MUSICHE PES MANS

Sdílet
Vložit
  • čas přidán 21. 08. 2024
  • La storie dai struments musicâi e je ancje storie di popui e culturis, e forme il nestri patrimoni di cognossince coletîf. Il Friûl al svante un bacin pardabon larc di chest toc di storie de umanitât.
    Jentrìn intes buteghis artesanis che a costruissin struments, une specializade in chei a flât e une in chei a cuardis. O scuvierzìn il procediment che al è stât lassât di gjenerazions e che al ven preseât in dut il mont pe sô cualitât une vore alte.
    Ripassìn la storie dai struments musicâi in Friûl, di chei plui antîcs a chei che a vegnin des regjons limitrofis che a son rivâts inte nestre regjon intai secui di prime in graciis dai flus migratoris.
    Tancj di chescj struments a son stâts analizâts e catalogâts dal musicolic furlan Zuan Canciani sparît magari cussì no intal 2018 ma che nus à lassât part dal so savê traviers La Mozartina, un complès museâl formât di doi edificis intal cûr di Paulâr.
    A pocje distance dal lûc assegnât ae conservazion storiche, o cjatìn invezit il futûr: doi fradis che dopo vê perfezionât la art dal restaur dai struments a tastiere in graciis dal mestri Canciani, a àn fat il prin clavicembal sostignibil dal mont za intal 2015, si cjatìn a Prât.
    __________________________________________________________________________
    La storia degli strumenti musicali è anche storia di popoli e culture, forma il nostro patrimonio di conoscenza collettivo. Il Friuli vanta un bacino davvero vasto di questo pezzo di storia dell'umanità.
    Entriamo nelle botteghe artigiane che costruiscono strumenti, una specializzata in quelli a fiato e una in quelli a corde. Scopriamo il procedimento che è stato tramandato da generazioni e che viene apprezzato in tutto il mondo per la sua altissima qualità.
    Ripercorriamo la storia degli strumenti musicali in Friuli, da quelli più antichi a quelli provenienti dalle regioni limitrofe che sono arrivati nella nostra regione nei secoli precedenti grazie ai flussi migratori.
    Molti di questi strumenti sono stati analizzati e catalogati dal musicologo friulano Giovanni Canciani scomparso purtroppo nel 2018 ma che ci ha lasciato parte del suo sapere attraverso La Mozartina, un complesso museale formato da due edifici nel cuore di Paularo.
    A poca distanza dal luogo adibito alla conservazione storica, incontriamo invece il futuro: due fratelli che dopo aver perfezionato l'arte del restauro degli strumenti a tastiera grazie al maestro Canciani, hanno realizzato il primo clavicembalo sostenibile del mondo già nel 2015, ci troviamo a Prato Carnico.
    di Sara Švagelj e Ettore Spezza
    Tutti i diritti di messa in onda tv sono esclusivi di Rai − Radiotelevisione italiana

Komentáře •