Niedźwiedzie na Transfogaraskiej do odstrzału | Transfagarasan DN7C | Rumunia motocyklem odc. 2/4

• čas přidán 13. 07. 2023
  • Hej! Wybraliśmy się do Rumunii. Jadą 4 osoby, 3 motocykle. W dzisiejszym odcinku przejedziemy przez Wąwóz Bicaz, a później w stronę trasy Transfogaraskiej, gdzie powitają nas łakome na smakołyki niedźwiedzie. Zapraszamy do wspólnej wycieczki!
    Miłego oglądania!
    Mapa trasy i ślad GPX do pobrania:
    👉 motopodhale.info/rumunskim-wz...
    Nocleg Lângă Stână, Strada Păltiniş, Curtea de Argeș, Rumunia
    👉 goo.gl/maps/LKL4eppyko4yD2j68
    Data nagrania: 27 czerwca 2023r.
    Oczywiście przy każdej okazji polecam ciekawe miejsca i trasy na Podhalu:
    👉 motopodhale.info
    #motocykl #rumunia #PodrozeMaleiDuze #MotoPodhale

• @ZulakMotoAdv
    @ZulakMotoAdv Před rokem +20

Super! Świetny film Adrian. Co do Lângă Stână to fajnie było zobaczyć tą miejscówkę i z Twojej relacji. My na nią trafiliśmy przez zupełny przypadek, a może tak musiało być! Masz rację, warto dzielić się takimi miejscami. Też jarałem się pokojem, łazienką, wystrojem, jedzeniem i przede wszystkim podejściem gospodarzy do swoich gości. Uważam, że jeśli chodzi o zaangażowanie i dobro jakie gospodarze dają tam jest nad wyraz wyższe niż dotąd miałem okazję doświadczać w wielu miejscach na ziemi. Poznaliśmy i wypiliśmy trochę z właścicielem Andre, co też bardziej się otworzył i opowiedział nam o planach związanych z Lângă Stână. Dopiero rozwija ten biznes. Powiedział abyśmy do niego wrócili za 2 lata, ma ciekawy plan rozwojowy. Powyżej też mają małe jeziorko, chcą je wcielić do terenu. Także miejsce ma bardzo duży potencjał, ale dla mnie jako gościa najważniejsze jest to, że przyjechałem z trasy zmęczony, przemoknięty, a tam mogłem zregenerować siły, dobrze zjeść, poznać bliżej miejscowych, nacieszyć oko sielskim otoczeniem oraz wyjątkowym wystrojem, napoić się też palinką za free xD i spędzić miło wieczór za nieduże pieniądze. Swoją drogą kolega z którym wtedy byłem miał 40 urodziny, wspomniał Andre o tym, a ten zniknął. Kiedy się z nim mijałem w środku to tylko wspomniał, że ma prezent dla mojego przyjaciela. Po czasie wrócił z całą rodziną z ciastem, świeczką, szampanem śpiewając ,,Happy Birthday to you'' - magiczne miejsce

• @TomaszWawa
    @TomaszWawa Před rokem +7

Super, dzięki. Byłem w Rumuni około 5 lat temu ale do dziś mnie zachwyca i mógłbym pisać o niej godzinami. Byłem na trasach którymi jechałeś. Fascynujące jest to, że to w sumie są te same góry co u nas - też Karpaty. A tak już inne. Wszystko jest tam tak bardziej niż w polskim odcinku. Wąwóz Bicaz niesamowity. Tuż za nim jest takie jezioro Laco Roso które powstało dość niedawno z osunięcia się góry (chyba 100 lat temu) i do dziś pokryte jest czubkami zalanych wystających drzew. Po prostu prawie wszystko co tylko mozna sobie w górach wyobrazić to w Rumunii jest : np. zapora dosłownie 2x wyższa niż Solinska (160 m korony, obustronnie oparta o skały) - jest, góry całe z soli - są, wulkany błotne - są, wąwozy kilka razy głebsze niż nasz Dunajca - jest; góry kilka razy dłuższe niż nasze przepiękne Pienieny - są (Bucegi) i tak dalej i tak dalej. Nawet nie zdziwiło mnie jak pewnego razu zobaczyłem... pomalowany na kolorowo las. Oczywiście jechałem też Transalpiną i Transfogarską. Ogrom przestrzeni poraża. W Polsce w górach zawsze praktycznei w dolinach widać juz wioski. Tam - nie. Dookoła na 50 km jest pusto. Góry i doliny po kres są zupełnie gołe, tylko czysta przyroda. Ogrom gór, wodospadów, rzek. Raj dla kogoś kto uwielbia przyrodę i przestrzeń. Jestem do dziś oszołomony i polecam każdemu Góry w Rumunii.

• @AStacja
    @AStacja Před rokem +4

no i zachęciłeś mnie do ponownego wypadu na Rumunię😀, dzięki LWG

• @dariozumba4071
    @dariozumba4071 Před rokem +8

Super odcinek, ja jeszcze żyje Rumunią, podróż życia. 18-26.06. 😊 Ta knajpa to jakiś obłęd. 🍻🍽️

• @climbwork
    @climbwork Před rokem +5

Świetnie sie oglądało byłem początkiem roku a jechał bym nawet dzis spowrotem, miejscówka zapisana , Adrian dzieki!

• @andrzejrejowski6038

Jak zawsze z wielką przyjemnością oglądam....równocześnie wspominam moją podróż po Rumuni....LWG

• @motocyklempopolsceisowacji2714

Transfagaraską przejechaliśmy 20.06 i też spotkaliśmy tego niedźwiedzia przewieszonego przez barierę. Droga oficjalnie była jeszcze zamknięta ale od dwóch stron dotarliśmy do tego samego punktu przy jeziorze. Od południa rano a od północy późnym wieczorem tuż przed zamknięciem szlabanu. Było super, ruch niewielki, widoki przepiękne, wrażenia niezapomniane. 😊

• @czesawczechowski306
    @czesawczechowski306 Před rokem +3

Maszyny bardzo fajne ,pozdrawiam szerokosci LWG .👍🛵👍🇵🇱🖐️😊

• @adrianokrutniak9469
    @adrianokrutniak9469 Před rokem +9

lângă stână to faktycznie obłędna miejscówka, w ślad za Wami podjechaliśmy tam co prawda nie na nocleg a na jedzenie i zdecydowanie było to najlepsze co jedliśmy w Rumunii 🙂 wniosek: warto podpatrywać Twoje polecajki 😅

• @lopi720

uwielbiam bonusiki. koncowka filmu poplakalem sie ze smiechu🤣😂🤣💪

• @hubertdrabarek8188
    @hubertdrabarek8188 Před rokem +3

Wspaniały film i ta ciągła ciekawość co będzie w kolejnej minucie filmu👏😊La Stana cudna👌👌👌

• @gremlingorski3988
    @gremlingorski3988 Před rokem +11

Słońce narodu szlak raczył trafić rękoma i lufami poddanych ; To misiowe rodzinki się rozmnożyły i kontrolują przepustowość trasy Transfogaraskiej oraz zawartość koszyków piknikowych i kufrów turystów na poboczach ; Oby nikt im nie przeszkadzał ; to ich miejsce a dwui cztero kołowi są tylko gośćmi i misiów i powinni o tym pamiętać ;

• @arturklima7434
    @arturklima7434 Před rokem +4

Hahaha 😅😅😅 bonusik oglądałem 2 razy. Szerokiej drogi 💪

• @MegaAndrzej1971

Dziękuję za to miejsce noclegowe po zjezdzie z trasy miśķów ... w tym roku planujemy trasę na moto w sierpniu wiec nocleg ogarniety.

• @dzikidzik3665

❤ W tym roku jadę do RO i zaznaczyłem tą restaurację. Jak będę to pokaże im końcówkę tego filmu i bardzo podziękuję 😊

• @grzegorz400
    @grzegorz400 Před rokem +3

Wczoraj tj.13.06.2023 robiliśmy tą trasę.. na szczęście misie żyją.. wszystkie.. trasa jak dla mnie nie do opisania... suuuppper👍

• @GrzegorzSenso

Ja cię smole Adrian jak zobaczyłem cię w tej skórze i tej czopce to zrobiłeś mi dzień wybuchem śmiechem jesteś kozak😂😂😂

• @pawesobolewski6249
    @pawesobolewski6249 Před rokem +2

Jak zawsze super się ogląda ❤❤czekam na nast odcinek ❤❤ Pozdrawiam Serdecznie członków ekipy❤❤

• @rafak9750
    @rafak9750 Před rokem +3

Nocwalem w pobliżu w ubiegłym tygodniu ale gdybym wiedział ze taka miejscówka ....ooouu