Bieszczady Natura Park - offroad jesienią 🍂 29-31.10.2021

• čas přidán 31. 10. 2021
  • To był szybki, weekendowy wypad w Bieszczady. Pogoda dopisała i to nawet bardzo. Piękna złota jesień skusiła nas żeby pojechać znacznie bardziej czasochłonną, ale za to widokową trasą przez Małopolskę. Nigdzie się nam nie śpieszyło. Po drodze postanowiliśmy zobaczyć ruiny zamku w Mieleszynie i tam tak naprawdę spędziliśmy sporo czasu. Marek chciał coś pofocić, ja pobawić się dronem. Głównym punktem tej wyprawy był obszar Natura Park Bieszczady czyli jedno z wielu legalnych miejsc do offroadu w Bieszczadach. Było ciężko, a momentami nawet bardzo ciężko...
    W sobotę skoro świt pozbieraliśmy się ruszyliśmy na 4 samochody w stronę miejscowości Stężnica, gdzie znajduje się baza Natura Park Bieszczady. Po chwili dołączyły do nas dwa pick-upy - znajomi Maćka. W Natura Park Bieszczady za kwotę 100zł od samochodu otrzymuje się dostęp do kilkuset hektarów terenu, gdzie zlokalizowanych jest wiele tras offroadowych o bardzo różnym stopniu trudności. Każdy dostaje swoją mapę i dostęp do aplikacji z trackami żeby się nie zgubić, bo teren jest naprawdę rozległy. Przyznam szczerze, że nie spodziewałem się tego, że będzie aż tak trudno. Trasy z dużą ilością bardzo głębokich kolein, miejscami strome z trudnymi trawersami. Mieliśmy kupę szczęścia, że było sucho i wróciliśmy w całości bez rozbitego samochodu. Jestem przekonany, że gdyby lało to po powrocie konieczna byłaby dłuższa wizyta blacharsko-lakiernicza.
    Owszem można było jechać tylko łatwiejsze trasy, takie bardziej widokowe, ale jednogłośnie uznaliśmy, że idziemy na całość. Jeśli ktoś się tam wybiera to warto, jednak należy brać pod uwagę trudność tras. Ktoś kto dopiero zaczyna przygodę z offroadem i dwa tygodnie temu kupił samochód, to niech lepiej szuka innych atrakcji. Jadąc tam obowiązkowo wyciągarka, opony min. AT - a jeśli jest choć trochę morko to MT lub SIMEX, porządne trapy i kumaty pilot, który przeprowadzi przez najtrudniejsze miejsca. Z małymi problemami udało się nam przejechać wszystkie zaplanowane miejsca. Nie obeszło się bez strat w pickupach, ale nic bardzo poważnego. Jechaliśmy całą bandą i jeden drugiemu pomagał, choć nie wszyscy się słuchali. Ogólnie miejscówka warta uwagi, ale ja po roztopach lub po deszczu na pewno tam nie jadę, chyba że kiedyś się dorobię zmoty z wielkimi kołami, klatką bezpieczeństwa i mechaniczną wyciągarką. To wtedy to tak :)
    Drugi dzień totalny lajcik i pętla bieszczadzka. Odwiedziliśmy m.in. Smolnik gdzie z Markiem, Konradem, Klaudią i Patrycjuszem spędziłem część tegorocznych wakacji (film z tej w sumie przypadkowej wyprawy jest dostępny na kanale - • "Przypadkowy" wakacyjn... ). Pojechaliśmy też m.in. na koniec Polski czyli na parking w Bukowcu nad Sanem. Prowadzi tam nieremontowana od wielu lat droga, którą wprawdzie można pokonać zwykłą osobówką (bo takie też tam były), ale zdecydowanie wygodniej terenówką na lekko upuszczonym powietrzu. Droga biegnie dosłownie wzdłuż polsko-ukraińskiej granicy, bo słupki graniczne widać gołym okiem. To nie jest jakieś popularne wśród turystów miejsce, a polecił mi je niezawodny Konrad, który jak mam wrażenie - Bieszczady ma opykane w małym paluszku. Warto się tam wybrać i zobaczyć na własne oczy pełną dzicz bez śladów znanej nam cywilizacji. Smaczku i takiej nutki niepewności tej okolicy dodają wszędobylskie patrole Straży Granicznej i Policji. Jaka sytuacja na wschodniej granicy jest każdy wie, a jak wspomniałem granica była na wyciągnięcie ręki. Tam mniej więcej zakończyliśmy wycieczkę.