Komentáře •

• @datasilv
    @datasilv Před 5 lety +6

Roma é piu bella citta del mondo! Vagyis, Róma a Világ legszebb városa. Aki tiszta városra vágyik, az menjen egy felhőkarcolós vasbeton városba... És nézze meg, hogy néznek ki majd, mondjuk olyan 2 Ezer év múlva... gondolkodjunk egy kicsit! A téli 20 c-foknak az az ára, hogy nyáron 40 fok is van. Én is voltam ebben a Fővárosban, vagy 20-szor, idáig. A forrósággal semmi baj, ... az emberek forrástól-forrásig mennek. nagyon kellemes, amikor átjárja a kontinentális csontjainkat a meleg...Minden méteren belebotlunk a 2000 éves történelembe. Ez egy igazi időutazás... Nem hiszem, hogy az Ókorban nagyobb volt a tisztaság. Akkoriban is megfordult itt mindenféle náció. Kíváncsi vagyok Párizsban milyen lenne sétálni...A hátamon is feláll a szőr arra a gondolatra, hogy egy várost azzal kelljen dícsérni: ... Milyen tiszta ! ... Vagy mennyire csupa virág mindenütt ! ...Budapesten 1 db. olyan templom van, ami minden művészeti igénynek megfelelhet. (Szentistván Bazilika) Rómában sok száz...

• @krisztinacsak7384
    @krisztinacsak7384 Před 5 lety +6

Először is sajnálom, hogy így vélekedsz Rómáról. Ad 1. 3 nap alatt teljes véleményt nem lehet alkotni egy ekkora városról, persze tiszteletben tartom a véleményedet és tényleg sajnálom. 2. a grafiti nem tiltott a városban és nagyon sok helyen gyönyörű grafitik vannak de hát arra nem jártál :) 3. a szemét..igen sokat sztrájkolnak a bérek emelése miatt ezért is lehet ebből gond de folymatosak a tárgylások. De persze azt is lehetne kiemelni pozitívumként hogy szelektíven gyűjtik a szemetet, de hát mindegy. 4. igen 40 fokban mindegyik város pusztán őrjítő és kibirhatatlan lehet, ezért lehetett volna elmenni Ostia tengerpartjára ami 25 perc és sima jegyeket kell venni rá, kb. 2 euró körül van a jegy. Ezért is jó az általad is említett sok ivókút. :) 5. tömeg van...hát nyár van, szabadságon vannak az emberek és igen a tömeg bénító lehet de hát ez igaz Londonra, Párizsra is, hiszen a világ legnépszerűbb városai, érthető módon. Tényleg sajnálom, én ott élek és imádom, mivel teljesen más betoppani egy városba, mintsem ott élni és a mindennapokban is látni, hogyan ÉL a város, miként működik és így tovább. :) 6. Termini...hát közel sem olyan vészes mint amilyen sokkoló lehet a turistáknak, habár folyton mondják és figyelmeztetik az Erasmusos diákokat is, hogy ha lehet ne azon a területen nézzenek albérletet, habár olcsó és kecsegtető elsőre, de nem a legbiztonságosabb környék, főleg olyan számára aki még nem élt ott és még a nyelvet sem beszéli. Ezen kívül nagyon jól működik, mint pályaudvar, a vonatok pontosak, a kijelzők informatívak, gyorsan lehet jegyet venni, ha elakadsz segítenek és ott még angolul is beszélnek. :) Esetleg máskor majd még adj esélyt a Örök Városnak! :)

• @gyozototh1548
    @gyozototh1548 Před 5 lety +4

Évekkel ezelőtt voltam Rómában.
    Amúgy az elmúlt 8-10 évben átlag 1-2 rövid 3-7 napos utazásunk volt Olaszországban. Egyik kedvenc uticélunk.
    Generális javaslatom:
    nyáron Magyarországhoz képest délebbre, melegebb helyre menni nem javasolt. (Még tengerparti üdülés sem, mert 40 fok felett még ott is csak napernyő alatt lehet kibirni.)
    A tavasz a mediterán térségben jó tipp, de előtte meg kell nézni, hogy mennyire esős az az időszak az uticél körül és ha igen, akkor vizálló ruházat, cipő, hátizsák kötelező. Enélkül , fagyoskodva nem nagy élvezet a Kolosszeum sem, pedig akkor tényleg kevesebb a turista, a sorállás.
    Az őszi (különösen a koraőszi) időszak előnye, hogy akkor a Földközi tenger még meleg, igy a tengerparti utazásoknál beiktatható fürdés is.
    Az elő és utószezon további előnye, hogy - számomra érthetettlen okoknál fogva - a túristák a nyári kánikulában vannak a legtöbben (egyedüli kivételként azokat értem meg, akik iskoláskorú gyerekekkel utaznak, de még azoknál is vannak őszi és tavaszi szünetek).
    Olaszországban van a legtöbb olyan világszerte ismert és sűrűn látogatott nevezetesség (múzeum: pld. Milánó: Utolsó Vacsora, Képtár: Firenze: Uffici stb.) ahova érdemes bemenni. Ezekre időt kell szánni és meg kell előtte érdeklődni, hogy érdemes -e / kell-e elővételben jegyet venni rá.
    Szállás: én személy szerint a belvárosi kicsit szakadt szállások hive vagyok. Hangulatuk van és nem lehet eléggé megfizetni azt, hogy a reggelit pld a firenzei hotel tetőteraszáról a belvárosi templomok egyikére nézve elfogyasztani. (És szerencsére nem is kell megfizetni) További előnyük, hogyha a tavaszi városnézés közben elered az eső, akkor párszáz méter után az ember a szállodában tudja kivárni a végét, hogy ujra megindulhasson.
    Mindenkinek meg van a saját igénye, mércéje a környezetével kapcsolatban. Ez természetes. Én javaslom ezt - amennyire lehet - kikapcsolni. A legérdekesebb, legnagyobb élményekhez sokszor irritáló körülmények (szag, piszok) társulnak. (Pld. helyiek számára arab húspiac, ahol a hentesek helyben darabolják a kecskét, marhát legyek özöne társaságában)
    Az utazás előtt érdemes meggondolni, hogy mi az ami időben belefér. Kétszer annyit nem érdemes megpróbálni megnézni. Időt kell szánni nem csak arra, hogy körberohanjuk, hanem arra is hogy leüjünk, megpihenjünk mellette, beüljünk egy kávéra. A kevesebb több!
    Egy országot megismerni, "megérezni" könnyebb és kellemesebb is az ételein keresztül. Ez néha kisérletezést kiván. De megéri! (Persze Európán kivül érdemes arra is odafigyelni, hogy a higgiénia alapvető szabélyai be vannak-e tartva.)

• @nemetholiver6239
    @nemetholiver6239 Před 6 lety +9

2 évvel ezelőtt én is voltam Rómában, és az én szállásom a Termini mellett volt közvetlenül, és teljesen megértem azt a részt, hogy sok a szemét. :) A biztonságra tény, hogy akkor is nagyon figyeltek, de sajnos minket sikerült így is meglopni 10 euróval. Emberek, ne álljatok szóba afrikai karkötőket áruló alakokkal! ;)

• @evelinnagy2763
    @evelinnagy2763 Před 6 lety +4

Mi éppen nemrég,júniusban töltöttünk ott 4 napot és hát abszolút imádtuk.Kicsit izgultunk,mert mindent magunk szerveztünk le a a repülőjegytől kezdve a transzferen át a szállásig,de minden flottul ment.Az apartman gyönyörű volt,olyan igazi kis szűk utcácskában egy bérház egyik emeletén.Ott aztán teljesen magunkba szívhattuk az olasz életérzést,ahányszor csak lenéztünk az ablakból.Mi előre szerveztünk le idegenvezetőt,magyart,akivel minden nap pár órát töltöttünk.Nagyon élvezetesen beszélt az egyes látványosságokról,sok bennfentes dolgot is úgymond elmondott a városról.A vele való program után mindig mi magunk fedeztük fel a várost,főleg a környéket ahol laktunk,ami a belváros volt,vagy legalábbis ahhoz elég közel.Nagyon tetszett hogy mindenhol éttermek voltak,ahol megtapasztalhattuk az olasz vendégszeretet.Mi abszolút beleszerettünk az ő stílusukba,és személy szerint imádtam hogy ott senki nem olyan aggódós,rohanós mint itt,nagyon lazák,szeretik élvezni az életet.Tömeg persze volt,de ki lehetett fogni a megfelelő pillanatokat mikor csodálatos képet készíthettünk vagy nyugodtan leülhettünk mondjuk a spanyol lépcsőre és élvezhettük zavartalanul a napsütést.Másrészről mi nem használtunk tömegközlekedést,csak egyszer buszoztunk,legtöbbször inkább sétáltunk vagy taxiztunk,talán ezért sem érzékeltük annak az árnyoldalait meg pl.a sok szemetet,graffitit a vasútállomás környékén amit említettél.Összeségében nekünk nagyon bejött az egész,és visszavágyunk :)

• @bettikincs
      @bettikincs Před 2 lety

Kedves Evelin, melyik az az apartman, amivel nagyon elégedett voltál?

• @lovelynocy
    @lovelynocy Před 6 lety +3

Nagyon jó ez a rövid haj! Gyönyörű vagy❤️

• @szilviagyorgy8423
    @szilviagyorgy8423 Před 6 lety +3

Mi is voltunk idén nyáron egy napot Rómában, augusztus elején.
    1) A hőség iszonyatos - mi szeretjük a meleget, és egyébként is csak nyáron tudunk utazni, hát ez van. :) Viszont érdemes megtartani a sziesztát, meg nagyon figyelni arra, hogy az ember elegendő vizet igyon, amihez az a rengeteg kút nagyon nagy segítséget ad. :) Szerintem így azért elviselhető.
    2) A turisták iszonyatosan idegesítőek, tényleg. Mármint a "turis" turisták, akik azért mennek, hogy feltehessék facebookra, instagramra a fotókat.... Nem is értem :/ De sajnos sokat tudnék mesélni, hogy mennyire idegesítőek (Firenzében néztük, illetve szerettük volna nézni a dóm kapuját, de folyamatosan telefonos kezek nyúlkáltak be mellettünk a rácson, lőttek egy fotót és már mentek is tovább. Rómában hasonló a helyzet.) DE: egy nagyon jó tipp: hajnalban kell kirándulni, várost nézni, kb 10-től délutánig elvonulni, majd újra felkerekedni, akkor megint nagy a tömeg és a hőség is, de szerintem érdemes délutánra a kevésbé népszerű látványosságokat betervezni. Persze, sajnos nem lehet mindent így megoldani, de például mi a Trevi kutat néztük így meg, hajnal 4-kor, és SENKI nem volt ott, csodálatos volt. (Persze így fennállhat az a vicces helyzet, hogy nyaraláson korábban kelünk, mint általában, munkanapokon, de tényleg megéri.)
    Egyébként én imádom Rómát meg Olaszországot, tuti, hogy még párszor megyünk oda, a tömeg és a meleg nem riaszt vissza egy percig sem. :) Ráadásul Rómában van egy fantasztikus hely, ahol olyan finom tésztát lehet enni, hogy el sem hiszi az ember: Via dei Coronari, Pasta Imperial

• @zsoltszenku724
    @zsoltszenku724 Před 5 měsíci

Szia. Nagyon szép Róma. Júniusba készülök Rómába. Alig várom már.

• @akosorban5798
    @akosorban5798 Před 6 lety +4

Én 2 éve voltam és otthon hagytam a telefonomat és a repülő téren vettem észre (tablet volt nálam) és nagyon jól éreztem magamat telefon nélkül is.

• @bognarbela
    @bognarbela Před 4 lety +2

2006-2018 között többször volt lehetőségem 8-10 napokat eltölteni Rómában.
    Tennék pár megjegyzést (csak a teljesség kedvéért):
    1. Rómát egy év alatt több, mint 20 millió túrista keresi fel. Te is ezek egyike voltál (ha nem mentél volna pont egy fővel lett volna kisebb a tömeg)...
    2. A lepukkant helyek képei a videódban az Esquilino negyedben készültek, melynek jelentése is "külváros" hulladéklerakók és temetők helyszíne volt korábban, Róma legolcsóbb, inkább bevándorlók által lakott negyede. Mindig ott szálltam meg én is, de korántsem volt annyira para éjjel sem, mint Bp egyes részei éjszaka...
    3. Javaslom azoknak, akik (olyan lükék, hogy) nyáron mennek: vegyenek ki légkondis szobát, nappal aludjanak és éjszaka járják be a várost.

• @freddyray629
    @freddyray629 Před 2 lety

En ma indulok Rómába először és örülök, hogy ezt elmondtad! Fel vagyok készülve 😁

• @ciccanita
    @ciccanita Před 6 lety +6

Pedig ez a videó kicsit negatívra sikeredett, sajnos ez van, nyáron meleg van.😆 Mindenki úton van, nagy a tömeg. Csak rossz volt az időzítés szerintem, nekem nem vetted el a kedvem Rómától! ☺
    A videó végére jó lett volna egy fotó kollázs. Na majd legközelebb! Ettől függetlenül azért én várom a kirándulós videókat. 👍❤

• @lizzy1955
    @lizzy1955 Před 5 lety +1

Mi most voltunk pár napra Rómában. Tömeg itt ott most is volt. De egész elviselhető volt. A Szent Péter Bazilikába csak fél órát álltunk sorba. Látszott, hogy nagyobb tömegre is fel vannak készülve. Nagyon zavaró, hogy folyton rád akarnak sózni valamit, vagy át akarnak verni. Ezzel sajnos vigyázni kell. Viszont nagyon szép város. Én azt mondom érdemes megnézni . Es érdemes elötte tájokozdni, felkészülni. Sok pénzt lehet megspórolni. Illetve a látnivalókról is minnél többet érdemes tudni, igy tudjuk is mit látunk, többet fog jelenteni. Róma a történelemről szól, tudjunk arról minnél többet.

• @anitaferencz9502
    @anitaferencz9502 Před 6 lety +2

Én tavaly márciusban voltam Rómában, és bennem sokkal pozitívabb összkép marad meg. Egyrészt Olaszország nagyvárosaiba szerintem nyáron semmiképp sem érdemes menni, ahogy te is mondtad, a meleg és a tömeg miatt. Márciusban kellemes 20 fok volt, volt akkor is turista, de nem éreztem abszolút fullasztónak, és szemét is jóval kevesebb volt. Ráadásul semmivel sem összehasonlítható élmény látni a Colosseumot és a Vatikánt. :) Ami viszont botrányos volt, az a metró, beázások mindenütt, na az tényleg iszonyú lepukkant volt.
    De amúgy megértelek, nekem például Koppenhága volt csalódás. Az is főváros ugyebár, és egy nagyon érződött, szinte minden szebb környéken daruk álltak és minden fel volt túrva, valamint még márciusban is dermesztő hideg volt. De azért szeretnék majd neki szebb időben egy esélyt adni még.

• @zotyisz1980
    @zotyisz1980 Před 5 lety +1

Én szeptember elején megyek Rómába. Remélem nem lesz 40 fok. Voltam már és tudom, hogy nagyon szemetes a város. Nápoly viszont tényleg viszi a prímet szemét terén. Az egész város olyan, mintha egy nagy szeméttelep lenne. Az a durva hogy Nápolytól nem messze van Sorrento vagy Amalfi, amik viszont a világ egyik legszebb helyei. Szóval nagyon durva kontrasztok vannak ebben az országban.

• @gulyasbotond18
    @gulyasbotond18 Před 5 lety +4

Te minek utazol, ha nem bírod az autentikus dolgokat? Annyi minden zseni van Rómában, és Nápolyban is, pont most vagyok kint, szemét van, ahogy máshol is. De legalább minden más full jó. Működnek a dolgok, jók az alapanyagok, rendben vannak az emberek, amik nem mondhatóak el Pestről. Sok helyen jártam már, van azért viszonyítási alapom.

• @gabornagy7943
    @gabornagy7943 Před 2 lety

Én 3 évig éltem Rómában és még mindig egy szívfájdalom ha arra gondolok hogy 13 éve átköltöztem franciába,amúgy a trevi a piazza navona piazza spagna vagy másnéven spanyol lépcsō ezek éjszakai látványosságok,ami a sok szemetet illeti rengeteg a hajléktalan,kihagytad a trasteverét az ostiensét,és milyen finom víz amúgy ezek a kútak még az ókori rómából maradtak egy nègyzetkilométerre két kút jut ami azt jelenti hogy városszerte kb 2500 ilyen kút van amúgy a városban a ldgkellemesebb útazás vonattal ajánlatos,mikor ott laktam a sima buszjegy elég volt az elővárosi vonatokra és gondolom a tengerpartra se mentèl ki mert nem tudtad hogy kell nos a metrószerelvények az ostinse vasútállomás mellet indulnak vagy a b jelű metró piramide állomásánál kell átszálni egészen az ostia centro-ig onnan egy kellemes séta a partig.

• @viviendemeter279
    @viviendemeter279 Před 6 lety +2

💗❤💛

• @katispiller8306
    @katispiller8306 Před 6 lety +3

Ne márrrr pont tegnap jöttem haza Rómából😂😂😂

• @i.b15
    @i.b15 Před 22 dny

Róma már csak ilyen 😂

• @katispiller8306
    @katispiller8306 Před 6 lety +2

Poncsó poncsó hu de utáltam

• @jacintivan3804
    @jacintivan3804 Před 5 lety +2

Roma az örök város meseszép mint te

@immaculata1979 Před 6 lety +2

K(l)imaxoltad? Magyarul nem megy?

• @angyalkatemesi2057
      @angyalkatemesi2057 Před 6 lety +1

A kimaxol tárgyas ige teljesen elfogadott a magyar nyelvben. Abszolút korrekt a használata. Nézz utána olyan dolgoknak, amihez gőzöd sincsen. Szerintem magaddal foglalkozz és a problémáiddal. Ne másokat csesztess.

@immaculata1979 Před 6 lety +2

Olyan nincs, hogy "teljesen elfogadott", ezt te találtad ki. Olyan van, hogy "bevett", "jövevényszó", "idegen szó". A kimaxol-t senki nem "fogadta el"(rajtad kívül). Van rá magyar szó: kimerített.

• @ba5178
      @ba5178 Před 6 lety

@@immaculata1979 ha te akkora nagymagyar vagy, nem használod ezt a szót, ennyi, ne köss bele, hogy más halad a korral, semmi közöd hozzá.

@immaculata1979 Před 6 lety +2

A korral :D? Anyanyelvi szinten beszelek angolul. Csak a ket nyelvet tudom kulon is hasznalni...

• @MorliHolect
      @MorliHolect Před 5 lety

A kimaxol nagyon erős szleng, de 100%-osan magyar szó magyar igeképzővel és igekötővel. Még ha a (rövidített) alapszó, a "maximum" idegen eredetű is, de régóta elterjedt, széles körben használt a magyarban (is).

• @tamasvodicska894
    @tamasvodicska894 Před 4 lety +2

Igazából ilyen dolog ez... te magad vagy csalódás. Mit képzelsz te hogy fiatalon véleményt alkoss? Mit vártál egy várostól, ami turizmusból él? Szemét mindenhol van. Nem hömpölyög a szemét de van ez tény. Én ezerszer voltam ott.