Czarne, Nieznajowa i trylion przejść przez rzeczkę! - Wysiedlone wsie | BESKID NISKI

• čas přidán 7. 06. 2023
  • Hej, hej kochani w ten wolny czwartek ❤️ Przyznam od razu, że od samego rana wszystko idzie nie tak jak trzeba, ale kij z tym 😎 Film wgrał się w bólach i cierpieniach, ale się wgrał 💪 Na blogu wyskoczyła przedziwna aktualizacja jaką nieopatrznie uruchomiłam i jak się rozkręciła, tak się zakończyć nie może, więc nie będę się denerwować tylko dzisiaj zaproszę Was na film, a jutro dostarczę wpis na blogu 😘 Najwidoczniej tak właśnie miało być 😅🙈
    Wysiedlone wsie wszyscy kochamy (mam nadzieję), ale te przedstawiane dzisiaj należą do wielkiej piątki! Nie wiem czy ktokolwiek inny jeszcze tak je nazywa, jeśli nie to fajnie, że jestem pierwsza 😎
    🔷 Wielka piątka to nic innego jak pięć graniczących ze sobą wsi: Długie, Radocyną, Lipna, Czarne i Nieznajowa 😎 Wiecie co to znaczy? Jak ktoś bardzo chce to może oblecieć je wszystkie podczas jednego dnia 💪 No i to wprost genialne tereny na rower 🚵 czy jazdę konną 🏇
    🔷 W Czarnym oprócz wspomnianych wyżej koni można odwiedzić bacówkę, spotkać owce i psy pasterskie 🐑🐕
    🔷 Oprócz pięknych terenów, licznych kapliczek i kilku podmurówek pozostałych po domach dawnych mieszkańców Czarnego, dla mnie najbardziej ciekawe miejsce to pomnik ofiar obozu w Thalerhofie 💔
    🔷 Do Nieznajowej natomiast sama droga jest atrakcją 🙈 Naprawdę nie wiem ile jest tych przejść przez rzekę… 8? 9? Zgubiłam się z liczeniem jak tam byłam i pogubiłam się montując więc przyjmijmy ten trylion i nie drążmy tematu 😅 Dużo ich, to na pewno 🏞️
    🔷 Do Nieznajowej tak naprawdę można dotrzeć z trzech stron: Czernego, Wołowca i Krempnej ❤️ Ta ostatnia opcja będzie najlepsza jeśli interesuje Was tylko ta jedna wieś 👍 By dotrzeć do symbolicznych drzwi do Nieznajowej nawet nie będziecie musieli zamoczyć jednego palca, a chcąc zobaczyć naprawdę spory kawałek wsi wystarczy przejść przez rzekę tylko raz 😎 No win-win 🏞️ Chociaż akurat ja jestem duże dziecko i dla mnie te trylionowe przejścia przez rzeczkę stanowiły atrakcję samą w sobie 👼
    Wpis na blogu:
    www.stowkanaszlaku.pl/czarne-...
    Jeśli chcesz być na bieżąco z moimi wyprawami zaobserwuj mój profil na Instagramie:
    / stowkanaszlaku

Poezja!!!

• @Cykloop
    @Cykloop Před rokem +2

Kręciłem na rowerze niedawno w tych rejonach - przepiękne i puste. I za to właśnie Niski uwielbiam. Jeśli jeszcze nie byłaś - wybierz się na Grabską Górę między Krempną a Ożenną. Jest tam także opuszczona wioska Ciechania i fantastyczne widoki z przełęczy. Pozdrawiam!👋

@stowkanaszlaku  Před rokem +1

Ciechanię mam jeszcze do zrobienia, widziałam ją tylko z drogi 🥰 Dzięki za polecajke, z pewnością sprawdzę 😁

• @nataliadiak8889
    @nataliadiak8889 Před 9 měsíci +2

Дуже дякуємо. Моя бабця з Липовця.

• @bajaderka9034
    @bajaderka9034 Před rokem +1

Superpięknie ❤ dziękuję!😊

• @lazesobie
    @lazesobie Před rokem +1

Lubie tam bywać, a film obudził wspomnienia.
    Dzięki!

• @wiktoriaschabowska4555
    @wiktoriaschabowska4555 Před rokem +1

Zrobiła Pani najlepszy reportaż, serio! Piszę pracę zaliczeniową o wsi Czarne i nie mogę się do niczego dokopać, a o pomniku to wgl nigdzie nie było informacji! Dziękuję za ten film. Dzięki Tobie mam zaliczone.

• @vvaldi7906
    @vvaldi7906 Před rokem +1

Należy rozgraniczyć ludzi od lódzi i turystów od tórystuf. Jakkolwiek w Niskim w dni powszednie można spotkać wytrawnych włóczykijów, tak w weekendy czy insze święta istotnie, można się zniechęcić widokiem nowobogackich snobów, co o turystyce pojęcia nie mają. Nieznajowa i reszta wysiedlonych wiosek, to dla mnie ideał piękna tej części Beskidu Niskiego. Poza tym historia i kawał trudnej prawdy o których to faktach świetnie opowiedziałaś.
    Całość super. Już nawet nie będę się czepiał minimalnej ilości błota na filmie . 😄

@stowkanaszlaku  Před rokem +1

Ja Ci kiedyś film z błotem zadedykuje, zobaczysz 😅 I dla mnie też te tereny to taka wizytówka Beskidu Niskiego w tych rejonach 🥰

• @dominikgruszecki2022
    @dominikgruszecki2022 Před 6 měsíci +1

nieznajowa ukochane miejsce - bardzo polubiłem pani kanał, odcinek o butach , to w pigulce 20 lat moich doswiadczeń:) co do zwyczajów - sporo ludzi w oudtoorze od kilku lat, choć na ostatnich wakacjach w okolicach bartnego, śekowej mniej niż myślałem. Co do ludzi mających w wszystko w zupie...to jest nasza przywara, ludzie prezentuja bardzo rozny poziom, mieszkam w niemczech i nie ma z tym problemow, choc minus taki ze czasem za dretwo - coś za coś.

@stowkanaszlaku  Před 6 měsíci

Niestety, człowiek to największy szkodnik 🤷 cieszę się, że moje filmy się podobają ❤️ Pozdrawiam

• @sobrian
    @sobrian Před rokem +1

Cóż napisać.
    Piękne krajobrazy. I historia regionu dającą do myślenia.

• @_wolni
    @_wolni Před rokem +1

W Zakopanem ciągle leje to przynajmniej można sobie pooglądać na CZcams wędrówki z wymarzoną pogodą 🤩
    PS. Dwie najgorsze rzeczy dla mnie na trekingu to zapomnieć jedzenia i tłumy ludzi, no dobra i jeszcze zła pogoda 😂

@stowkanaszlaku  Před rokem +1

❤️❤️❤️ No pogoda była dziwna w to wolne, dla mnie lepiej bo wciąż doleczałam infekcje przywiezioną z Gorców i Pienin więc gdyby była lampa to bym w domu nie wysiedziała, a potem jeszcze dłużej chorowała 😅 ale już może być pogoda więc wiesz 😎

• @_wolni
      @_wolni Před rokem +1

@@stowkanaszlaku W sumie masz rację, że lepiej, bo w ładną pogodę byśmy pewnie nic fajnego nie nagrali, przez tłumy 😅 Dobrze, że już się wyleczyłaś, czekamy na nowe przygody 😃💪

• @magdalenaiwan4046
    @magdalenaiwan4046 Před 6 měsíci

Z tymi trasami mam wspomnienie ciekawych przygód. Wraz z koleżanką wędrowałyśmy przez ten potok z Wołowca, a naszym celem bylo pasmo graniczne. Na jednym z brodów koleżanka pośliznęła się na kamieniu i boleśnie wykrzywiła mały palec. Szlaku granicznego za Radocyną nie znalazłyśmy. Dotarłyśmy ścieżką cmentarną do wiaty a potem znaki się skończyły. Rozjeżdżona droga skręcała w lewo. Trochę szukałyśmy na czuja, na kompas i mapę, ale nie trafiłyśmy na ten niebieski szlak. Mapa pokazywała że wiata jest na samym szlaku granicznym, ale nie była. Po godzinie szuknia granicy państwowej, świadome że za dnia nie zejdziemy już na nocleg z tego pasma (chyba w Chyrowej chciałyśmy nocować - już nie pamietam) wróciliśmy do chatki w Nieznajowej. Po drodze jakiś wędrowiec z którym gadałyśmy też wcześniej, powiedział nam, że za wiatą trzeba bylo iść jeszcze 200m przez las na pałę i byśmy znalazły ten szlak. Ja:BN 0:4 - była to kolejna moja wyprawa podczas której przegrałam z Beskidem i zaplanowanej trasy nie udało się zrobić. Chyba nigdy potem już się nie zdarzyło, zebym zgubiła granicę państwową. 😉 A po powrocie do cywilizacji okazało się ze palec koleżanki był złamany. 🙄

@stowkanaszlaku  Před 6 měsíci

Super przygoda, mimo wszystko 😁 Jest przynajmniej co wspominać ❤️

• @czlowiekbieszczadu
    @czlowiekbieszczadu Před rokem +1

Co do mnóstwa ludzi to miałem fajne zderzenie z ogromną ilością ludzi w Tarragonie i w Warszawie, w której też coś nagrywałem ale ostatecznie nie znalazło się to w filmie z wakacji. Ludzie mają na nas totalnie wywalone. Popatrzą przez góra dwie sekundy, stwierdzą że ktoś coś se nagrywa i idą dalej zagłębieni w swoich problemach. Bardzo mnie to jakby otworzyło, bo przed tym też raczej miałem opory do nagrywania gdy ktoś patrzył. :D Nawet zderzyłem się z jednym gościem, po czym przeprosiliśmy się nawzajem i on chyba nawet nie zauważył że miałem telefon na selfiesticku XD
    Owieczki

@stowkanaszlaku  Před rokem +1

Wiem, że ludzie mają wyrąbane, ale ja nie mam więc... 🙈 Ale ok, idzie ku lepszemu 😁 Psiak to podhalanczyk, moja babcia miała zawsze takie psy, są przecudowne 🥰 A z tymi ludźmi to tak jak mówiłam w filmie, ja już się przestałam łudzić, że ludzie nie wiedzą... Ignoruje ich bo po kilku próbach grzecznego poinformowania jak bardzo szkodzą miejscu którym się tak zachwycają... Miałam dość 🙈

• @czlowiekbieszczadu
      @czlowiekbieszczadu Před rokem +1

@@stowkanaszlaku mój sąsiad ma Podhalana i to czarnego (chyba skrzyżowany z inną rasą). Piękny. Z charakteru spokojny ale jak szczeknie to aż ciary idą po plecach :)

@stowkanaszlaku  Před rokem +1

@@czlowiekbieszczadu Nasze były tak wyszkolone, że można było wejść do domu, pozbierać co się chciało i one były radosne, przyjazne itd... ale jakbyś chciał wyjść 😂 wtedy to pokazywały swoją drugą stronę 🙈 ale do swoich bardzo przyjazne i opiekuńcze 🥰

• @KOLEJ22DrogaPrzygody
    @KOLEJ22DrogaPrzygody Před rokem +1

Gabi tylko pozytywy, megya wypad , super rozkminy