13. 6. 2024 | Luhačovice - Slavičín

• čas přidán 12. 06. 2024
  • Včera se nám výlet nevydařil, ráno jsme vyjeli ještě nepršelo, ale cestou nás chytl slejvák, že jsme hodili zpátečku a jeli domů. Dnes to vypadalo nadějně, takže druhý pokus.
    V 7:30 odjíždíme do Luhačovic. Vybrali jsmem si parkoviště u Sírných lázní a udělali chybu, chtěli 40 korun na hodinu, Pavel tam naházel všechny drobný celkem 183 korun, aby nám to vydrželo aspon do 14:17 h.
    V 8:30 už se pomalu vyadáváme na cestu kolem přehrady a zjištujeme, že u horního kempu je parkovné 30 korun na den, to by vás jeblo. 😃 😃
    Je pod mrakem a od kruháče překonáváme první 12 stupňové stoupání, naštěstí jen na pár metrech, z hlavní pěkně sjíždíme do lesní vyasfaltované cesty, která se pak jen klikatí nahoru a dolů jako housenka. 😃
    Máme vytipovanou sámošku v Nevšové, kde si chceme dát nějaký ten rohlík, takže jedeme, co síly stačí, u křížku si však dáváme výdych a oddych. Sámoška v Nevšové nezklamala, je všední den, takže otevřeno. Paní vedoucí velice vstřícná a hlasitá žena, při placení nám nabídla kafe, ani ho nezapočítala. Kafe na cestě nám ještě nikdo nenabídl, takže jsme s díky přijali a nechali dýško.
    Máme teprv 7 km a 10 hodin, přemýšlíme, jestli do 14:17 se stihneme na parkoviště vrátit, čeká nás ještě cca 20 km.
    Jestliže jsme se do Nevšové z lesa dostali šlusem dolů, zákonitě z Nemšové musíme do kopce. 😃 😃 A taky že jo. Do Slavičína se zdála cesta dlouhá, ale neuteklo ani 17 minut a jsme ve Slavičíně. Dobrej čas, kterej hraje pro nás. Ve Slavičíně obkroužíme zdejší zámek a náměstí a jedeme směr Rudimov. A protože do Slavičína to frčelo z kopce, tak do Rudimova zákonitě do kopce, čeká nás 12 procentní stoupání, tohle jsem nedala.
    Asi se budu opakovat, ale Rudimov si taky ležel v oudolíčku, takže si dovedete představit, co nás na kopci čekalo, rychlý sjezd dolů!!!! 🙈🤣
    Z Rudimova do Kladné Žilín je cesta do kopce jak jinak, ale lemovaná pastvinami, takže pan Pastva si přišel na své, byla to pro něj vyloženě pastva pro oči. 😃 😃 Těsně před námi dokonce posekali usek, který byl travnatý a pokud by byla tráva vysoká sotva bysme to dokázali přejet. Z tohoto úseku už jsme se dostali na krásnou zpěvněnou cestu a opět ve finále prudce sjíždíme do Kladné Žilín, abychom 12 procentním stoupáním překonali Solné. Překonala jsem svůj osobní rekord, téměř 1,5 km v tomhletom sklonu bez sesednutí z kola!!!!!! No u rozcestí Solné vidíme 2 km po žluté do Luhačovic, zvažujeme, že si to tentokrát zkrátíme. No jenže naše pravidlo žloutou nebrat, je to jen zkratka nevalné kvality se tentokrát neuchytilo, ze začátku vypadala tak lákavě, ale ona tak vypadá vždycky takto!!! No po pár metrech prudký sjezd v blátě a nerovném povrchu. No nic, říkáme, vždyt je to jen 2 km, a máme za sebou i horší úseky, to dáme.
    Do Luhačovic tedy přijíždíme odjinud, než jsme původně plánovali, vynechali jsme zastávku v nádražní restauraci, takže se nedovím, zda ještě stojí, ale míříme si to přímo na kolonádu. Je 12:40 h.
    Dáme pár doušek Vincentky a nějaký ten míchaný nápoj, teplou oplatku a domů si kupujeme Vincenta, tradičního ležáka, když je Pavel ten řidič a jsme v Luhačovicích. Ve 14 hodin stojíme u auta a jedeme domů, stihli jsme to v limitu.