🚌KAMPEREM NAD BAŁTYK NA DZIKO‼️polskie wybrzeże poza sezonem😍Hel- fokarium bez kolejek!

• čas přidán 27. 08. 2024
  • #hel #podróże #fokarium #camper #camperlife
    - Jak będę dorosły kupię sobie nowego kampera, nie takiego obdrapanego jak nasz…🤣
    - A ja sobie kupię TIRa i przerobię go na kampera, wiesz?- Absolutnie kocham podsłuchiwać ich rozmowy! I jestem wdzięczna za to, że nasz obdrapany staruszek wciąż ma tyle siły, by wozić nas w takie wspaniałe miejsca jak to:)
    ✨SUBSKRYBUJ✨ żeby nie ominąć naszych nowych filmów:)
    Nie zapomnij nacisnąć w 🔔 żeby być zawsze na bieżąco!
    Podobał Ci się nasz film? Będzie nam miło jeśli go polubisz i zostawisz komentarz😊
    📸INSTAGRAM: / stado_na_wypadzie
    📽FACEBOOK: / stadonawypadzie
    Kontakt ✉️ stadonawypadzie@gmail.com
    Droga, która wiedzie na sam czubek helskiej kosy była praktycznie pusta. Jedynie nasz kamper sunął nieśpiesznie w stronę zachodzącego słońca. Większość parkingów była zagrodzona, a tylko nieliczne oferowały darmowy postój poza sezonem. Wybraliśmy ten z widokiem na morze, dzięki czemu rano obudziliśmy się w towarzystwie stadka łabędzi.
    Zaraz po śniadaniu okazało się, że rozkoszowanie się sielskimi widokami zaburzyło nasze poczucie czasu i czym prędzej musieliśmy się zbierać żeby zdążyć do fokarium na pokaz weterynaryjny połączony z karmieniem fok i prelekcją. Ponieważ pod sam budynek Fokarium nie da się podjechać samochodem- mieści się ono przy nadmorskim bulwarze- na postój wybraliśmy parking przy wejściu na plażę, z którego pozostało nam 900 metrów do przejścia. Byliśmy już nieco spóźnieni więc prawie biegliśmy by zdążyć na pokaz, który zaczynał się o godzinie jedenastej.
    🦭Fokarium powstało w celu odtworzenia i ochrony kolonii fok szarych w rejonie południowego Bałtyku.
    🦭Fokarium położne jest pomiędzy dawnym portem wojennym a portem rybackim. Spacerując Helskim bulwarem nadmorskim nie sposób tutaj nie trafić.
    🦭Foki w fokarium NIE SĄ TRESOWANE! Trening medyczny umożliwia sprawdzenie stanu zdrowia zwierząt i zaaplikowanie im lekarstw. Jest to też okazja do zabawy😊
    🦭Fokarium jest także miejscem popularyzacji wiedzy o tych ssakach. Zarówno w budynku ekspozycyjnym jak i na zewnątrz całego obiektu znajdują się ciekawostki dotyczące życia fok.
    Zaraz po wyjściu z Fokarium udaliśmy się przez Park Wydmowy w okolice Domu Morświna.
    Chociaż kładki powstały w celu ochrony przyrody, same w sobie stały się wspaniałą atrakcją turystyczną. Widok jaki rozpościera się przed nami z pomostów jest fantastyczny. Nie sposób nie zatrzymać się tutaj i choć na chwilę nie przysiąść na ławeczce.
    My trafiliśmy akurat na pochmurny deszczowy dzień, ale widok ciemnych ciężkich chmur, kontrastujących z bielą piasku nas oszołomił.
    Naszym kolejnym celem było Muzeum Rybołówstwa, które chcieliśmy odwiedzić chociażby ze względu na to, że mieści się ono we wnętrzu historycznego kościoła! Sama aranżacja wystawy, interaktywne elementy jak i taras widokowy były na tyle ciekawe, że spędziliśmy tutaj całkiem sporo czasu. Na zewnątrz muzeum mieści się niewielki skansen morski, który nawet przy kiepskiej pogodzie zrobił na nas spore wrażenie.
    Po krótkim spacerze wzdłuż portu wróciliśmy do kampera, chwilę jeszcze poświęcając niewysokim, bielonym domkom, znajdujących się przy ulicy wiejskiej. Ich powstanie datuje się na I połowę XIX wieku.
    Do czasów współczesnych przetrwały nieliczne zabudowania przy ulicy Wiejskiej, ale oddają one charakter morskich wypraw i dodają klimatu całościowemu wizerunkowi Helu.
    Hel odwiedziliśmy poza sezonem i to był strzał w dziesiątkę. Mieliśmy mnóstwo przestrzeni dla siebie, a padający deszcz sprawił, że miasto zwiedzali tylko najwytrwalsi turyści.
    Kwiecień to dobry czas żeby poczuć klimat Helu bez zbędnych tłumów i jarmarcznej atmosfery😉
    Naszym następnym przystankiem było Rozewie….
    Wiecie, że na Rozewiu są aż dwie latarnie morskie?
    Koniecznie obejrzyj nasz film i dowiedz się dlaczego😊
    STRONA FOKARIUM
    fokarium.ug.ed...
    STRONA MUZEUM RYBOŁÓWSTWA
    nmm.pl/muzeum-...
    Pozdrawiamy i do zobaczenia już w następnym tygodniu😊

• @user-lk2xt5mq1v
    @user-lk2xt5mq1v Před 4 měsíci +1

jak juz pisałem pełen profesjonalizm kochani ja uwielbiam nasze polskie morze ale powiem że dowiem sie i zobacze wiecej dzięki wam fajnie i czekam na nastepne odcinki pozdrowienia aha nawet pogoda wam nie straszna

@stadonawypadzie  Před 4 měsíci +1

Staramy się żaby każdy coś z tych wycieczek naszych miał. Nasze chłopaki są / będą w edukacji domowej więc taka nauka to tylko przyjemność a i Wy oglądając możecie jakieś informacje uzyskać. A jak się podoba to tym bardziej cieszy i motywuje do działania:) a jak to mówią nie ma złej pogody są tylko nieodpowiednie ubrania;)

• @vlogovanie
    @vlogovanie Před 4 měsíci +1

Uwielbiamy Was! Jesteście świetną cudowną rodzinką! Mega odcinek, świetna jakość filmów! i oczywiście cudne podróże.

@stadonawypadzie  Před 4 měsíci

Jejku dziękujemy. Cieszy nas bardzo że podobają się Wam nasze podróże . Dziękujemy za komentarz:)

• @barbarka1304
    @barbarka1304 Před 4 měsíci +1

Jak zawsze super odcinek. Pozdrawiam serdecznie

@stadonawypadzie  Před 4 měsíci

Dziękujemy i pozdrawiamy serdecznie:) i do następnego miłego oglądania:)

• @jarosawbodzioch4411
    @jarosawbodzioch4411 Před 4 měsíci +1

Miło Was znowu widzieć.

@stadonawypadzie  Před 4 měsíci

Ciebie również miło tu widzieć;) mieliśmy krótką przerwę w lutym ale teraz nadajemy systematycznie:)

• @xtr5622
    @xtr5622 Před 4 měsíci +1

Piękny Hel, zwłaszcza jak tak pusto.
    Bardzo Wam dziękujemy za kolejny rewelacyjny odcinek i już czekamy na możliwość dalszego zwiedzania z Wami polskiego wybrzeża.
    Wyjazd nad "niemiecki" Bałtyk też będzie bardzo interesujący.
    Pozdrawiamy serdecznie całe stadko 😉

@stadonawypadzie  Před 4 měsíci

No napiszę tak że nie wyobrażamy sobie być na Helu w sezonie , ale teraz to bajka :) no będzie ciekawie , było troszkę niespodzianek , troszkę nas wymęczyło ale warto było. Więc zabieramy się za montaż i odkrywamy ciekawostki i tajemnice wybrzeża 😂
      Stadko pozdrawia Was:)

• @vikianatrans2402
    @vikianatrans2402 Před 4 měsíci +1

Heyka niedzielę spędzamy na waszym skrócie Misiaki haha 😂pozdrawiam yy I do następnego vlogasa ..

@stadonawypadzie  Před 4 měsíci

Jak niedziela do Stado to stado hej:) mamy nadzieje ze foczki przypadły do gustu ;) do następnego klik

• @vikianatrans2402
      @vikianatrans2402 Před 4 měsíci

@@stadonawypadzie 😂 super real tak trzymac, junior ekipa rośnie pamiątkowe vlogasy mają was mają reszta kwestia czasu możliwości szczęścia i wiary która wymaga cierpliwości, Dobro wraca Ciocia karma niespi zbiera, i Boom z nikąd Zdrówka szerokości będzie dobrze 👍

• @BearCamp-RMC
    @BearCamp-RMC Před 4 měsíci +1

A myśmy machali 👋 do Was z drugiego brzegu. Nie widzieliście nas? 😉

@stadonawypadzie  Před 4 měsíci +1

Ahhh kurde nie widzieliśmy , ale mewy krakały ze BearCamp wyjechał w trasę:)