Video není dostupné.
Omlouváme se.

Traseu in Fagaras: Stana Burnei - Caldarea Galbena - Varful Moldoveanu - Valea Rea - Stana Burnei

• čas přidán 20. 02. 2016
  • Mai multe detalii: www.traseepemunte.ro/masivul-f...
    Facebook: / traseepemunte
    Traseul propus in acest video se desfasoara in Muntii Fagaras. In prima parte a traseului strabatem cu masina, pentru doua ore, un drum forestier lung de aproximativ 40 de kilometri. Acesta este marcat cu triunghi rosu si, in mare parte, in vara anului 2015 se afla intr-o stare buna. Poate fi strabatut, cu grija, de majoritatea masinilor cu garda la sol mai inalta.
    Ajunsi la Stana lui Burnei, unde este si capatul drumului din Valea Rea, parcam masina si ne indreptam spre Curmatura Pojarnei si Lacul Galbena Mare, unde vom campa. A doua zi urcam pe Culmea Muntelui Galbena, Varful Galbena, Varful Moldoveanu, Varful Vistea Mare, urmand apoi sa coboram spre Portita Vistei si cascada din Valea Rea. La finalul calatoriei revenim la Stana lui Burnei.
    Incepem excursia spre Varful Moldoveanu din parcarea de langa Stana lui Burnei. Traseul marcat cu „cruce albastra” urca accentuat imediat dupa ce intram in padure.
    Dupa aproximativ o ora, iesim in caldarea de sub Curmatura Pojarnei, loc unde se poate admira si o cascada. Mai departe marcajele se raresc , dar se poate inainta usor spre Curmatura Pojarnei urmand cararea batatorita de alti turisti.
    Din Curmatura Pojarnei marcajul „cruce albastra” apare foarte rar, dar cu ajutorul unei momai descoperim repede directia de mers. Urcam usor pe cararea nemarcata corespunzator si putin vizibila, pana ajungem in Caldarea Galbena, unde intalnim si un prim lac.
    Mai departe cararea dispare, noi inaintam prin stanga lacului, orientandu-ne dupa creasta din zare, mai exact Culmea Muntelui Galbena.
    Din aceasta zona, daca se coteste spre dreapta se poate ajunge, tot pe nemarcat, pe Varful Galbena, acest traseu fiind mai scurt cu aproximativ o ora pentru cei care vor sa urce pe Varful Moldoveanu din Caldarea Galbena, fata de traseul din acest video.
    Mergem cativa zeci de metri si ne mai intampina un alt lac. Trecem pe langa el prin stanga, iar dupa ce se termina, facem dreapta si descoperim inca un lac. Inaintam prin stanga lui pentru aproximativ 100 de metri pana la Lacul Galbena Mare. Exceptand Lacul Galbena Mare, toate lacurile din Caldarea Galbena se numesc Galbena si sunt numerotate. Lacul Galbena 1, Lacul Galbena 2 si asa mai departe.
    La finalul zilei am ales sa campam la marginea Lacului Galbena Mare. In apropierea lacului se gaseste o stana, dar nu am avut probleme cu cainii.
    A doua zi parasim Lacul Galbena Mare pentru a urca prin stanga acestuia, pe langa unul dintre firicelele de apa care-l alimenteaza. Imediat cum ajungem deasupra lacului, intalnim si marcajul ”cruce albastra”. Descoperim un izvor, mai urcam inca cateva minute si apoi se poate observa foarte bine traseul pe care l-am parcurs pana acum prin Caldarea Calbena.
    In continuare traseul este marcat corespunzator pana pe Culmea Muntelui Galbena. Din pacate pe culme nu exista nicio sageata sau indicator care sa semnalizeze de unde incepe marcajul „cruce albastra”, asa ca, mare atentie pentru cei care cobora din creasta in Caldarea Galbena pe acest traseu!
    Mai departe, cotim spre dreapta pe marcaj „triunghi albastru” si „cruce rosie”. Inaintam usor, admiram privelistea si triunghiul muntos care semnalizeaza in departare, ca un far, Varful Moldoveanu, cel mai inalt din Romania.
    Dupa aproximativ 20 de minute de mers pe creasta ajungem pe Varful Galbena, loc unde ne intersectam cu marcajul „cruce albastra”, al doilea traseu, mai scurt, care cobora prin Caldarea Galbena spre Valea Rea.
    Urmeaza Curmatura Moldoveanului si apoi urcarea pe Piciorul Moldoveanului, loc de unde se poate observa Refugiul Vistea Mare, Iezerul Triunghiular si o cascada.
    Ajunsi pe Varful Moldoveanu, admiram privelistea si apoi ne continuam traseul pe „punct rosu” spre Spintecatura Moldoveanului, zona cea mai periculoasa a acestui traseu si Varful Vistea Mare.
    De pe varf cotim spre dreapta si coboram pe marcaj „banda rosie” pana la Portita Vistei.
    Mai departe urmam semnul „triunghi rosu” pana la finalul traseului.
    Ajungem la Iezerul Triunghiular sau Lacul Vestic din Valea Rea si apoi inaintam prin Caldarea Vaii Rele.
    Urmeaza o coborare accentuata timp de o ora si un sfert pana la Stana din Valea Rea sau stana lui Burnei.
    Trecem pe langa prima cascada din Valea Rea.
    Cararea care taie in zigzag versantul este foarte abrupta si trebuie strabatuta cu mare grija, pericolul de alunecare fiind la fiecare pas.
    Descoperim o alta cadere de apa, o admiram si apoi ne continuam traseul. Coborarea nu mai este la fel de solicitanta, iar dupa ce trecem peste un podet de lem ne apropiem cu pasi repezi de punctul final al excursiei, parcarea de langa Stana lui Burnei.