Po trailech přes hory 2021 - Moravský kras a Singletrail Jedovnice

• čas přidán 3. 06. 2021
  • „Po trailech přes hory“ je sportovní cyklistický seriál, který navazuje na zimní variantu pořadu Na skialpech přes hory. Premiérová řada vznikla v různých koutech České republiky.
    Poosmé a naposledy vyrážíme po trailech a slibujeme, že tentokrát to bude krásné. Zárukou toho je, že celý díl jsme natáčeli v Moravském krase. Jedovnice i Mariánské údolí jsou lokality určené spíše pro začátečníky nebo mírně pokročilé, ale to nám vůbec nevadilo. Tentokrát jsme si jako doprovod vzali Daniela Bařák alias Pahýla ze spolku Adapted, který s námi pojede v celém dílu.
    Většinu trasy ubíhá pod koly asfalt nebo zpevněné cesty. Jen výjimečně se chytíme turistického značení, kde je v rámci CHKO Moravský kras vjezd na kolech povolen. To je i případ zříceniny hradu Holštejn - který je tedy zřícen opravdu dokonale. Dále projedeme Sloupovsko-Šošůvské jeskyně a dorazíme krasovým kaňonem až k Punkevním jeskyním. Od nich se vydáme hezky až nahoru na Macochu, kde se Teo necítí úplně komfortně, tak rychle vyrážíme k nově zrekonstruovanému mlýnu a skrze Křtiny okolo chrámu Jména Panny Marie podle projektu Jana Blažeje Santiniho zpět ke Kůlně, kde můžeme v klidu bilancovat nad ujetými kilometry.
    No a na závěr seriálu společně předáme šek spolku Adapted, pro které jsme společně s vámi vyšlapali pomocí aplikace EPP - Pomáhej pohybem od Nadace ČEZ.
    Popis trasy:
    Od Penzionu Kůlna vyrážíme po cyklostezce přes zříceninu hradu Holštejn k jeskyni Kůlna, která je součástí Sloupovsko-šošůvských jeskyní - největšího komplexu tohoto druhu v ČR. Odtud se Punkevním Žlebem svezeme až k propasti Macocha. Dále nás cyklostezka Srdcem Jižní Moravy dovede do obce Rudice, kde nemůžeme minout větrným mlýn postavený v roce 1865. Po zelené turistické značce se pak dostaneme ke kostelu Panny Marie v Křtinách a odtud zpátky do Jedovnice. Pohodová - téměř padesátka dalších jarních kilometrů.