Babia Góra - najłatwiejszy i najkrótszy szlak z Przełęczy Krowiarki - Korona Gór Polski

• čas přidán 29. 08. 2022
  • W czerwcu 2022 roku w końcu udało nam się zdobyć najwyższy szczyt Beskidów! Królowa była dzisiaj dla nas łaskawa 😁 I przy ładnej pogodzie góra jest stosunkowo łatwa do zdobycia.
    Babia Góra czy Diablak (1725 m n.p.m) jest w Polsce najwyższą górą poza Tatrami i drugą pod względem wybitności. Nazywana jest też Krolową Beskidów czy Krolową Niepogody. W dolinie może być opał, a na górze trzeba mieć polar i kurtkę 😉 Dlatego od dłuższego czasu celowaliśmy w dobrą pogodę, aby się tam wybrać.
    Ze względu na cudowne widoki czy należenie do Korony Gór Polski, jest niezwykle popularna turystycznie, o czym się przekonaliśmy 😁 Mnóstwo osób wchodzi na nią wiele razy, szczególnie na wschody słońca, nocuje u góry itd. 😉 Jest tam niesamowity widok na Tatry.
    Na szczyt na początek wybraliśmy się najpopularniejszym szlakiem z Przełęczy Krowiarki. Dobrze wiedzieliśmy, czego się tam spodziewać, tzn. tłumów i problemu z zaparkowaniem. Szczególnie w słoneczną niedzielę
    Dlatego na przełęczy byliśmy o 5:30 rano i cały parking parku był zajęty oraz połowa prywatnego. Schodząc przed 11 wszystko były kompletnie zatkane i pełno samochodów zaparkowanych wzdłuż drogi, za co policja często karze mandatami. Dlatego polecamy wybrać się tam odpowiednio wcześnie. Schodząc widzieliśmy też kolejki do kasy parku narodowego, można je kupić przez Internet.
    Szlak nie jest jakoś trudny, ale idzie prawie non stop pod górę. Tam i z powrotem jest do przejścia ponad 9 km, i 700 metrów podejścia, cała wycieczka powinna wyjść poniżej 4 godzin.
    O ile na dole można było być w podkoszulku, tak u góry, jak to u Kapryśnicy, niemiłosiernie wiało 😁 Góra dosłownie przecinała chmury, a widoczność zmieniała się czasami w ciągu kilku sekund. Niesamowite widoki rekompensowały wszystko 😊 Chodzimy prawie wyłącznie po Beskidach, więc wysokogórski skalny klimat robił na nas wrażenie.
    Zapraszamy do subskrypcji naszego kanału 😊
    🔹Trudność (w naszej subiektywnej skali): 5/10
    🔹Czas przejścia: 3 h 38 min
    🔹Długość: 9,3 km
    🔹Podejścia: 724 m
    🔹Punkty GOT: 20
    Jeżeli lubisz krótkie filmy, koniecznie odwiedź nasz TikTok! / poranawycieczke
    Jeżeli zaś wolisz zdjęcia, zobacz nasz Instagram!
    / poranawycieczke
    Facebook:
    Utwór Acoustic Guitar 1 autorstwa Audionautix jest dostępny na licencji Licencja Creative Commons - uznanie autorstwa 4.0. creativecommons.org/licenses/...
    Wykonawca: audionautix.com/

• @marioszuwar
    @marioszuwar Před rokem +4

Wpadłem na kanał przypadkiem na tik toku, oglądając żenadę (człowiek z nudów niestety czepia się i badziewia) a tu miła niespodzianka i wyskakuje mi wasz film a że lubię włuczyć się po górach i nie tylko więc zostaje z wami, odzyskałem nadzieję, jednak są w tym zj.... ym internecie kanały na poziomie, pozdrawiam i zabieram się za buszowanie po kanale😉.

• @krzysztofc93
    @krzysztofc93 Před rokem +1

Super! Trafiłem do was z IN, i jestem pod wrażeniem! Dzięki wam planuje wiele wyjazdów! Dzięki!😁 Ale mam pytanie, czy można wrócić innym szlakiem, albo wyjść tak żeby wrócić na parking i nie powielać powrotem?

• @marzena3041

Super film😊😊

• @michamaliszewski8945
    @michamaliszewski8945 Před rokem

Byłem tam w tym roku jest przepięknie :) zostawiam suba, zapraszam również do siebie na profil. Pozdrawiam:)