SKC ZSA Słupsk po raz drugi w Redemptoris Missio - Poznań 2022

• čas přidán 30. 05. 2022
  • W dniach 20-22 kwietnia 2022 r. odbył się drugi w historii naszego Szkolnego Koła Caritas wyjazd do Poznania, podczas którego skupiliśmy się przede wszystkim na pracy w Fundacji Pomocy Humanitarnej „Redemptoris Missio”.
    Pierwszego dnia naszej wycieczki, w środę rano, wyruszyliśmy ze Słupska, by w godzinach popołudniowych zameldować się w stolicy Wielkopolski. Najpierw zwiedziliśmy poznańską palmiarnię, podziwiając różne egzotyczne rośliny, ryby, gady i ptaki. Wieczorem udaliśmy się do dobrze już nam znanego schroniska młodzieżowego „Hanka”, które jak zwykle bardzo miło i gościnnie nas przyjęło. Wieczór spędziliśmy na grach i zabawach - było mnóstwo śmiechu i radości, jak przystało na Oktawę Wielkanocy.
    Kolejny dzień naszej wycieczki - czwartek - poświęciliśmy przede wszystkim na spotkanie z pracownikami Fundacji Redemptoris Missio oraz na pracę w murach tej Fundacji. Sama praca trwała jakieś 5-6 godzin. W międzyczasie mogliśmy wysłuchać i obejrzeć krótką prezentację o historii i działaniach Fundacji, którą przeprowadziła p. Anna Kurkowiak, Wiceprezes Zarządu i koordynatorka ds. projektów.
    O godz. 15:00 modliliśmy się wspólnie na Mszy świętej w kościele pw. św. Andrzeja Boboli na Junikowie. W tym miejscu pragniemy podziękować za bardzo serdeczne i życzliwe przyjęcie naszej grupy w murach świątyni, a podziękowania nasze kierujemy przede wszystkim na ręce Ks. Proboszcza Grzegorza Piotrowskiego, a także Pana Kościelnego.
    Następnie, po małych zakupach, udaliśmy się na miejsce noclegu, gdzie wzięliśmy udział w „Kłisie poznańskim”. Ostatnim punktem dnia było rozpatrzenie kilku spraw organizacyjnych. Najpierw dokonaliśmy wyboru Damiana Betke, który od 29 kwietnia zastąpił kończącą szkołę dotychczasową wiceprzewodniczącą, Weronikę Maniec. Na samym końcu nastąpiło uroczyste ogłoszenie i przyjęcie w nasze szeregi Magdy Nowakowskiej, jako pierwszego w historii SKC członka honorowego.
    Ostatni dzień naszej wycieczki - piątek - był przede wszystkim dniem powrotu do Słupska. Po drodze jednak odwiedziliśmy kilka miejsc. Najpierw było to Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy, a mówiąc dokładniej - jeden z jego oddziałów: Ostrów Lednicki. Przepłynęliśmy małym promem na największą na Jeziorze Lednickim wyspę, na której za czasów Mieszka I i Bolesława Chrobrego istniał bardzo ważny ośrodek administracyjny, wojskowy i religijny ówczesnej Polski. Przypuszcza się, że to właśnie tutaj, w prywatnej kaplicy władcy w obrębie starego grodu, Mieszko I przyjął chrzest, a co za tym idzie - że tu dokonał się Chrzest Polski. Obejrzeliśmy pozostałości książęcego pałacu i kaplicy, kościoła grodowego (jednej z najstarszych budowli na polskich ziemiach), wału obronnego oraz dwóch długich drewnianych mostów, które w X i XI wieku łączyły wyspę z lądem stałym. Następnie zajechaliśmy do Skrzatusza, gdzie pomodliliśmy się na Mszy świętej odprawionej w kaplicy domu pielgrzyma.
    W Słupsku znaleźliśmy się w okolicach godz. 20:00.