MTB: Nevesinje - Zalom - pećine Provalija i Šnjetica

• čas přidán 30. 06. 2024
  • MTB vožnja iz Nevesinja prema Odžaku, gdje se odvajam Nevesinjskim poljem prema mostu Ovčiji brod. Na putu sam sreo zeca, sovu, te dva psa, koji su me dobro prepali (pomislio sam na prvu da je vuk, kako se zaletio prema meni) i koji su me pratili skroz do Sopota. Na Ovčijem brodu pravim kratku pauzu za snimanje, te ubrzo nastavljam preko Sopota i Zaloma. Iz Zaloma se spuštam do kanjona Zalomke, te nastavljam magistralnim putem M6.1 prema Rilji. Ispod Donjih Plužina sam upratio tablu za drugu pećinu, koju nisam planirao obići, pećinu Provaliju, te s obzirom da sam imao vremena, odlučujem da je nađem i posjetim. Međutim, prvo nisam upratio da ima put koji vodi kroz korito presušenog potoka Surdup, tako da sam se popeo pedesetak metera iznad, do sela Rijeka. Tu sam ubrzo skontao da nisam trebao doći do gore, te uz pomoć vojne karte se vraćam nazad do magistrale, gdje upraćam drugi put, koji vodi prema kanjonu Surdupa i prema selu Vjetrače. Pošto staza do pećine nije markirana, tu počinjem sa lutanjem. Biciklo ostavljam na početku korita, te uz korito nastavljam pješke prateći navigaciju. Kada sam došao u blizinu pećine, nisam uspio da skontam da trebam nastaviti uz korito (a krenuo sam, samo se trebalo popeti uz jednu stijenu od nekih cca 2m) te se nekako probijam kroz gustu, zaraslu šumu, te dolazim iznad pećine. Kada sam dobio dobar signal satelita, spuštam se do pećine i nalazim je. Na moju žalost, ulaz u samu pećinu je veoma uzak, a pošto mi nije ni bilo u planu da je posjetim, nisam se nikom javio da ću je posjetiti, odlučujem da je ipak bolje da ne ulazim. Inače, iz pećine prodire leden zrak, tako da se nakon ulaza vjerovatno pećina proširuje, ali to možda neki drugi put posjetim.
    Malo o pećini: Pećina Provalija udaljena je oko 500 m od magistralnog puta Nevesinje - Gacko. Do nje se dolazi kroz korito potoka Surdup. Pećina Provalija je zbog svojih vrijednosti još 1954. godine, rješenjem Zemaljskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirodnih rijetkosti, stavljena pod zaštitu države kao spomenik prirode.
    Pored imena Provalija u narodu je poznata i kao Mala Vjetrenica. Sama pećina je nekada bila jedan od izvora potoka Surdup, a i danas su bigrene kade u pećini ispunjene vodom i u najsušnijem periodu godine. Sa do sada izmjerenih i nacrtanih 4.100 m kanala, pećina je zauzela četvrto mjeto po dužini u BiH. Po konfiguraciji terena i pravcu pružanja kanala ima ogroman potencijal za dalja istraživanja.
    Vrlo važno je spomenuti da po ljepoti pećinskog nakita Provalija spada među najljepše u bivšoj Jugoslaviji. Ovdje su pronađene izuzetno rijetke forme pećinskog nakita: helektiti i pećinski biseri.
    (preuzeto sa: www.visitnevesinje.com/lat/ob...)
    Nazad se vraćam kroz korito rijeke, te nastavljam prema drugoj pećini, pećina Šnjetica. Na moju sreću, ova pećina je odmah pored puta, tako da je nisam morao dugo tražiti. Ulaz u pećinu je po krušnom kamenju, tako da treba malo opreznije hodati, ali nije ništa strašno. U pećini se nalazi malo jezero i veoma je zanimljiva pećina za posjetiti. Tako da je preporučujem, ako budete u blizini.
    Prvobitno sam imao u planu da se vratim preko Gornje i Donje Bijenje, preko jezera Alagovac, ali pošto se digao jak vjetar, odlučio sam da se vratim direktnim putem, preko Kifinog sela, nazad u Nevesinje.
    Detalje rute možete naći na sljedećem linku:
    / strava
    Track - Distorted Tribute
    / @filostarquez
    Track - Summer Haze
    'Castles in the Sky' by Scott Buckley - released under CC-BY 4.0. www.scottbuckley.com.au
    Chamber by Riyhsal
    Spotify: open.spotify.com/artist/2UgXTpXlHjf8Vs5B7GV7d1
    / riyhsal
    CZcams: / @riyhsal
    Instagram: riyhsal
    Poglavlja:
    0:00 Nevesinje - Ovčiji brod
    9:01 Ovčiji brod (snimci dronom)
    12:44 nastavak vožnje prema Zalomu
    41:00 pećina Šnjetica
    44:01 povratak u Nevesinje
    46:36 relive i završni ekran
    #mtb #nevesinje #nevesinjskopolje #zalom #sopot #ovcijibrod #zalomka #snjetica #šnjetica #provalija #drone #bike #bosniaandherzegovina #sarafanje

• @estrador5795
    @estrador5795 Před 3 dny

Svaka čast, znam te puteve i drago mi je da vidim na snimku. Provalja je prelijepa i svakako ne treba ulaziti sam.

• @almirbosnae75
    @almirbosnae75 Před 24 dny

Amire svaka čast i hvala na ovome što radiš, znam koliko truda i energije treba da se napravi ovakav jedan video. Čestitke i za promociju Bosne i Hercegovine i njenih prirodnih ljepota ali i MTB sporta kojim se i sam bavim. I ko bi onaj lik na 12:45 😁. Sretno u svim budućim poduhvatima...

@Sarafanje  Před 24 dny +1

hvala. Za lika ne znam, valjda došao da slika most

• @preobrazenja
    @preobrazenja Před 25 dny

lijepa ruta puna zelenila i vegetacije, a most je jednostavan i meditativan, jako lijep. Bas uzivanje :) tebi svaka cast kao i uvijek odlicni kadrovi i - dobro je sto si poceo vise komentirat u videima
    Pozdrav!

Odlicna tura !

• @zgbz1103
    @zgbz1103 Před 26 dny

Ljepota prirode oduzima dah. Odličan video kao i uvijek.

@AvanturaPuls Před 26 dny

Dobra tura !

• @slavicabojovic1908
    @slavicabojovic1908 Před 26 dny

Svaka tvoja avantura je vrh, ali molim te, čuvaj se ovo je bilo prilično rizično . Svaka čast na hrabrosti 👏❤

• @AdnanVejzovicBHAdventures

Hrabar si, ovo mi nikako ne djeluje primamljivo za solo avanturu, svaka cast!

@Sarafanje  Před 26 dny

A mislim, imam navigaciju, signal na mobitelu i javio sam gdje idem. I ovo lutanje je bilo 500m od ceste, tako da nisam daleko od civilizacije bio

@AvanturaPuls Před 26 dny

Svaka čast za ulazak u ovu špilju!!

@Sarafanje  Před 26 dny +1

samo da se razumijemo, u ovu prvu koju sam dugo tražio nisam ulazio. Ova druga ima lijep i širok ulaz, tako da se bez ikakvih problema može posjetiti

@AvanturaPuls Před 25 dny

@@Sarafanje Opet svaka čast!

• @MrSarajevofresh
    @MrSarajevofresh Před 26 dny

Svaka čast za hrabrost i ustrajnost. Kvalitet tvojih videa od konkurencije izdvaja, što bi Ameri rekli "spremnost na milju više".

• @ivan_mar_
    @ivan_mar_ Před 26 dny

Druze nebi ja uso u ovu spilju da mi mepas prepisu i da kazu samo se uslikaj nema šanse . Cuvaj se i pazi se svaka ti cast 👏💪💪👍

@Sarafanje  Před 26 dny

misliš na ovu Provaliju? Ni meni nije bilo ni na kraj pameti da se uvucem

• @ivan_mar_
      @ivan_mar_ Před 26 dny

@@Sarafanje provalija ili ti ga špilja meni isto , samo se ti nama cuvaj jer hocemo jos dobrih videa od tebe 😆😆🙋🇦🇹

@Sarafanje  Před 26 dny +1

ma nisam ni ja toliko mahnit da idem svjesno u opasnost. Nemam nikakvog iskustva sa speleologijom, tako da mi ne pada na pamet pokušavati nešto sam

• @zdravo4
    @zdravo4 Před 26 dny

Fino, jos ti je medo falio od zivotinja 😂

@Sarafanje  Před 26 dny +2

jeste, k'o da listam album Životinjskog carstva 😁

• @mirozubac
    @mirozubac Před 24 dny

Jel imate nekad problem sa lokalnim psima?

@Sarafanje  Před 24 dny +1

rijetko

• @mirozubac
      @mirozubac Před 24 dny

A da li nosite neku zastitu?

@Sarafanje  Před 24 dny

nosio sam prije peper sprej, ali u zadnje vrijeme nisam ni to. Ponesem par petardi ako idem negdje u divljinu