Nem okoz csalódást - HOLDVILÁG-ÁROK

30:26 Kávészünet
    30:41 Visszaút és a Nagy-sziklafal
    35:09 Elköszönés
    36:41 Nézd meg a térképet!

• @firesmurf7984
    @firesmurf7984 Před 4 měsíci

Kedvenc helyem,ha rövid de látványos tùrát akarok...Legutòbb olyan vìzhozam volt ,hogy mire a létra aljáròl a tetejéig felértünk teljesen eláztunk.,hatalmas vìzesés volt..Máskor pedig mint te simán megùsztuk szárazon....Innen sokszor Prédikálòszékre vagy Dobogokőre is elsétáltam....Egynapos kis kalandnak mindenéppen ajánlom.;)

• @gaborbakonyi6552
    @gaborbakonyi6552 Před 4 měsíci +2

A Holdvilág-árok viszonylag rövid túrának számít. Régebben mindig vittem magammal a kerékpáromat is, hogy aztán Lajosforrástól leguruljak. Ha a patak mentén kidől fák is voltak, akkor bizony megizzadtam mire végigmentem. A létra régebben nem volt vaskarikákkal felszerelve, így a kerékpárt a vállamon könnyebben fel tudtam vinni. Aztán a létrára felszerelték ezeket a vaskarikákat, ami megnehezítette a dolgot. Rettentő nehéz úgy mászni, hogy közben fél kézzel a vaskarikákon kívül kell tartani a kerékpárt. Egyszer-kétszer így is felvittem a kerékpárt, de mire felértem, kezem-lábam reszketett. Egyszer kerékpár nélkül, gyalogosan jöttem felülről lefelé, és valamiért rossz érzés fogott el. Inkább kerültem egyet, és a vízesés melletti létra helyett a túristaösvényt választottam, pedig az csúszós szokott lenni a meredekebb szakaszon. A rossz érzésem úgy tűnik helyes volt, mert a kerülő után a létra alsó részénél egy táblát találtam, ami figyelmeztetett az életveszélyre! Néha a létra rögzítése kilazul, és olyankor bizony életveszélyes lehet!

• @hungarianhistoryiii.1359
    @hungarianhistoryiii.1359 Před 4 měsíci +1

Valójában Keveháza a hely neve a Krónikában. Szikambria ( Ecilburg) necropolisa.

•  Před 4 měsíci

Rendkívül inspiráló videó, amúgy is a bakancslistánkon van! 😊👍🥾

• @zoltanfeher5816
    @zoltanfeher5816 Před 4 měsíci

Eddig azt hittem, én vagyok az egyetlen tériszonyos túravezető. Üdv a klubban.😆

• @bahonmm
    @bahonmm Před 4 měsíci

A létra után varázslatos a hely! Ahol kávéztál, mi ott a jobb oldali ágon még másztunk tovább, rövid, de kihívásos szakasz volt, ha jól emlékszem.
    Szuper hely!

•  Před 4 měsíci +1

Legközelebb megnézem! Amúgy nagy szerencsém volt, hogy nem mentem tovább, ugyanis mire visszaértem a kocsihoz, pont eleredt az eső. :)

• @gabortakacsy5173
    @gabortakacsy5173 Před 4 měsíci +1

A terület egy harmadát láttad. Egyébként a "weis barlang" frankóul lezárt terület lett, mióta Szörényi Leventéék kutató csapata feltúrta. Kis eséllyel felülről még be tudsz jutni, de kijutni már nehezebb lenne :) ...(kétirányú a barlang, mint egy rókavár) czcams.com/video/Ym1TgDennZk/video.htmlsi=9suzdwMDsWYp3PpV

• @csabafoldi3091
      @csabafoldi3091 Před 4 měsíci

Nem tudsz bejutni felülről, mert valamelyik barom belelökött az aknába egy hatalmas sziklát, ami úgy 1méteren elakadt! A 70 -es évek végéig, vasajtóval volt lezárva, de azt kitépte valaki! A kerete a 2000-res évek elején még ott volt! Egyébként ezt a Szörényi Leventét nem értem, ez a terület egyszer már fel lett tárva 1930 körűl.A Leventéék semmi mást nem csináltak, mint hogy az azóta felgyűlt talajt, arrébb lapátolták.🙂

• @emanacio
    @emanacio Před 4 měsíci +1

Hótziher-árok😀

• @gaborsiegl
    @gaborsiegl Před 3 měsíci +1

azota marcius vége lett és 25 fok 😂 de sajnos levél még mindig ugyanugy nincs a fákon

• @sandordudas9664
    @sandordudas9664 Před 4 měsíci

Szikambria Esztergom mellett a Szamár hegy és környéke!

• @amonraa71
    @amonraa71 Před 4 měsíci

Szia.Nagyon jók a videók amiket csinálsz.Itt még nem voltunk,de ami késik,az nem múlik..Azt kérdezném,hogy gondolkodtál-e egy INST360-as kamerán?Mikor a HOCHREICHART-in jártál el tudtam volna képzelni egy ilyen kamerát.Rá a botra aztán berakod a hátizsákodba és nem kell fogni.Szerkesztésnél meg oda irányítod a képet ahova akarod.Szponzorálhatna valaki. 😊 Olyan gyönyörű helyeken jársz.Gratula.Még VR szemüvegbe is fantasztikus lenne...Hétvégén nagyon sokan vannak.Sorban állás van a létránál.Hangzavar,nyüzsés kerülgetés.Ismerősöm mondta.Mindenképp hétköznap fogom körbe járni.

•  Před 4 měsíci

Szia! Köszi! Alapvetően nem szeretem a sportkamerák látószögét és képminőségét sem, a gopro is csak egy afféle kényszermegoldás, így ezen a vonalon nem igazán gondolkodom. Inkább a rendes kamerámat fejlesztem. :)
      Így van, tanácsos inkább valamelyik hétköznapon felkeresni.

• @sandordudas9664
    @sandordudas9664 Před 4 měsíci

33' 45"-nél ugye mindenki látja, hogy az egy templom rom!

•  Před 4 měsíci

Valóban, a természet temploma.