Hazai túrák 2021 A Bükk-hegység

Írók
    Jon Bon Jovi, George Karak
    A CZcams számára engedélyezte:
    UMG (a következő lemezkiadó nevében: Island Records); Polaris Hub AB, Warner Chappell, SOLAR Music Rights Management, LatinAutor - UMPG, AMRA, ASCAP, LatinAutorPerf, MINT_BMG, Abramus Digital, LatinAutor, UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM, CMRRA, Concord CSPAC, LatinAutor - PeerMusic, ARESA, LatinAutor - SonyATV, UMPG Publishing - 16 zenei jogvédő egyesület
    Zeneszám
    The Curse of the Damned
    Előadó
    Axel Rudi Pell
    A CZcams számára engedélyezte:
    BMG Rights Management (Europe) GmbH; UMPG Publishing, LatinAutorPerf, LatinAutor - UMPG, ASCAP, LatinAutor, UNIAO BRASILEIRA DE EDITORAS DE MUSICA - UBEM - 6 zenei jogvédő egyesület

• @Martin-vd6vu
    @Martin-vd6vu Před rokem +1

Nagyon szép videó, visszagondolhatok vele az önkéntes évemre és sok bringázásra.

@steniturak  Před rokem +1

Örülök, hogy kellemes emlékeket ébresztett a film!

@sandornenemcsok9513 Před 9 měsíci +1

Tisztelt Steni!
    Gratulálunk a videójához, gyönyörű őszi felvételek! Mi is most tervezünk egy kerékpártúrát októberben. Láttuk, hogy ez egy körtúra és szeretnénk mi is teljesíteni. Érdeklődni szeretnénk, hogy ez hány kilométer volt és hány napos, illetve milyen helyeket érintett. Mikor indultak reggel, és hány óra alatt sikerült teljesíteni? Kezdő kerékpárosoknak ajánlaná a túrát? (Még egyszer gratulálunk az ismeretterjesztésért is!)
    Köszönettel: Nemcsok család

@steniturak  Před 7 měsíci

Kedves Sándor!
      A túra két napos volt. Elég sok benne az emelkedő. Átlagos edzettséggel teljesíthető, bár a Hámori tótól a Bükk fennsíkig , valamint az Ómassai elágazótól a Farkastorokig elég kemény az emelkedő. Reggel 9-10 között indultunk, sötétedésre értünk az aznapi szállásra. Hamarabb is teljesíthető, mi sok helyen megálltunk.

• @andrasszarvas8848
    @andrasszarvas8848 Před 2 lety +2

Gratulálok a beszámolóhoz! Ahhoz képest, hogy ritkán látogatod a vidéket, igen jól ismered. Egy-két javítást, ha meg nem sértelek. Csak a hegyvidéki nemzeti parkok tekintében első a Bükk. A Hortobágyi Nemzeti Park és a Kiskunsági Nemzeti Park megelőzte. A Szilvási-kő 961 méter. Amennyiben az összes a normál nyomközű vasúttól keskenyebb vágányúakat beszámítjuk és nem csak a nemzeti park területét vesszük figyelembe, hanem a hegylábi lejtőket, síkvidéket is max. 20 kilométerig, valamint az összes bányavasutat is, bizony igaz a közel ezer kilométer lefektetett sínpár.... Üdvözlettel Szarvas András.

@steniturak  Před 2 lety

Köszönöm András a javítást! Valóban, a Hortobágyi és a Kiskunsági NP előbb került megalapításra!
      Tényleg nagyon kedvelem a Bükköt. Nagyon sok kellemes emlék köt oda. Kedvelem az ott élő embereket is, nyitottak, barátságosak.
      A számok terén gyakran téved az ember, ha csak nem jegyzetekkel a kezében sorolja azokat. Ez mindíg benne van a pakliban! :)

• @andrasszarvas8848
      @andrasszarvas8848 Před 2 lety +1

@@steniturak Valamikor én is megfordultam felétek.... Bakony, Vértes, Gerecse.... De a három hegységről együttvéve sem tudtam sosem annyit, mint te a Bükkről.... Egyébként a Bányász-barlang mélységéről a barlangászok is vitatkoznak.... 250-300 méter közé teszik.... A Bél-kőről.... Több hiányzik abból, mint 2 millió köbméter.... Hiszen ez annyi, mintha 1 négyzetkilométer alapterületen 2 méter mélyre mennénk.... Saját számításom szerint a fennsíkból és az oldalából megközelítően 10 millió köbméter hiányzik.... Több számadathoz nem teszek kiegészítést.... Minden tiszteletem a tiétek, akik kerékpáros útifilmet készítetek.... További erőt, egészséget és jó szerencsét kívánok a túrákhoz! Üdvözlettel Szarvas András.

@steniturak  Před 2 lety +1

@@andrasszarvas8848 köszönöm szépen a dícsérő szavaidat! Bizony igaz! Ha az ember körülnéz a bányaterület platóján, elgondolkodik az adatokon! De hát nem is ez a lényeg! Az idő sok mindent szebbé tesz, ahogy a természetrombolásból is természeti látványosságot varázsol.
      Egyébként ahány hegységünk, annyiféle arculat! Szép ez az ország, vigyáznunk kellene rá!

• @h_kartagoi
    @h_kartagoi Před 2 lety +1

Steni, ha már a "legek", akkor Bánkúton van az ország legjobb adottságú síterepe is. Amit nem úgy fejlesztenek, mint Mátraszentistvánt, vagy Eplényt. Sajnos itt a természetvédelem korlátokat szab, pl. a hóágyúzás terén.
    A bálványi panoráma az fenséges volt!
    Cobranco mester hozta a formáját, jó hogy találkoztatok vele (is):-).

@steniturak  Před 2 lety +1

Szia Tomi! Sajnos a téli sportok terén nem vagyok otthon, így a Bánkúton lévő sípályáról sem tudok semmit! A tavalyi túránk során elmentünk az északi felvonó aljánál, de a köd miatt alig láttunk valamit belőle. Elég horrorisztikus látvány volt!
      Igen, Cobranco valóban nagyon jó fej! Sajnos csak ritkán kapcsoltam be a kamerát. Rengeteg hasznos információt kaptam a jövő évi ezer kilométeres túránkkal kapcsolatban!
      A Bükk jövőre is tervben van, de igyekszünk nyárra időzíteni. Ha van kedved jönni, szívesen várunk!

• @h_kartagoi
      @h_kartagoi Před 2 lety +1

@@steniturak Köszi, persze, hogy van kedvem:-)

@sandornenemcsok9513 Před 9 měsíci

Tisztelt Steni!
    Köszönettel: Nemcsok család

@steniturak  Před 9 měsíci

Köszönöm szépen a figyelmet! A kérdésre válaszolva, 80 km volt a kör, amihez 1100 m szintemelkedés társult. Ha kezdőknek nem is, de átlagos erőnléttel rendelkezőknek bátran ajánlanám! Helyenként 10% feletti az emelkedő. Fél kilenc körül indultunk és 19 óra körül értünk vissza. Hamarabb is teljesíthető, de ahogy a filmben is látszik, sok helyen megálltunk fotózni, videózni. A Petőfi-kilátóhoz inkább a gyalogos túrázást javaslom. Az őszi Bükk elképesztően szép, élményekben gazdag túrát kívánok!

@sandornenemcsok9513 Před 9 měsíci +1

@@steniturak Köszönjük szépen a részletes és hasznos információt! Kívánunk további szép és élményekben gazdag túrákat!