Orla Perć: Most difficult and dangerous hiking trail in Tatras

• čas přidán 16. 06. 2024
  • The hike itself is a ridge traverse that consists of rock scrambling, metal chains, and the occasional slick ladder. The peaks are thin and jagged, rising and falling like sharp spires. To move horizontally across the path requires ascending and descending hundreds of feet (or, like, many meters) - down then up then down then up. As a result, while the line is only a few kilometers long, you end up doing much more with the vertical movement.
    Map: mapa-turystyczna.pl/route/drg5
    360° movies
    • ORLA PERĆ - Całe przej...
    ZAWRAT - KOZIA PRZEŁĘCZ w 360° - • ORLA PERĆ: Szlak - Zaw...
    See the map with our movies!
    www.google.com/maps/d/viewer?...

mam 78 lat i w tym tygodniu przeszedlem cala orla perc

• @zbigniewklos2842
    @zbigniewklos2842 Před 3 lety +362

Razem z żoną w 70% przeszliśmy szlaki w Tatrach, niestety Orlej i Rys nie zaliczyliśmy. Ocena własnych sił i rozsądek podpowiadała nam, że to niesie pewne ryzyko. Dlatego niestety wybraliśmy bardziej łagodne szlaki. Góry uczą nas pokory. Ten film powinien obejrzeć każdy, aby się zreflektować nad wyborem szlaku. Ile to już tragedii Tatry słyszały i widziały..... Bardzo dobry film. Pozdrawiam.

Dziękuję i również pozdrawiam :)

• @bartomiejwicher9374
      @bartomiejwicher9374 Před 2 lety +23

Dokladnie. Kazdy kto chce isc w wysokie Tatry powinien obejrzec ten film, najlepiej na duzym tv.

• @hehe504
      @hehe504 Před 2 lety +12

@@bartomiejwicher9374 trochę źle postawiłeś to stwierdzenie bo raczej o orlej trzeba było pisać a nie ogółem, tym bardziej że Tatry są też z zachodniej strony a tam już zupełnie inny klimat czy poziom trudności. Generalnie wszystko jest dla ludzi ale orla to specyficzny temat i nie możesz pójść tam bez świadomości co cię czeka choćby ze strony ekspozycji. Zbigniew z żoną pewnie żałuję ale nie ma co się narażać, lepiej być w górach z glowa, sam przyznam że mnie żona nie puściła jeszcze na orła🙂 ponieważ się obawia ale obserwuje moje postępy, zwiększające się zasięgi i za rok chce tam być a ona widzi że to dla mnie więc jest spokojna. tylko u mnie ekspozycja to sama radość a wspinaczkę może bez gór jednak znam doskonale więc im więcej trudu tym dla mnie lepiej. A w górach w wielu miejscach jest fajnie, nie musisz być na orlej by bylo na co popatrzeć. na granaty można popatrzeć z Kościelca, jest też pięknie, blisko do orlej, trochę ciekawiej niż łatwe szczyty a i ryzyko mniejsze nic trudniejsze trasy. Ja np nie wyobrażam sobie szlaków zimą, wiem że są raki, czekan i inne pomoce jednak poprostu wolę odpuścić żeby przez byle poślizgnięcie nie zrobić sobie krzywdy, ale to dzisiaj mam takie stanowisko, może jak kiedyś wyjdę to zmienię zdanie i pokocham zimowe szczyty🙂 pozdrawiam 🙂

• @rafabie3692
      @rafabie3692 Před 2 lety +7

Przecież Rysy nie są takie trudne.

• @pete7433
      @pete7433 Před 2 lety +19

Przesadzasz. Te szlaki przejdzie każdy zdrowy w miarę sprawny człowiek który nie ma lęku wysokości.

@zyrtec3 Před 2 lety +155

Znakomity filmik! DZIĘKUJĘ!
    Kask, napoje energetyczne, absorber, żywność wysokokaloryczna...
    Robiliśmy OP w latach 80tych. Czapka wełnianka, woda w bidonie (albo pusty bidon uzupełniany po drodze ze strumyków) i granulki "oranżadki" ze Społem, mielonka, bułka, kawałek czekolady (jak kto miał szczęście upolować), lub po prostu cukier w kostkach, sweter wokół bioder. Ale BUTY! Z bazaru, wysokie, na kauczukowym Vibramie, wiązane na prawdziwe rzemienie - kleiły się po prostu do skały. Miodzio! Do sklepu Bujaka na Krupówkach chodziło się oglądać, jak do muzeum... Wiem wiem - mruczenie dinozaura, ale miało to swój absolutnie metafizyczny UROK!

• @mioszstarostka9103
      @mioszstarostka9103 Před 2 lety +20

A tam, mruczenie. Pięknie opowiedziane. 👍

• @annawdowiak5167
      @annawdowiak5167 Před 2 lety +3

Zazdro🥰🥰🥰🥰🥰

• @mariuszjucewicz6805
      @mariuszjucewicz6805 Před 2 lety +18

Na początku lat siedemdziesiątych nie było tylu ludzi na szlaku. Zdarzyło mi się wtedy spędzić tam noc. Nie przespaną, nie tyle z powodu zimna, co przez widok gwiazd "wiszących tuż nad głową". Młodość i góry z tamtych lat. To się już nie powtórzy... ;)

@zyrtec3 Před 2 lety +9

@@mariuszjucewicz6805 Wspaniale! Przesiedziałem kiedyś całą noc na Zawracie z pewną młodą panią, która zabrała się z nami na wymarsz ratowniczy na Świnicę z Pięciu Stawów (na zasadzie "zobaczę czy dam radę"). Szef ekipy kazał mi z nią zostać na Zawracie, żeby się nie targała dalej. No i tak... Gwiazdy magiczne, ale chodziły pogłoski, że w żlebie opodal czeka w śniegu nieboszczyk na wytopienie... Więc wrażenia zupełnie niezapomniane!. :)
      Kiedy indziej nocowałem w kolebie w Buczynowej Dolince (dla atrakcji, bo graty mieliśmy w Pięciu Stawach). Nie wolno było wówczas tam nocować, bo WOP walił mandaty. Ale cóż. Jakoś przed północą słyszę że ktoś się rozkłada obok. Dwie osoby z plecakami. Rano się okazało - WOPista... ale z synem... Więc bez mandatu się obyło... :) :)

@zyrtec3 Před 2 lety +5

@@mariuszjucewicz6805 Haha! Dokładnie! Pamiętam te gwiazdy! "Sufit za wysoko był" i też trudno było mi usnąć. Niestety układ koleby jest taki, że nogi pod dachem, ale głowa wystawała. Tam jest taki głaz pośrodku i to dlatego. Jedna osoba, może dwie dadzą radę, ale nas była wtedy czwórka.

• @andrzejoles8230
    @andrzejoles8230 Před 3 lety +247

mam swoje lata i cieszy mnie ze mlodzi ludzie w tak piekny sposo opisuja to co ja przezylem na ty szlaku 50 lat temu

Dziękujemy i miło nam, że Pan to docenia 😊

• @Sowa56
      @Sowa56 Před 2 lety +4

Ciesz się, że przeżyłeś, wielu nie miało takiego szczęścia.

@marek19581225 Před 2 lety +11

@@Sowa56 Ten szlak nie jest taki trudny. Przeciętnie sprawnemu człowiekowi nie sprawi kłopotu. By go przejść nie potrzeba szczęścia. Te wszystkie śmiertelne ofiary, to ludzie, którzy mieli pecha - bo przecież nikt słaby fizycznie nie wybiera się na taką trasę. Podczas przechodzenia przez jezdnię na pasach można również stracić życie. Sam jestem tego przykładem. Przechodziłem na zielonym świetle i dosłownie pół metra przed moim nosem przemknęła jakaś pani swoim samochodem. Mało brakowało. Tamci turyści też byli ofiarami jakichś dziwnych przypadków lub chwilowej dekoncentracji. Można też zostać ofiarą załamania pogody. W takich warunkach nikt nie powinien być na szlaku, chyba, że jest doświadczonym turystą i świadomie wybrał marsz w taką pogodę. Byłem prawie świadkiem śmierci dwojga turystów właśnie na Orlej Perci (w pobliżu słynnej drabiny). Panowało zimno, siąpił deszcz i panowała totalna mgła. Chłopak z dziewczyną w którymś miejscu po prostu spadli. Kilka minut potem razem z żoną przechodziłem w tym samym miejscu. Dopiero na dole w schronisku dowiedzieliśmy się o tym wypadku. Ratownicy już zabrali zwłoki. Jest to jednak skrajny przypadek - mimo naszego doświadczenia, też nie powinniśmy wtedy wychodzić na szlak. W schronisku patrzyli na nas jak na wariatów.

• @pativi6643
      @pativi6643 Před 2 lety +4

@@marek19581225 To moja paranoja. Bałabym się, że drabinka albo łancuch się odczepi, noga się pośliźgnie. Są to skrajne przypadki, to prawda. Ale też płacimy za to skrajną cenę.

@marek19581225 Před 2 lety +4

@@pativi6643 Drabinki i łańcuchy są solidnie zamocowane. Poślizgnięcia niestety się zdarzają. Tego się nie uniknie. Trzeba mieć dobre obuwie, ale i to nie zawsze pomaga - np. na mokrych porostach, które rosną często na skałach. Sam boję się stromych, śliskich trawek, które mnie mocno deprymują. Ciągle mam wrażenie, że mogę na nich pojechać jak na pochylni wprost nad skraj urwiska i dalej. Ale takie trawki są poza szlakami. Trasy turystyczne są tak prowadzone, aby pola stromych traw omijać. Najczęściej takie trasy są wykładane kamieniami, by po nich bezpiecznie przejść. Jest też sprawa psychiki - każdy ma jakieś lęki, ale można się ich pozbyć, stawiając im czoła. Ja tak właśnie pozbyłem się lęku wysokości, który mnie gnębił od dziecka. Pozdrawiam.

• @adamwojciechowicz2036
    @adamwojciechowicz2036 Před rokem +39

Pamiętam jak w 1987 lub 88 jeszcze w czasie studiów, idąc samotnie tam tą trasą pomyliłem kierunek, a było już dość po południu; i gdyby nie wracający z Zawratu profesjonaliści, było by krucho, zapewne uratowali mi życie. Byłem młody, wyczynowo wysportowany, ale nie do końca przygotowany. Nie da się tego zapomnieć... Potem pasja dla gór gdzieś w ferworze życia zaginęła.. Ale to wyjątkowe i niezapomniane wspomnienia. Piękny film.

• @elan5938
    @elan5938 Před 3 lety +125

Orla Perć, moje niedościgłe marzenie... Kocham góry . W 80 roku życia dotarłam do najpiękniejszej Doliny Pięciu Stawów Polskich. Znam nieźle Tatry, ale w pewnym okresie zrobiłam się wrażliwa na ekspozycję i niestety Orla Perć została w sferze marzeń. Cieszę się, że mogę obejrzeć ten szlak. Dziękuję !

• @hehe504
      @hehe504 Před 2 lety +11

Wiele osób orła perć robi wyłącznie na mapie więc nie ma się czego wstydzić ważne że mamy wspólna pasję i kochamy góry🙂 we wtorek na Świnicy spotkałem dwie panie 50+ i 60+ twierdziły że to ich "ostatnie podrygi" jednak to było nie lada osiągnięcia i życzyłem im by nie poddawały się bo gdy dotarły na ten szczyt jeszcze wiele miejsc czeka na nie a wiek może być przeszkodą bardziej przez nastawienie niż realne możliwości. Wszystkiego dobrego🙂

• @OlmerMD
      @OlmerMD Před 2 lety +6

To przejdz z Murowanca do piatki. PRzelacz Krzyzne jest najpiekniejsza w Tatrach i nie trzeba wcale ekspozycji zeby tam wejsc.

• @elan5938
      @elan5938 Před 2 lety +1

@@OlmerMD Na Krzyżnem byłam i miałam w planie zejść do 5 , ale na żwirku wycofałam się (trampki), bo zrobiło się niebezpiecznie.

• @OlmerMD
      @OlmerMD Před 2 lety +1

@@elan5938 Gorskie buty na wibramie na zwirku wcale nie sa wiele lepsze. Na rownym podlozu najlepiej mi sie chodzi w butach do biegania. czy to zwirek czy cokolwiek innego. Twarda podeszwa sie przydaje na nierownosciach.

@BruceWenham Před rokem +4

Mam 53 lata i postanowiłem ukończyć szlak zanim umrę! Mam nadzieję, że nie w trakcie procesu 😂😳

• @egon_emeryt
    @egon_emeryt Před 3 lety +37

Chyba nie ma takiej siły by zmusiła by mnie przejścia tej drogi !!! Już sam film przyprawia o gęsią skórkę !!! Super film !!!

@zencosuzuki8496 Před 3 lety +1

To prawda. Groznie wyglada . Choc kiedys szedlem tamtędy . Na szczescie tą drabinką się wspinalem z Koziej Przeleczy ,a nie odwrotnie. Ale i tak strach byl ogromny.

• @karolchydzinski5172
      @karolchydzinski5172 Před rokem

myslę, że można przywyknąć do tzw. ekspozycji. Na Rysach umierałem ze strachu. Potem wszedłem na sam Kozi. Tam umierałem ze strachu tylko ma szczycie. Potem Wołowiec zimą. Następnie byłem na Mięguszowieckiej Przełęczy pod Chłopkiem i tam już była przyjemność mimo ekstremalnej ekspozycji. Od tego momentu zacząłem mysleć o Orlej. Bardzo pomaga mentalnie uprząż z lonżą do via ferraty, polecam. Tutaj jest powiedziane że dla taka uprząż jest mniej pewnie czujących się osób ale w praktyce to znacząco podnosi bezpieczenstwo np. kiedy spadnie na ciebie kamień, z pewnoscią nie ustoisz choćby nie wiem jak odważny byś był. A na kazdej wyprawie blisko przelatywały, pewnie kwestia czasu aż który trafi mnie albo ktorego z moich kolegów. Ludzie mają takie coś, że nawet jak są na stromym podejsciu to uważają, że kask to jedynie na pionowych ścianach i tak tarmolą ten kask, a w zasadzie potem w ogole nie zakładają. Po co to niosą? Nie wiem.

• @martusia_
    @martusia_ Před 3 lety +174

I to się nazywa porządny film z Orlej Perci, ciężko było taki znaleźć, a ten ma wszystko: trudne momenty do przejścia i to jeszcze jak super nagrane i dodatkowo komentarz!

Dzięki! Zapraszam również do obejrzenia filmów w technologi 360° z Orlej Perci. Nagrane jest całe przejście podzielone na odcinki, można się rozglądać w każdym kierunku. Powinno również pomóc 😊 link w opisie filmu.

• @Kaspa-112
      @Kaspa-112 Před rokem +2

Są dwa świetne filmy na CZcams na temat Orlej: ten od 'A chodźże na pole!' i ten od Damiana O.
      Pozdrawiam serdecznie obu autorów ;-)

• @michagallewicz3448
    @michagallewicz3448 Před 3 lety +126

Przeszedłem Orlą dwa razy jak dotąd , oglądałem wiele filmów - ale ten jest genialnie nakręcony i najlepiej oddaje klimat tej trasy !

• @Botafogo____
      @Botafogo____ Před 3 lety +7

Mojego strachu przed drabinką nic nie odda...

@zencosuzuki8496 Před 3 lety +4

@@Botafogo____ To byl dla mnie najgorszy moment na Orlej Perci. Z tym, ze kiedy ja szedlem Orlą Percią, zaczynając częsciowe jej przejscie, zaczynalem od Koziej Przeleczy w kierunku Zawratu, Swinicy itd. Wtedy byla mozliwosc przejscia w dwie strony. Wiec ja tą drabinką się wspinalem. Chyba nie dalbym rady nią zejsc. Ta ekspozycja jest okropna.

• @Botafogo____
      @Botafogo____ Před 3 lety +4

@@zencosuzuki8496: Gdyby ona wystawała jeszcze tak z 50 cm nad skały to łatwiej byłoby się do niej dobrać a tak jest strach...

@zencosuzuki8496 Před 3 lety +6

@@Botafogo____ To na pewno. Choc ja i tak nie wiem czy dalbym radę. Lęk przestrzeni robi swoje. Mysle natomiast, ze gdyby ta drabinka byla zrobiona cos w rodzaju drabinek na kominach, gdzie jest taka obrecz dookola z metalu, to bylaby to juz bezpieczniejsza opcja . Na pewno z mentalnego punktu widzienia.

• @olabaksa5656
      @olabaksa5656 Před 3 lety +5

Mam podobny odbior i wrazenie na temat tego filmu. Konkretnie, rzeczowo a ujecia dobrze pokazuja stopien nachylenia czy stromosci podejsc.

• @mariapolak3485
    @mariapolak3485 Před 3 lety +73

Podziwiam i gratuluję kondycji, odwagi. Przepiękny szlak. DZIĘKUJĘ, że w taki sposób mogłam tam być i zobaczyć piękny kawałek Polski. Sama nigdy bym się nie zdobyła na odwagę żeby tego dokonać... przepaść, grań tak wąska, łańcuchy, drabinka, praktycznie ściana w wielu momentach. Oglądając miałam zawroty głowy, a gdzie tu w rzeczywistości samemu tego dokonać. Tym bardziej podziwiam wszystkich którzy tego dokonali. Dobrze że dodana jest liczba osób którzy zginęli. Pokazuje dobrze stopień niebezpieczeństwa dla nieprzygotowany smiałków.

• @pawejankowski4948
    @pawejankowski4948 Před rokem +3

Pierwszy raz byłem w Tatrach w 67 roku. Wędrowaliśmy w ramach obozu zorganizowanego przez nauczycieli XI liceum w Poznaniu. Orlą Perć pokonywałem wiele razy. Ale jak dzisiaj zobaczyłem ten film to się przeraziłem. Nasz ekwipunek to buty Zuch, plecak ze stalowy stelażem a na dodatek nieśliśmy wszystko łącznie z jedzeniem na które składało się chleb, konserwa turystyczna itp.. Plecak ważył dobre 20kg a może i więcej. Wspaniałe wspomnienia mam do dzisiaj. Mam co opowiadać wnuczkom.

• @migotka107
    @migotka107 Před 2 lety +51

Ze względu na mój lęk przestrzeni wiem, że nigdy tam nie będę 🙃 niemniej jednak zawsze było to moim wielkim marzeniem. Dzięki Tobie czułam się "prawie" jakbym tam była 😋 wspaniały film, ogromny szacun i ogromne dzięki, że się tym dzielisz z innymi ❤️

• @eryksintra2412
      @eryksintra2412 Před rokem

Pani Moniko! Czy to lęk przestrzeni, czy lęk wysokości ? To 2 różne przypadłości. A może nigdy Pani nie miała okazji prze dobrej pogodzie zobaczyć Tatr? Proszę to przy najbliższej okazji sprawdzić i przespacerować się Doliną Roztoki z Wodogrzmotów Mickiewicza do Siklawy i dalej na Przełęcz Szpiglasową.

@BruceWenham Před rokem +1

Zrobiłem część szlaku, ale zszedłem wcześnie, bo byłem przerażony! 😳😂

• @karlonehouserecords
      @karlonehouserecords Před rokem

na rowerze też przecież od razu nie pojechałaś - trzeba chodzić po górach i tyle, po czasie przyjdzie ochota na coraz trudniejsze rzeczy. Naturalny sposób uczenia się. Lęk przed przestrzenią czy wysokością wynika z nienauczenia mózgu radzenia sobie w takich sytuacjach. Tam nie można wejść tak po prostu z ulicy bo zobaczyło się film na YT. Trzeba po prostu chodzić i to jak najwięcej. Droga zatem wydłuża się w latach a nie tylko w km.

• @KrzysztofStanisaw
      @KrzysztofStanisaw Před rokem

Nigdy nie poddawaj się. Poproś o pomoc, szukaj, pytaj, czytaj tatromaniak, portal tatrzański, poprosić o pomoc nie jest trudne by spełnić marzenie. Pozdrawiam. Powodzenia życzę. 🎉😂

• @tripowicze9566
      @tripowicze9566 Před 9 měsíci

​@@BruceWenhamxddd

• @piotrmiler3026
    @piotrmiler3026 Před 3 lety +12

Łezka w oku się kręci. Przeszliśmy Orlą Perć w 1973 r na trasie od Kasprowego po Krzyżne do Kużnic. Fakt, że wracaliśmy z Murowańca już praktycznie w nocy. Następny dzień to potworny ból nóg i rąk ale warto było. Dzięki wielkie za wirtualny powrót na szlak.

• @zawiszabiay8135
      @zawiszabiay8135 Před 2 lety +1

wiem co to znaczy z tym że w moim przypadku szliśmy z schroniska w Zakopanym przez Murowaniec na Krzyżne i dalej orla percią do Kasprowego . Z Kasprowego mięliśmy zjechać kolejką ale okazało się że już nie zjeżdżała , tak więc zeszliśmy do Kużnic i piechotką do schroniska młodzieżowego. Następne 2 dni dramat ale oczywiście było warto.

• @januszsabala32
    @januszsabala32 Před 3 lety +68

Piękny film świetnie dobrana muzyka, super tłumaczenie całego szlaku i niesamowita ekspozycja. Po prostu czysta "ADRENALINA" 😙😙😙

• @trojanowskiryszard553
    @trojanowskiryszard553 Před 3 lety +47

Przeszedłem szlak w 2017 roku mając prawie 50 lat, trasa wtedy dała mi w kość bo szedłem z Kozińca i z powrotem od godz. 5.00 do 22.00. Żona dzwoniła do mnie około 21.00 z pytaniem czy i kiedy wrócę. Przyznam, że wtedy czułem się szczęśliwy, że to zrobiłem.

• @januszwidzyk4656
    @januszwidzyk4656 Před 3 lety +8

25 lat temu robiliśmy to w 10.5h z Kuźnic na Krzyżne po Zawrat i do Kuźnic, teraz już chyba nie dałbym rady jej przejść. Co zabawne to nie był żaden sportowy czas, normalne przejście. Szlak się strasznie zmienił, jest dołożona duża ilość zabezpieczeń.
    Taka porada, jeżeli ktoś chce iśc na Via Ferraty w Dolomity, te poważniejsze a na Orlej przeraża go ekspozycja czy trudności, to niech lepiej ogląda na YT. Orla to takie liźnięcie tortu....
    A filmik świetny, narracja miła i "ciepła" a nie irytująca.

• @martinez77px
    @martinez77px Před 2 lety +33

Gratulacje 😀 już wiem że to nie dla mnie. Zawał kilkukrotny. Ale widoki przepiękne

• @robertsikora4944
      @robertsikora4944 Před 2 lety +5

Taka kamera mocno przerysowuje perspektywę. W rzeczywistości nie wygląda to tak groźnie. To celowy zabieg twórcy filmu, chyba żeby przestraszyć. Przeszedłem OP 3 razy w życiu i naprawdę nie jest tak źle. Wg mnie trudniejszy jest szlak na Mięguszowiecka Przełęcz Pod Chłopkiem.

• @prkp7248
      @prkp7248 Před 2 lety

To nie celowy zabieg, tylko kwestia zaczepienia kamery, innego sposobu nie ma, dodatkowo kamera, w odróżnieniu od oka, przedstawia rzeczy płasko.

• @karolkrawczyk6596
    @karolkrawczyk6596 Před 3 lety +31

Dziękuję za przepiękną wycieczkę na którą się z ,,wami" wybrałem.

• @maupiatkapolarna6199
    @maupiatkapolarna6199 Před 3 lety +50

Najlepszy film z Orlej jaki widziałem. Pomysł na prezentację z kamery 360 - super!

• @ewelina6528
    @ewelina6528 Před 3 lety +15

Dziękuję za ten film chociaż w ten sposób mogłam odwiedzić te piękne miejsca

• @MrAzazel44
    @MrAzazel44 Před 2 lety +16

Dzięki Stary za spełnienie marzeń wielu osób

• @k.starszakstar9701
    @k.starszakstar9701 Před 2 lety +8

Niesamowite ! W życiu nie zdecydowałabym się odwiedzic orlej perci ..darze szacunkiem każda osobę, która miała okazję przejść ten szlak, bądź wspinała się w innych wysokich górach z podobnymi szlakami.Ja jestem na to za słaba. Piękne nagranie, oby więcej takich, chociaż na ekranie mogę podziwiać 😍

Dzięki 😊 zapraszam do oglądania innych filmów na naszym kanale 😊

• @coxinio1
    @coxinio1 Před 3 lety +16

Chodzę po Norwegii po górach byłam na lodowcu, wspinam się dużo, ale Orła Perc zawsze była dla mnie wyzwaniem, podziwiam i mam nadzieję, że kiedyś się odważę i wejdę. Pozdrowiam z Norwegii.

• @ukaszsz1451
    @ukaszsz1451 Před 3 lety +30

Po ujęciach z drabinki zorientowałem się, że aż dłonie mi się spociły od oglądania 😂
    Dziękuję za Twoje materiały, dzięki nim jako osoba zaczynająca przygodę z górami mogę ocenić na jaki szlak mogę sobie pozwolić i co mnie na nim czeka 👍👏

• @adalisk6809
    @adalisk6809 Před 3 lety +27

Obejrzałam sporo filmików z Orlej perci, ale ten podoba mi się najbardziej. Dobra, solidna robota. Piękne widoki, szkoda, że w tym życiu już nie przejdę tego szlaku (ze względu na wiek), ale w przyszłym.... dzieki za super relację, pozdrawiam gorąco

Dziękuję :) Może jak nie w całości, to chociaż partiami, albo na przełęcze? :)

• @Maxy7171
    @Maxy7171 Před 3 lety +36

Film przewspaniały sztos!!
    Mój błędnik nie dałby rady tego przejść, a dzięki filmowi świetne przeżycie !!
    Największe dzięki i szacun !

• @aljen9611
      @aljen9611 Před 3 lety +2

Błędnik można szkolić. Nawet lęku przestrzeni i-lub wysokości można się pozbyć. Polecam z własnego doświadczenia. Nic od razu, ale możliwe - i, jak mówił poeta, "jeszcze jak warto!"

• @peryskopperyskop4566
      @peryskopperyskop4566 Před 2 lety +2

To nie wyglada tak Jak na filmie uwierz mi, przeszedlem cala Orla za jednym zamachem, jedyne co trzeba miec to dobra kondycje.

@marek19581225 Před 2 lety

Aljen ma rację. Lęku wysokości można się pozbyć. Sam miałem w wieku 15 lat taki problem. Na balkonie czwartego piętra trzęsły mi się nogi. W ciągu niecałego roku pozbyłem się tej przypadłości wchodząc coraz wyżej na wieżę triangulacyjną. Były kiedyś takie drewniane wieże na które wchodziło się po prawie pionowych drabinach bez poręczy. Barierki były tylko na podestach kolejnych pięter. Moja wieża miała na ostatnim podeście 30 metrów wysokości. To około 10 pięter. Potem zjeżdżałem nawet na linie z najwyższego podestu. Tylko czasami we śnie miałem lęk wysokości. Jeżeli ma się poważną fobię, to trzeba po dłuższej przerwie oswajać się z wysokością ponownie - ale to przychodzi łatwo. Warto pokonać ten lęk. Wrażenia górskie są tego warte. Pozdrawiam.

• @antonitonieja9444
    @antonitonieja9444 Před rokem +4

W 1958 r ruszył w Polsce "Autostop"- czyli legalna możliwość korzystania z uprzejmości kierowców ciężarówek, głównie państwowych, bo te dominowały. Wraz z dwoma kolegami - studentami postanowiliśmy wybrać się z Poznania do Zakopanego, o którym nasze pojęcie było bardzo niewielkie. Jeden z nas miał przewodnik Zwolińskiego i to była cała nasza wiedza.
    Rozbiliśmy skromny namiocik na Hali Gąsienicowej i po paru łatwiejszych wyprawach- np. do Morskiego Oka i z powrotem wybraliśmy się na Orlą Perć. Na szczęście nie wiedzieliśmy, że to trudna trasa, więc jakoś bez większych emocji ją przeszliśmy. Pamiętam tylko jedno miejsce, gdzie w grani była niewielka szczelina, przez którą można byłoby przeskoczyć. Ale perspektywa pustki po obu stronach porażała i obeszliśmy szczelinę dołem. Na całej tracie spotkaliśmy jednego człowieka- takie to były czasy. I to się nie wróci...dzięki za film

• @igortcgg
    @igortcgg Před 2 lety +9

Świetny film! Już wcześniej wiedziałem, że Orla Perć jest prawdopodobnie poza moim zasięgiem. Teraz wiem to już na pewno. Nie poradziłbym sobie ani fizycznie ani psychicznie. Wybiorę inne szlaki - te na miarę swoich możliwości. Dzięki! Robicie naprawdę dobrą robotę!

• @pesaq4359
    @pesaq4359 Před rokem +5

świetnie zrobiony film ,bylem tam 30 lat temu ,gratuluje kasków ! ja lazłem z gola głowa ,ale kask miał tylko Hermaszewski .

• @aredhelaelf7324
    @aredhelaelf7324 Před rokem +11

A za muzę duży duży plus. Tworzy klimat aż ciarki przechodzą !

• @roblox188
    @roblox188 Před měsícem +1

Pierwszy raz z dziadkiem w 1971 mialem 11 lat i tak co roku,do wyjazdu w inny swiat w 1987.Ile razy jestem w Polsce zawsze mnie tam zaciagnie Kocham te Gory

• @jakubszelag7345
    @jakubszelag7345 Před 2 lety +3

Matko Bosko... dejta spokoj 😮😱

• @leszeknagooglach
    @leszeknagooglach Před 2 lety +5

Dobrze, że nie czuję potrzeby adrenaliny na tym poziomie. 🙂

• @przemek_k_premo1877
    @przemek_k_premo1877 Před 3 lety +5

Super szlak i super film, gratuluję!!

• @alextaft6018
    @alextaft6018 Před rokem +1

Orla perc pokonalem pod koniec lat 60 jako uczen Malo pamietam

• @mlomotowski
    @mlomotowski Před 3 lety +2

Super inspiracja, dzięki

• @iwonamarkiewicz4095
    @iwonamarkiewicz4095 Před 3 lety +7

Melduję się na grupie i jak zwykle pozdrawiam serdecznie ❤

• @OLIWIA647
    @OLIWIA647 Před 3 lety +4

Dziękuję.🌹♥️

• @mango_5801
    @mango_5801 Před 3 lety +9

Bardzo dobra robota. Fantastyczne ujęcia przedstawiające piękno tego szlaku. Plus za ciekawy komentarz, miły dla ucha aż chce się słuchać :)

• @gungraven5903
    @gungraven5903 Před 3 lety +12

Swietnie nakrecony, elegancko zmontowany, rewelacyjnie opowiedziany🥰

• @pawelggderrdibaszak2091
    @pawelggderrdibaszak2091 Před 3 lety +3

Dziekuje bardzo.

• @paweczelen1829
    @paweczelen1829 Před 3 lety +3

Świetny film. Dobra robota. Gratulacje

• @annazielinska8112
    @annazielinska8112 Před 2 lety +1

Wielkie dzięki za film! Niesamowicie nakręcone!

• @robertrosinski6238
    @robertrosinski6238 Před 3 lety +8

Wspaniale sobie przypomnieć , znane ale piękne miejsca, pozdrawiam

• @justbeadaydreamer
    @justbeadaydreamer Před 3 lety +5

pełna profeska, oby więcej takich filmów

• @aniazwarycz1969
    @aniazwarycz1969 Před rokem +2

Świetne nagranie, doskonale pokazane i objaśnione. Dziękuję 🙂

• @007-Graz
    @007-Graz Před 9 měsíci +1

Aż nie chce mi się wierzyć, że dwadzieścia lat temu przeszedłem ze znajomymi ten szlak. Mam lęk wysokości i nie byłem świadomym w co się pcham, miałem więcej szczęścia niż rozumu. Teraz jestem dumny z siebie, że dałem sobie radę ale już nigdy wysokich gór. Kocham morze.

• @doom_of_nemezis2564
    @doom_of_nemezis2564 Před 3 lety +10

Daje 👍 w ciemno wiem ze na pewno kawał dobrego filmu będzie, a teraz zabieram sie za oglądnie :)

• @barburino1
    @barburino1 Před 2 lety +3

Coś pięknego, dziękuje za wspaniałe przeżycie

• @Natalia-ls9qx
    @Natalia-ls9qx Před 3 lety +5

Super film :) Polecam wszystkim !!!

• @robertszarek959
    @robertszarek959 Před 3 lety +9

Przeszliśmy całą Orlą Perć 8 VIII 2020 , następny film ,który wpiszę do moich wspomnień.

• @UniversalOverclocker
    @UniversalOverclocker Před rokem +4

Wspaniałe, aż łezka zakręciła się w oku. W lipcu 2002, tuż po obronie magisterki, w nagrodę daliśmy z kumplem z roku czadu na odcinku Kuźnice (wjazd kolejką) - Kasprowy Wierch - Świnica - Zawrat - Orla Perć - Murowaniec - Kuźnice - Zakopane. Bez wątpienia jest to najpiękniejszy szlak w Polsce.

• @nirgunapl
    @nirgunapl Před 3 lety +13

Świetny film. Siedzę za morzem, tęsknię za Tatrami a tu taki prezent. Dzięki!

• @wodzimierzbogusz3283
    @wodzimierzbogusz3283 Před 2 lety +2

Dzięki za ten Piękny filmik! Pozdrawiam!

• @zbigniewperzynski8835
    @zbigniewperzynski8835 Před 3 lety +8

Super szacun dla całej ekipy za tak piękny film .

• @antonistojowski3383
    @antonistojowski3383 Před 2 lety +5

Świetnie udokumentowany bardzo pomocny materiał👊

• @globalcultofart
    @globalcultofart Před 2 lety +7

Rewelacja i szacun - gratuluję świetnej kondycji

• @howcanyoueatthatcrap8384
    @howcanyoueatthatcrap8384 Před 2 lety +17

Only just found your channel and I’m in complete awe. Beautifully shot and narrated. My goodness, you have nerves of steel!! Thank you from UK

• @czeslawmatyga573
    @czeslawmatyga573 Před 3 lety +5

Super nagranie .

• @karinaanowak1509
    @karinaanowak1509 Před rokem +6

Jestem pełna podziwu, coś niebywałego , przede wszystkim trud, niebezpieczeństwo, SZACUN💕, dla was wszystkich! Zdobywcy nieba, i to nie jest przesada. Pozdrowienia...

• @julciaszczecinska5833
    @julciaszczecinska5833 Před 3 lety +5

PODZIWIAM KONDYCJI I ODWAGI .Gratuluje zdobywania polskich pięknych gór. Ładne nagranie dziękuje za nie.

• @joannaszafarz5696
      @joannaszafarz5696 Před 2 lety

Szaleńcze wyprawy ile ludzi tam ginie,. Mam przykre doświadczenie ktoś mi bardzo bliski do dziś żałuję tej wyprawy w 20 20 roku

• @magorzatat6233
    @magorzatat6233 Před 2 lety +1

Bardzo dziękuję za ten wspaniały materiał

• @tomaszkilianski2189
    @tomaszkilianski2189 Před rokem +4

Byłem na Orlej w 2009 i o mało co nie spadłem w Honoratce, od tamtej pory mam lęk przestrzeni i wysokości i wiem, że ten film to jedyny sposób na obejrzenie tej trasy w całości mimo, że chciałbym tam kiedyś wrócić ale na 99% tak nie będzie. I dzięki temu filmowi wiem, że zejście na Koziej Przełęczy do Murowańca to była najlepsza decyzja jaką mogłem podjąć tamtego dnia. Pozdrowienia!

@BruceWenham Před rokem

Zszedłem w zadni granat, ponieważ byłem zbyt przerażony, by iść dalej! Zaczęliśmy od Krzyżnego.

• @monikakarnowska1523
    @monikakarnowska1523 Před 2 lety +4

Film i trasa robi wrażenie. Wow

• @CabrioDriving
    @CabrioDriving Před 2 lety +4

Magiczne. Narracja, widoki. Rewelacja!

• @genetykafalowa1
    @genetykafalowa1 Před 2 lety +6

Piękne! Brak słów za ujęcia, przekaz i obraz. Do tego słowo... i porady. Pełen wielki szacun.

Dziękujemy 😊

• @imilczewska
    @imilczewska Před 3 lety +9

Przeszłam ten szlak parę dobrych lat temu. Wspaniałe wspomnienia podszyte sporym strachem w niektórych miejscach. Swietny film !!

• @husaria1953
    @husaria1953 Před 3 lety +6

Byłem tam 40 ści lat temu z ojcem . Nie zapomniane przeżycia. Zrobiliście piękny film , świetny komentarz ! Dziękuję i gratuluję fachowości .

Dziękujemy 😊

• @henrykpodczaski8015
    @henrykpodczaski8015 Před 3 lety +8

Piękny film z ciekawą narracją :)

• @zenontremol8571
    @zenontremol8571 Před 2 lety +1

Znakomita filmo-relacja . Dzięki .

• @katarzynakrysiak2653
    @katarzynakrysiak2653 Před 2 lety +3

Wy jesteście dla mnie motywacją

• @weekend_in_swiss
    @weekend_in_swiss Před 2 lety +3

Ale super kanał! Jak dobrze że tu trafiłem! 😊

• @joannarozmiarek1994
    @joannarozmiarek1994 Před rokem +3

Dziękuję i podziwiam!

• @damko80
    @damko80 Před rokem +3

zazdroszczę zdrowych kolan :) piękne widoki

• @bozenareginazamora1553
    @bozenareginazamora1553 Před 3 lety +3

Świetny film, znakomity komentarz. Dzięki 😘

• @tomaszwygoda2357
    @tomaszwygoda2357 Před rokem +3

Świetnie zrealizowany materiał. Miły dla ucha komentarz, muzyka i łady montaż. Bardzo dobrze się to ogląda.

• @dariuszszymczyk6118
    @dariuszszymczyk6118 Před 3 lety +5

Nic dodać nic ująć Super gratulacje.

Dziękuję :)

• @wiolettapakaszewska3503
    @wiolettapakaszewska3503 Před 2 lety +1

Świetny film, świetna jakość, adrenalina na maxa mi skoczyła samym oglądaniem, jakbym tam była, mega

• @ahillespertisos1285
    @ahillespertisos1285 Před 3 lety +5

Piękne, super zrobione, i te wspomnienia!

• @iwonamarkiewicz4095
    @iwonamarkiewicz4095 Před 3 lety +28

Nie wiem co bardziej podziwiać - Twoją kondycję i hart ducha, widoki czy pogodę? Wielkie, wielkie dzięki ❤Ja już tamtędy nie pójdę, ale dzięki Tobie mogłam oddać się marzeniom 😊

• @tjdreamer5
    @tjdreamer5 Před 3 lety +6

Bardzo dziękuję, przepiękna i emocjonująca relacja z przejścia szlaku. Pozdrawiam, Tadeusz

Na zdrowie 😊

Przepiękny materiał 💪💪💪

• @admcdr
    @admcdr Před 3 lety +7

Świetna robota! Bardzo dobra relacja, bezcenna dla osób, które chcą się podjąć przejścia tego szlaku :)

• @pietubexyz3344
    @pietubexyz3344 Před 3 lety +3

Kawał pożytecznej roboty, można wyciągnąć sporo wniosków. Dzięki !

• @lucynaciosek7275
    @lucynaciosek7275 Před 2 lety +1

Rewelacja,informacja,opis,widoki to wszystko na najwyższym poziomie dziekuje

• @annakoza9318
    @annakoza9318 Před 3 lety +17

Niestety nie dane mi było przejście Orlej Perci ale dzięki temu
    filmowi czuję się jakbym tam była. Dziękuję za wspaniały film.

•  Před 3 lety

również dziękujmy za oglądanie :)

• @Red_Ford
      @Red_Ford Před 3 lety +3

A ja dzięki temu filmikowi zmotywowałem się żeby za rok tą trasę pokonać 🙂

• @martynaczaja4146
    @martynaczaja4146 Před 2 lety +3

Dziękuję za możliwość przeżycia tej trasy "jeszcze raz". Najlepiej oddający realia film na CZcams. Gratuluję staranności i polotu!

• @DoSedna
    @DoSedna Před 3 lety +7

Miło się wirtualnie wędrowało.Do tego jakość filmu i bardzo dobry komentarz dotyczący szlaku. Gdzie jest konieczność,tam jest siła na trud fizyczny. E.Orzeszkowa Nigdy nie osiągnięto niczego wielkiego bez entuzjazmu. R.Waldo Emerson Pozostaje tylko życzyć wiele dobrego i bezpieczeństwa na górskich szlakach.

Dziękuje 😊

• @lenzhawkeye71
    @lenzhawkeye71 Před 2 lety +10

bardzo fajny film, oddający atmosferę i piękno tego miejsca, dobra robota ;-)

• @wypiorcompany
    @wypiorcompany Před rokem +1

Piękne widoki i brawo za kondycje

• @izakot4599
    @izakot4599 Před rokem +3

Świetny film, dobrze, że jesteś i to zrobiłeś 🙂👍

• @agnieszkacichocka7572
    @agnieszkacichocka7572 Před 3 lety +20

👏👏👏Ten uśmiech na szczycie bezcenny 😊 Co te góry mają w sobie, że tak hipnotyzują 👍 Dzięki za ekscytującą wędrówkę 😉 Pozdrawiam 👋

• @active_lifestyles
    @active_lifestyles Před 2 lety +1

Świetny film. Dziękuję ślicznie 🍻😁

• @sebastianpartyka9730
    @sebastianpartyka9730 Před 2 lety +3

Rzeczowo i konkretnie. Przyjemnie ogląda się ten film🙂

• @stasciezje
    @stasciezje Před 3 lety +11

Świetny film

• @michasemanczyk3913
    @michasemanczyk3913 Před 3 lety +8

Razem z dwoma kolegami szliśmy to samo tylko zaczynaliśmy od tego parkingu do którego wy na końcu schodzicie... O 6 zaczęliśmy, o 23:44 byliśmy w autach...nie chciało by mi się iść drugi raz tego samego, ale z Murowańca kiedyś chętnie bym wystartował...
    Świetny film, dzięki, miło tam wrócić

• @hannaolszak4321
    @hannaolszak4321 Před 3 lety +7

Jeszcze paręnaście lat temu przeszłam
    Orlą Perć....teraz już tylko mogę
    robić to wirtualnie...
    PIĘKNY film...BARDZO dziękuję...
    Pozdrawiam serdecznie i życzę
    dużo dobrego ...Kocham góry...

Dziękujemy i zapraszamy na wirtualne wędrowanie z nami :)

• @Marcela861
    @Marcela861 Před 2 lety +3

mega wyczyn podziwiam za odwage pełen profesjonalizm