nie dałem rady wycofałem się. Nie wiem czy to ekspozycja co mnie powstrzymało. Mam nadzieję, że następnym razem uda się 😊

@wycieczkowo4975  Před 19 dny

Brawo! Jak nie czujesz się pewien... masz wątpliwości... pamiętaj wyfof TO NIE WSTYD :) Kiedyś pojechaliśmy na Cubrynę.. Hinczowy żlebem okazał się bardziej sypki jak myśleliśmy... jako że nie wszyscy mieli kaski solidarnie zrobiliśmy wycof.. teraz wszyscy już kaski mają i czekamy na pogodę :) Brawo za decyzję, udanego drugiego podejścia. ;)
      Ps. Nie wiem czy pocieszę ale te płyty na górze są chyba jeszcze gorsze :)

@krzysztofcristero4710 Před 19 dny +1

@@wycieczkowo4975 Możliwe, że to nie moja bajka, może mam po prostu lęk wysokości ? nie mam pojęcia, uwielbiam chodzić po górach, kondycyjnie czuję się rewelacyjnie, ba nawet biegam po górach, ale tam gdzie trzeba używać rąk nie czuję się pewnie, paraliżuje mnie to. Decydujące chyba było zejście, bo zdawałem sobie sprawę, że zejście jest trudniejsze i dlatego kawałek spróbowałem podejść na próbę by sprawdzić czy potrafię zejść i zaczęło się szukanie oparcia stopy i od razu pojawiła ię zdecydowana myśl rezygnuję. Takie góry trzeba z chłodną głową robić, na spokojnie przeanalizować, a emocje mogą paraliżować. Najlepiej z kimś pójść, kto doradzi gdzie stawiać stopy, gdzie jest uchwyt.

@wycieczkowo4975  Před 2 dny

Widziałem tam sporo osób które szły w 2 czy 3 i sobie podpowiadali stopnie... Nie ukrywam że jest tam kilka czujnych miejsc. Poza tym zawsze zalecam rozwagę i dobór szlaku do swoich umiejętności.. to ma być przyjemność choć czasami fajnie jest wyjść że strefy komfortu - ale zawsze z głową na karku 😉

@100Pseudonim Před 5 měsíci +2

W porównaniu z polskim podejściem na Rysy czy przełęcz pod Chłopkiem to to jest trudny szlak czy porównywalny? Te momenty jak 46:00-48:00 - to czuje się ekspozycję już mocno czy raczej jeszcze łagodnie?

@wycieczkowo4975  Před 5 měsíci +1

Na Rysy szlak jest wg mnie najprostszy TECHNICZNIE wśród tych co wymieniłeś jednak bardzo męczy fizycznie... jest też bardzo mocno ubezpieczony łańcuchami. Myślę że te płyty przypominają miejscami podejscia na Chłopka choć szlak na MPpCh myślę jest zdecydowanie trudniejszy choć ma też sztuczne ułatwienia których właśnie na Kościelcu próżno szukać ;) Wiesz na przełęczy Karb jest informacja "uwaga - szlak bardzo trudny" I faktycznie łatwo nie jest i nie jest on dla każdego ale pełną ocenę wyrobię sobie jak tam wrócę w słoneczną pogodę a nie po 3 dniach deszczu bo ja trafiłem tam na bardzo nieciekawe warunki przed którymi nieraz przestrzegają- niby słońce.. morze mgieł a jednak mokra skała słabo klei i jest tam bardzo czujnie miejscami. Pozdrawiam ;)
      Ps. Ostatnie plyty i 2 kominki są najtrudniejszymi fragmentami - reszta znośnie ;)

@100Pseudonim Před 5 měsíci +2

W Dolinie Gąsienicowej najbardziej kolorowo jest wiosną? A nie w sierpniu?

@wycieczkowo4975  Před 5 měsíci

No jak ta Kiprzyca kwitnie 😉 może się przejęzyczyłem ;)

@100Pseudonim Před 5 měsíci +1

@@wycieczkowo4975 Co gorsza jeszcze tam nie byłem, a wybieram się z 20 lat. Na Rysach byłem, ale nie byłem w Dolinie Gąsienicowej. Dzięki Twojemu filmowi, to jak bym tam był. Jest bardzo szczegółowy. Idziemy dalej, na Kościelcu też nie byłe, ale się wybieram. Ciekawe jak to pokazałeś, bo film długi dość i dzielę go na części.

@wycieczkowo4975  Před 5 měsíci

@@100Pseudonim Ja byłem w zielonej pierwszy raz :) Zawsze czarną w stronę Zawraru się szło.. Teraz również zieloną z czystym sumieniem polecam bo piękna sprawa. Mogę też jak będę w domu sprawdzić datę zdjęcia - i mamy odpowiedź kiedy Wierzbówka kwitnie bo byłem tam z dziećmi ale nie pamiętam czy to wiosna czy już lato... jedno jest pewne - wyglądało to przepięknie :)
      Ps. Z ciekawości popatrzyłem w sieci to.. czas kwitnienia wierzbówki kiprzycy na tej wysokości przypada od końca lipca do połowy sierpnia. Czyli jednak lato :)

@100Pseudonim Před 5 měsíci

@@wycieczkowo4975 Tak się zdziwiłem że mówiłeś że na wiosnę. Słyszałem opinię właśnie że to miejsce (Hala Gąsienicowa) i czerwone wierchy najładniej w sierpniu i wrześniu. W przyszłym sezonie koniecznie do zaliczenia.

@100Pseudonim Před 5 měsíci +2

Nie lubię ingerować w czyjąś pracę, czy zamysł artystyczny. Ale mam jedną uwagę. W wielu filmach ze szlaków górskich pojawia się problem muzyki. Chodząc po górach, ani na chwilę nie mam ochoty posłuchać muzyki, a słucham jej bardzo dużo. 165 000 minut / 2750 godzin rocznie co daje ponad 7h dziennie słuchania muzyki. W górach oczekuję ciszy, a przynajmniej względnej ciszy. W Twoim filmie pojawia się podkład muzyczny, który staram się ignorować. Wsłuchuję się w otoczenie, choćby stawiane kroki.
    Jest godzina 1:20:00 fimu. W tle jakaś dziwna monotonna wokaliza. Męczy już po kilu minutach........

@wycieczkowo4975  Před 5 měsíci

Cześć ;) Dlatego muzyka jest zciszona na 6% i są to raczej spokojne piosenki bez patetycznego brzmienia... czy tam ręcz wojennego itp. Np moje filmy z chodzenia po lesie na grzyby są całkowicie pozbawione muzyki. Jednak rozumiem i Twój pkt widzenia ale jak to mówią nie wszystkim się wszystko spodoba ;) Ale spokojnie, najpewniej skróty z wypraw, które też mam w planie przygotować (takie po 10/15 min) będą właśnie bez muzyki bo taki pomysł też chodził mi po głowie ;)
      Pozdrawiam. ;)

@100Pseudonim Před 5 měsíci

@@wycieczkowo4975 Naprawdę spoko, że muza jest cicho 😁

@wycieczkowo4975  Před 5 měsíci

@@100Pseudonim Choć pewnie niektórzy woleli by ciszej np tak na 0% :)

@100Pseudonim Před 5 měsíci +1

@@wycieczkowo4975 Teraz oglądam zejście z Kościelca. Widoki zajebiste. Jest muzyczka, całkiem spoko leci w tle. Zwróciłem Ci tylko uwagę na dany fragment w okolicy 1h20min, gdzie w muzyce pojawia się wokal, taki elektroniczny, powtarzający się 10 minut, non stop. Wtedy przeszkadza, ale po za tym jest ok.
      Ps. oglądam ukratkiem w pracy, więc film 2h:28min, muszę dzielić na fragmenty. Kościelec to moje marzenie, na przyszły sezon. Twój film pokazuje więcej niż inne. Sam jestem ciekawy czy dam radę. Miejscami wydaje się niebezpiecznie, wydaje się że są fragmenty z silną ekspozycją. Ale kamera często dość sporo przekłamuje.

@wycieczkowo4975  Před 3 měsíci

Jest ale dosłownie kilka progów gdzie jest ekspozycja... pozostałe trudności polegają na chodzeniu po sliskich płytach bez żadnych ułatwień ;) no i jest to męczący szlak.. mozolnie pod górę ale widoki piękne i na Orlą Świnicę i na Kasprowy... na mnie to miejsce robi wrażenie. Fajnie że się podobało... taki był zamysł by pokazać szlak w pełni a nie urywkami w 10 min jak robią to z reguły ;)
      Ps. Sam szczyt miejscami bardzo wąski i tam jest największą ekspozycja :) kawał drogi do Czarnego Stawu... ;)

• @robertkonik930
    @robertkonik930 Před 2 měsíci +2

przepiekne widoki i super film