Planet Bosnia
VRAN: 4 vrha 2000+ (Vran, Kota 2006, Veliki Vran, Mali Vis)
Cijeli Vran u jednom danu. Uspon na 4 vrha Vrana preko 2000 m.n.v., redom: Vran, Kota 2006, Veliki Vran i Mali vis. Dosta težak teren za hodanje na dijelu od Vrana do Velikog Vrana, kao i na dijelu od Velikog Vrana do Malog visa (kleka, kamenje, sipar, vrtače). Krečući se grebenom od Vrana do Kote 2006 i nazad, cijelo vrijeme uživate u pogledu na Blidinje i Čvrsnicu, dok sa Velikog Vrana imate pogled na tri jezera: Blidinje, Buško i Ramsko jezero. Dan sunčan i topao, sa dosta vjetra na grebenu, pa nismo baš mogli drona koristiti kako smo namjeravali. Ukupno provedenih skoro 11 sati na planini, uz savladanih 1600 mnv.

ZELENGORA: Bregoč i Kozje strane
zhlédnutí 415Před 21 dnem
Neke vas planine baš očaraju. Tako se mene dojmila Zelengoroa. 5 sati i malo duže vožnje do Orlovačkog jezera i isto toliko nazad, od toga ukupno oko 3 sata makadama. Ali mogu reći - vrijedilo je. Uspon na 2 najviša vrha Zelengore: Bregoč i Kozje strane. Sami uspon i ne traje dugo, do Bregoča neka 2 sata i još manje od sata do Kozjih strana. Najveći problem nam je bila udaljenost od Tuzle. Sigu...
TRESKAVICA: Pašina planina i Klekova glavica
#bosnia #bosniaandherzegovina #mountains #treskavica #pašinaplanina #klekovaglavica #velikojezero Uspon iz Turova na vrhove Pašina planina 2.070 m.n.v. i Klekova glavica 2.000 m.n.v. Iz Turova nas je krenulo ukupno 10, ali smo se na Velikom jezeru razdvojili na 2 grupe. Jedna grupa je krenula na Malu Ćabu, a nas 5 put Pašine planine i Klekove glavice. Od samog izlaska na Šišan i Veliko jezero p...
CINCAR: Planina divljih konja
#bosnia #bosniaandherzegovina #cincar #divljikonji #wildhorses Dugo planirani odlazak na Cincar konačno realizovan. Cincar sa svojih 2006 mnv je najzapadniji Dinarski vrh viši od 2000 mnv. S obzirom da nam je od Tuzle do Planinarskog doma Kruzi cca 300 km, stigli smo u subotu u posljepodnevnim satima, s namjerom da prenoćimo u planinarskom domu i ujutro popnemo vrh. PD Kruzi se nalazi nekih 15a...
VRANICA: Prokoško jezero, Krstac i Nadkrstac
#bosnia #bosnia&herzegovina #Vranica #Prokoško jezero #Krstac #Nadkrstac Prelijep dan na predivnoj planini sa dobrom ekipom. Obilazak Prokoškog jezera i uspon na vrhove Krstac 2.069 mnv i Nadkrstac (najvisočiji vrh Vranice) 2.112 mnv. Noćili smo u Fojnici, ujutro oko pola 8 krećemo makadamskim putem do Prokoškog jezera. Nekih sat vremena vožnje prilično lošim putem. Vrijeme dobro, dan idealan z...
VRAN: Veliki Vran, zimski uspon
#vran #velikivran #zimskiuspon Subota 02.03.2024.godine. Već dugo planirani uspon na Veliki Vran i konačno da se realizuje. Uspon realizovan zajedno sa prijateljima PD Orlova Stina Tomislavgrad. Na Blidinju sunčano i ugodno, međutim već na 1700 mnv magla, snijeg i vjetar, tako da se na vrhu nismo ni zadržavali duže od par minuta, par fotki i bježi nazad. Do vrha cca 2 h 20 min. S obzirom da nis...
OZREN: Kraljica
Ozren je planina u sjevernom dijelu Bosne i Hercegovine. Geografska cjelina Ozrena je administrativno i teritorijalno podijeljena u okvirima općina: Doboj, Gračanica, Lukavac, Banovići, Zavidovići i Maglaj. Najviši vrh se zove Velika Ostravica i ima nadmorsku visinu od 918 metara. To je ujedno i jedini vrh čija visina prelazi 900 metara. Ostali značajni ozrenski vrhovi su: Krstata Ploča 893 m.n...
VISOČICA: vrh Vito, zimski uspon
23.12.2023. godine. Krenuli sa namjerom da penjemo Crveni kuk, a završimo na Vitu. Put od planinarskog doma Tušila pa do polazne tačke dobro poledio, već kontamo kako ćemo se vratiti nazad. Na Visočici prelijep dan samo dosta jak vjetar. U povratku ipak se odlučujemo da se ne vraćamo istim putem, već se preko Bjelimića spuštamo do Konjica pa nazad za Tuzlu.
Kraljevski grad Bobovac
Bobovac je najznačajniji i najbolje utvrđeni grad srednjovjekovne Bosne podignut na strmoj, stepenastoj stijeni južnih padina planinskog masiva Dragovskih i Mijakovskih poljica iznad ušća Mijakovske rijeke u Bukovicu, jugozapadno od Vareša. Nalazi se nedaleko od sela Mijakovići i Dragovići, u općini Vareš. Gradu se može prići iz dva smjera, i to od Kraljeve Sutjeske ili od Vareša. Sastojao se o...
KONjUH: pećina Krš, vrh Bandijerka, nekropola Kuman
Za ovu turu planirao sam obilazak pećine Krš, vrha Bandijerka i nekropole stećaka Kuman. Tura kreće iz naselja Stupari, opština Kladanj. Nekih 1 - 1,5 h hoda je do pećine Krš, zatim još neka cca 2 sata do vrha Bandijerka (1209 mnv). Sa Bandijerke se spuštamo do Planinarskog doma Javorje koji se nalazi na 1000 mnv. Poslje kraćeg zadržavanja na Domu, obilazimo nekropolu stećaka Kuman.Nekropola Ku...
ČVRSNICA: Veliki Vilinac
Subota, 30.09.2023.godine. Polazak iz Tuzle ujutro u 4:30h. Idemo Alen i ja, kupimo Arnelu i Zaima u Sarajevu, na Dobrinji. Mala pauza u Jablanici da uzmemo još šta nam treba za ture i krećemo prema polaznoj tački ture (Vitlenica). Ubrzo nakon Sovićkih vrata skreće se na makadam i još nekih 3-4 km makadama ima do polazne tačke, odnosno do Vitlenice gdje se nalazi ulaz u planinarsku stazu. Još d...
TRESKAVICA: Mala Ćaba
Mala Ćaba je sa svojih 2.086 mnv najviši vrh Treskavice. Poznat je još i pod nazivima Pakliješ i Đokin toranj. Vrhu se može pristupiti sa više strana. Mi smo auto ostavili kod izvora poslje sela Šabići. Odatle staza vodi kroz šumu a nakon nekih 30-ak minuta hoda dolazi se do uzvišenja sa kojeg se pruža prelijep pogled na planine Bjelašnicu i Visočicu. Nedugo zatim, put se odvaja lijevo, prema i...
VLAŠIĆ: Paljenik
Uspon na najviši vrh planine Vlašić - Paljenik (1.943 mnv). Ovu sam turu već duže planirao a nikako da je realizujem. Jedna od onih "light" tura kako volim reći. Krećemo iz Tuzle ujutro oko 5:00 h. Neka 4 sata vožnje do Galice, polazne tačke za uspon na Paljenik. Nekako odmah na početku silazimo sa markirane staze i krećemo nekim svojim putevima prema Paljeniku. Tek negdje pred sami vrh uključu...
KONJUH: Zobik - Varda - Mali Konjuh - Veliki Konjuh
#Konjuh #Zobik #Varda #VelikiKonjuh Jedna tura sa ljepšim polovinama, Uspon do najvišeg vrha planine Konjuh, Velikog Konjuha. Auto smo ostavili nekih 15ak minuta hoda od Planinarskog doma Zobik, kojim upravlja PD "Varda" Banovići. Sa Zobika odmah kreće strma staza prema prvom vrhu na ovoj turi, a to je vrh Varda, 791 mnv. Sa Varde staza vodi dalje prema Malom Konjuhu koji se nalazi na 1.191 mnv...
PRENJ: Uspon na Lupoglav
Iako sam već bio dogovorio jednu turu za nedelju, petak predveče dobijam poziv i za ovu turu na Lupoglav u organizaciji PD Planine Sarajevo, koja je planirana za subotu, vodič Zijad Landžo. Nije trebalo puno da se skontam. Iz Tuzle krećemo subotu ujutro u pola 4, da bi stigli do pola 7 na okupljanje u Konjicu. Iz Konjica se prebacujemo džipom do Konjičke bijele, a zatim kombijem do Tisovice. Ok...
BJELAŠNICA: Umoljani - Obalj - Lukomir - Kanjon Rakitnice - Studeni potok
Prenj: Uspon na Erać 2082 mnv
Visočica: Vito - Parić - Bivak - Poljice
Treskavica: Barice - Kota 2048 - Đevigrad
Blidinje - Čvrsnica (Kota 2093, Pločno 2228, Kapci 2156)