Czyli: Test wyznaczania trasy przez aplikację Komoot

• čas přidán 6. 05. 2024
  • Czyli: Test wyznaczania trasy przez aplikację Komoot
    W tej serii sprawdzamy jak bardziej i mniej popularne aplikacje potrafią wyznaczyć trasę na rower.
    My wybieramy rower szutrowy lub mtb gdy nie ma możliwości wybrać gravela. Czy trasy względem aplikacji dużo się od siebie różnią? Czy wszystko zawsze jest przejezdne.
    Dziś zapraszamy do testu wyznaczania trasy przez aplikację Komoot
    NASZE SOSZJALE
    FB: / pairofwheels​
    INSTA DOMINIKI: / dominika.pairofwheels
    INSTA PIOTRA: / peter.pairofwheels
    #komoot #nawigacja #wyznaczanietrasy

ZANIM SKOMENTUJESZ, żeby napisać nam jak poprawnie używać aplikacji PRZECZYTAJ:
    1. Nasz test polega na wyznaczeniu trasy dla kolarstwa szutrowego i przejechaniu jej BEZ EDYCJI.
    2. Wiemy, że trasę warto edytować, natomiast sprawdzamy czy ta nieedytowana jest przejezdna, jakimi drogami prowadzi i czy można wyciągnąć wnioski czym aplikacja się sugeruje wyznaczając trasę.
    3. Absolutnie nie twierdzimy, że Komoot jest zły, nie polecilibyśmy go jednak do wyznaczania tras, które później nie będą weryfikowane/edytowane. Chyba że ktoś lubi przygodę/niespodzianki i nie będą mu przeszkadzać drogi widmo.
    4. Fakt, powiedzieliśmy, że na mapie ścieżki rowerowe są niewidoczne - są widoczne po dużym zbliżeniu mapy. Po prostu planując trasę na 40 w porywach do 300 km nigdy nie przybliżaliśmy mapy na maxa bo ścieżki mimo, że są oznaczone to mają mało kontrastowy kolor.🙂 Nie widzi natomiast szlaków rowerowych. Coś po prostu nam się w głowie rozjechało.
    5. Kolejny fakt jest taki, ze jedynie Komoot wyznacza trasę drogami widmo. Żadna inna aplikacja nam takich przygód nie funduje. Czy to plus czy minus? Zależy od podejścia.
    6. Taaaaaak, opcja turystyki rowerowej jest najbezpieczniejsza.
    7. Taaaaaak, jest to bardzo rozbudowana i fajna aplikacja.
    8. Nieeee, to nie jest recenzja i pełny test aplikacji, to jest test jednej jej opcji (i tylko tej opcji) opisanej w pkt 1
    9. Nie spinajcie się i idźcie na rower ☺️

• @zolty1752822
      @zolty1752822 Před 28 dny +1

No poszła burza, bo się nie obraża Pana Komoota 😉 Pkt 9. najważniejszy 💪

@PairOfWheels  Před 27 dny

Może po części ktoś mógł nie zrozumieć, trochę za dużo spontanu w naszych wypowiedziach ale my nie lubimy bardzo planować tego co mówimy. Warto więc przedstawić wszystkim o co dokładnie się tutaj rozchodzi. :)

• @wsk3184
    @wsk3184 Před měsícem +4

Komoot wie gdzie są ścieżki rowerowe. Dużo zależy od tego jaki wybiera się rodzaj aktywności. Moim zdaniem najlepiej wybierać turystykę rowerową. Przy zmianie na gravel potrafi ominąć ścieżkę rowerową na rzecz polenej dorgi - no ale z grugiej strony jak gravel to gravel a nie jakieś tam ścieżki asfaltowe.
    I nigdy ale to nigdy nie zostawiam trasy takiej jaką wyznaczył kommot i zawsze nanoszę poprawki (czasami gorsze :)). Lepszego planera tras nie znalazłem. Dużo daje "trail view" ale w Polsce jeszcze trzeba dużó uzupełnić :).

@PairOfWheels  Před měsícem

Ze ścieżkami to faktycznie coś nie do końca poprawnie powiedzieliśmy. :) Nasza wina. :)
      Tak jak wspominaliśmy we filmie "turystyka rowerowa" będzie bezpieczniejszą opcją bo kieruje bardziej po asfaltach niż w jakieś dziwne miejsca.
      Trasy do tej pory też edytowaliśmy ale właśnie chcieliśmy zobaczyć jak to będzie wyglądać bez naszego większego udziału. To jest temat przewodni tej serii. :)
      Pozdrówki!

• @SpecjalistycznySpecjalista
    @SpecjalistycznySpecjalista Před měsícem +4

Bo w komocie wybiera się turystyka rowerowa żeby jechać ścieżkami i asfaltem. Wybór czegokolwiek innego skutkuje takimi trasami.

@PairOfWheels  Před měsícem

Tak, wiemy, mówiliśmy o tym w 12 minucie. :) Sens filmiku jest inny.

• @Jager-Majster
    @Jager-Majster Před 28 dny

Dobry film, czytając wasz opis wszystko wiadomo co film miał na myśli. W 100% wyczerpany temat.

@PairOfWheels  Před 28 dny

Dzięki! Mamy nadzieję, że pomimo lekkiego niezrozumienia przez część osób to jednak daliśmy radę coś ciekawego nagrać. Cieszymy się, że się spodobało.🙂👌

• @ENDUROFINA
    @ENDUROFINA Před měsícem +2

Ale to, że nie planujecie sami tylko ufacie aplikacji? Karolina zaplanowała nam całą Szkocję na podstawie Komoota, jednak trzeba tam trochę pogmerać i sprawdzić.

@PairOfWheels  Před měsícem +1

Zazwyczaj wypady planujemy i edytujemy przy użyciu 2 czy 3 aplikacji by sprawdzić czy wszystko gra. Jednak ten cykl nie temu ma służyć. To miało być pokazanie co proponują nam aplikacje przy wyznaczaniu trasy szutrowej, na szybko i bez edycji. Chcemy pokazać na co powinniśmy być gotowi robiąc tego typu spontaniczne wypady. O tym też Dominika mówi na początku filmów. :)

• @ENDUROFINA
      @ENDUROFINA Před měsícem +1

@@PairOfWheels rozumiem, gdzieś mi umknęło 😃 . BTW, serio ludzie jeżdżą z aplikacji 😏

@PairOfWheels  Před měsícem +1

Spoko. :) Zdarza się, że nie wszystko jest zrozumiałe bo nie wszystko mówimy w planowany sposób. :) Ten test ma też właśnie takim osobom pokazać, że to nie jest do końca dobry sposób na planowanie tras.

• @patrycjak8346
    @patrycjak8346 Před měsícem +2

Zgadzam się, aplikacja pod hasłem Ahoj przygodo! Nigdy nie wiesz co cię spotka 😅 czekam na kolejny film 😁

@PairOfWheels  Před měsícem

Jak ktoś lubi to to jest najważniejsza wytyczna.🤣👍 W następnym tygodniu będzie.🙂

• @arturk3305
    @arturk3305 Před 3 dny +1

Uzywam Komoot od okolo 2 lat. Jakis czas temu zmieniki algorytm dla kolarstwa szutrowego inod tego czasu zdarza mu sie prowadzić przez chaszcze. Wczesbiej niewiele sie roznil od turystyki roweroweej. Wazne ze jest wybór. Co to tego jak prowadzi: kazda nawigacja jest tak dobra jak mapy na ktorych sie opiera. Komoot opiera sie na OSM, i choc wg mnie najlpesze to nie sa idealne. Druga rzecz: Nie ma takiej nawigacji rowerowej ktora by umiala czytac w myslach uzytkownika. Jeden chce pojechac na okolo ale koniecznie pezez szutry, a inny najszybicej dostac sie z punktu A do B. Dltego trzeba nauczyc sie korzystac z aplikacji i wiedziec jakie ma plusy, minusy i jak sie zachowuje. Dlatego kazda zaproponowana trase nalezy sobie zweryfikowac. A wg mojej wiedzy zadna inna aplikacja nie daje takich mozliwoaci jak Komoot. Ten test mozna potraktowac tylko w kategoriach ciekawostki.

@PairOfWheels  Před 2 dny

Hej! Ten cykl jest właśnie w formie ciekawostki, a nie jakiegoś bardzo poważnego testu. Jednak daje pewny obraz jak dana apka planuje trasy i czego można się spodziewać.
      Z tymi mapami, które używa dana apka to masz rację. Wiadomo też, że planowanie przez apke nie jest to idealne i zawsze pojawia się jakieś problemy. Nawet kolarstwo szosowe potrafi wepchnąć cię na gruz.
      Co do czytania w umyśle rowerzysty to spoko, ale np mapy.cz czy choćby Google daje jakieś opcje do wyboru, które mogą w jakiś sposób pomóc użytkownikowi. Komoot, przynajmniej nam, daje tylko jedną możliwą trasę. Nie wiem czy jest to spowodowane naszym usytuowaniem ale tak jest u nas.
      Pozdrawiamy!

•  Před měsícem +4

Hejka. Od siebie dodam, że komoot świetnie wyznacza trasy. Mam Garmina, ale ślady uploaduję do niego z Komoota właśnie :)
    Poza tym komoot ma fajny edytor trasy i ma różne profile w zależności od typu roweru. Jeżdżąc MTB jestem zadowolony, aczkolwiek raz jechałem trasą wytyczoną przez jakiegoś krejzola i jakieś 300m wypychałem rower w trawie po kolana.

@PairOfWheels  Před měsícem +1

To nie krejzol, to Komoot, z którego korzystał krejzol.🤣 A tak na serio to Komoot pod względem opcji i możliwości układania/edytowania oraz podsumowania trasy jest świetny, szczególnie na komputerze. Nie mniej jednak tak jak piszesz czasami ma niedociągnięcia.🙂

• @JerzyKryszczynski-wg9sc
    @JerzyKryszczynski-wg9sc Před měsícem +1

Brawo 🌞 Bardzo ciekawy i fajny cykl filmów . Kierunek ten sam a drogi dotarcia różne i to jest ciekawe jakie fajne miejscówki napotykamy . Dzięki za super film . Trzymajcie się zdrowo . Chicago 🇵🇱🚵‍♂️✌️🏕🚲

@PairOfWheels  Před měsícem +1

Dzięki wielkie! Dokładnie tak. Ciekawe jest to, jak aplikacje mogą się tak różnić. :) Pozdrawiamy z Piły! :)

• @JerzyKryszczynski-wg9sc
      @JerzyKryszczynski-wg9sc Před měsícem

@@PairOfWheels Dzięki za fajny film i czekamy na kolejne spotkanie . Trzymajcie się zdrowo . Chicago 🇵🇱🚵‍♂️🚴🌞

• @user-ib8hk1en4c
    @user-ib8hk1en4c Před měsícem +1

W tym tygodniu ćwiczyłem trasy wokół Ronse (Belgia) tz belgijskie klasyki z podjazdami 10-20% po kostce brukowej i Valkenberg trochę Holandii i Belgia i pierwsze na co trzeba wziąść poprawkę to Komoot zaniża całkowity dystans o średnio 10-15% czyli jak masz 105 km to realnie jest 120km inna kwestia to trasę srednio-zaawansowaną uznałbym za raczej trudną -techniczną i na odwrót Valkenburg trasa łatwa i bardzo przyjemna ale 1200m przewyższeń uznawana jest za trudną. Rower szosa.

Cześć!
      Z tym dystansem to u nas jest całkiem ok. Może te przewyższenia wpływają na błędne obliczanie km.
      Jeśli chodzi o trudności trasy to nie wiemy czym kieruje się Komoot. Trochę to upośledzone i tym się nie kierujemy.
      Pozdrówki!

• @hoelm78
    @hoelm78 Před měsícem +2

Cześć Wam, ja używam komoota i jestem z niego bardzo zadowolony, w zasadzie nigdy w żadne chęchy mnie nie wyprowadzil. W ustawieniach mam planowanie trasy jako turystyka rowerowa. Moze przy innych ustawieniach mtb, czy gravel prowadzi gorszymi drogami.

Hejka! 👋
      Ustawienie priorytetu typu roweru daje sporo choć zdążały się też klocki no w kolarstwie szosowym.🙂 My narzekaliśmy chyba tylko raz jak musieliśmy właśnie iść 2km w pokrzywach. Inne pomyłki były bardzo krótkie.
      Ale dla smaczku i klimatu przygodowego jak najbardziej polecamy.🤣👌

• @hoelm78
      @hoelm78 Před měsícem +1

@@PairOfWheels kotlarstwo przygodowe jest bardzo fajne😁 jazda samym asfaltem byłaby nudna a po pokrzywach będziecie zdrowsi 😜😁 pozdrawiam

@PairOfWheels  Před měsícem +1

Po pokrzywach byliśmy obolali i zrezygnowani.🤣 przez jakieś 15 minut.🤣 Też nie lubimy samych asfaltów, przygoda płynie w naszej krwi.😁

@mathew6113 Před měsícem +3

Powiem tak. Lubie komoot za to jak się tam tworzy trasy i za to jakie ma warianty wyznaczania (typy rowerów). Zdarza się, że nieraz właśnie pokieruje tak jak na filmie ale są to raczej marginalne przypadki. Czasem się właśnie dziwię, że według niego istnieje jakaś ścieżka np przez pole, która wygląda jakby była tylko wydeptana przez lokalsów ale identyczną sytuacje miałem na google maps. Kolejna kwestia to świadomość jak on wyznacza trasy dla poszczególnych typów jazdy i pomineliście moim zdaniem najelpszy czyli turystykę rowerową. O zgrozo wybór MTB do wyznaczania trasy rowerowej dla gravela to strzał w kolano. To jakby ferrari pojechać do lasu. Poza tym niezależnie od aplikacji warto prześledzić trasę samemu. Wiele aplikacji korzysta z tych samych Open Street Maps więc problem niezaktualizowanej drogi może wystąpić także w innych apkach. Mówicie, że komoot nie widzi ścieżek rowerowych co jest nieprawdą - może jak wcześniej wspominałem te o których mówice są nowe i nie ma ich w OSM. Kolejna sprawa to jechałem nieraz szlakami rowerowymi i można czasem się mocno zdziwić którędy prowadzą... nie winiłbym zawsze apek.

@PairOfWheels  Před měsícem +1

Hej! Dzięki za tak spory komentarz. Im więcej informacji pod filmem tym lepiej dla innych.👍
      Ale do rzeczy!🙂
      U nas przypadki nieprzejezdne są dość często co nie oznacza, że to jest zła apka.
      Jeśli chodzi o pominięcie turystyki rowerowej to specjalnie jej nie wybieraliśmy. Wzięliśmy kolarstwo szutrowe. Jeśli jednak aplikacja nie posiada tego typu (np mapy.cz) to wtedy braliśmy MTB z pełną świadomością problemów, które możemy napotkać.🙂 W końcu gravel to nie rower tyko na asfalt.
      Faktycznie, ścieżki rowerowe są pokazane na Komoot, nam chodziło o szlaki. Może w gonitwie myśli się pomyliliśmy. Nie znaczy to jednak, że nimi kieruje bo taką sytuację mieliśmy właśnie ruszając spod naszego domu. Mamy ścieżkę rowerową do samego wyjazdu z miasta i jest to najkrótsza droga do wylotu z niego. Nie uwzględnił jej.
      Co do stanu szlaków rowerowych to zgadzamy się. Niektóre wyglądają jak droga krzyżowa.🤣 Niektóre apki kierują się właśnie szlakami i to nie jest ani minus czy plus. Bo to wszystko zależy od okolicy i zalegającej tam infrastruktury rowerowej.
      Pozdrówki!👋

@PairOfWheels  Před měsícem

Co do prześledzenia trasy samemu. To zależy, bo my chcieliśmy by to sama apka zrobiła nam trasę. Nie każdy lubi spędzać dzień nad analizą. To miał być sprawdzian wyznaczania trasy szybko i bez udziału ludzi, żeby sprawdzić jakie drogi aplikacje biorą pod uwagę i czy czymś się sugeruje np. Szlak rowerowy.🙂

@mathew6113 Před měsícem

@@PairOfWheels co do ścieżek a raczej szlaków to komoot je ma ale w wersji premium. Co do samych szlaków to raz porwałem się na pewną górę rowerem bo wcześniej byłem tam na trekkingu i widziałem super drogę na górę. Nie wiedząc dokładnie gdzie ona biegnie bo szedłem innym szlakiem to wybrałem szlak rowerowy. Okazał się nie tyle szalkiem MTB co ciężkim nawet na piechotę. Dlatego ciężko winić apkę za to jakie informacje o drogach/ścieżkach mamy na otwartych mapach... No i jeśli mamy porównywać apki to musielibyście kazać wyznaczyć testowanym aplikacją dokładnie te same trasy. W sensie punkt startowy i końcowy. Wtedy można porównywać, która lepiej wyznacza "surowe" trasy.

@PairOfWheels  Před měsícem +1

Przede wszystkim, my żadnej aplikacji o nic nie winimy. Wiemy, że ich praca może być upośledzona z różnych zewnętrznych powodów. Na końcu filmiku masz wyrysowane trasy z różnych źródeł i możesz porównać. Oczywiście nie przejechaliśmy ich tak jak są wyznaczone ale czasami widać ogromną różnicę. Poza tym przy tego typu projektach nawet jeśli nie są rozpisane w dokumentach jak projekt na dofinansowanie z unii to my i tak się świetnie bawimy.🙂

• @panetoh6647
      @panetoh6647 Před měsícem +1

​@@PairOfWheelsmam pytanie. Czy jeśli droga jest nie przejezdna, brak mostu, brak drogi itp. czy zatrzymujesz się i wciskasz w aplikacji kciuk w dół, opisujesz co się zadziało itp? Bo to w tej aplikacji chodzi że tworzą ją użytkownicy. Im więcej dodasz od siebie (zamiast tylko narzekania) to tym lepiej komoot będzie działał

• @tomaszgracz5766
    @tomaszgracz5766 Před měsícem +1

Proszę o test i opinie o Locus Map😉

• @leszek.zdziarski
    @leszek.zdziarski Před měsícem +2

Witajcie
    Z tego co się orientuje i czytałem to Komoot działa głównie w oparciu o dane zebrane przez użytkowników i ich trasy. Im więcej ludzi będzie korzystało z tej aplikacji to te grasy będą lepsze a drogi (te oznaczane na mapie jako droga) nieprzejezdne nie będą podpowiadane czy brane pod uwagę. Używałem Komoot do zaplanowaniu krótkiej trasy i wgrałem je do swojego licznika Sigma Rox 2.0.

• @panetoh6647
      @panetoh6647 Před měsícem

Jest też kciuk w dół i zaznaczenie że brak drogi lub nie przejezdna itd

@mathew6113 Před měsícem +1

Samo wyznaczanie trasy raczej nie bierze pod uwagę tras użytkowników natomiast można samemu zmodyfikować wyznaczoną trasę lub utworzyć całkowicie manualnie nową w oparciu i informacje użytkowników widoczne na mapie.

Cześć!
      My też planujemy lub planowaliśmy na komoocie. Ale nie o tym jest ten film. Chcemy by to aplikacja sama zrobiła nam trasę i mówimy jak to jej wychodzi.
      Fajnie, że apka bierze pod uwagę użytkowników, szkoda, że nieprzejezdne miejsca musisz oznaczać podczas korzystania z aplikacji a nie w późniejszym czasie po przejechaniu trasy.
      Pozdro!

@PairOfWheels  Před měsícem

@mathew6113 a to jest ważna informacja. Jeśli jest prawdziwa to trzeba uważać gdy chcemy by apka sama nam trasę wyznaczyła. Planowanie trasy w Komoot jest super i mamy wiele opcji ale ciekawiło nas jak on działa na własną rękę. Pozdrówki!

@mathew6113 Před měsícem +1

@@PairOfWheels w komoot można dodawać tipy zarówno jak i oznaczać je za pomocne lub nie po pokonaniu trasy. Nie trzeba tego robić w trakcie. W sumie to ja nawet nie używam tej apki do nawigowania tylko i wyłącznie do wyznaczania trasy. Później taką trasą w formie GPX wrzucam na zegarek albo komputerek rowerowy. Po przejechaniu trasy jeśli mi się chce to dodaję odpowiednie informacje na komoot o miejscach/fragmentach które pokonałem.

• @80lechoo
    @80lechoo Před měsícem +2

Tez jezdze na komoot . Parokrotnie poprowadzil w las gdzie nie bylo nawet sciezki. Najgorzej bylo jak bylismy w Harachowie gdzie na zjezdzie kazal jechac w szczery las. Od tak sie pomylil😆 Generalnie napiszcie może co polecacie do wyznaczania tras? Bardzo fajny film! Pozdrawiam

Hej!
      No zdarza się mu czasami gdzieś nas wywalić, że łapiemy się za głowę ale to raczej krótkie epizody. Raz tylko była duża pomyłka przez pokrzywy ale było, minęło.😁
      Ciężko nam jest jednoznacznie powiedzieć, które aplikacje polecamy najbardziej. Każda ma coś fajnego, każdą ma jakieś problemy. Polecamy oglądać inne odcinki, a może wybierzesz coś dla siebie.🙂
      Pozdrowionka!👋

@PairOfWheels  Před měsícem

Napisz może jaki rodzaj kolarstwa cię interesuje. Jak jeździsz i w jakim terenie. Postaramy się coś podpowiedzieć.🙂

• @80lechoo
      @80lechoo Před měsícem

@@PairOfWheels Gravel tak najogólniej.

@PairOfWheels  Před měsícem

Do WYZNACZANIA tras przez samą apkę bez udziału ludzi to ciężko jednoznacznie powiedzieć. Każda ma plusy i minusy.
      Jak my PLENUJEMY trasy?
      1 sposób (na leniwca) - Pobieramy trasy innych użytkowników na Komoot (ewentualnie ją edytujemy pod siebie),
      2 sposób - Wyznaczamy trasę w Mapy.cz (bo tam dla nas fajnie widać szlaki rowerowe) i wrzucamy ja do Komoot by sprawdzić jak wygląda nawierzchnia by ewentualnie później ją poprawić. :)

• @panzbigniew2431
    @panzbigniew2431 Před 26 dny +1

Nigdy więcej opcja : kolarstwo szutrowe! Tylko : turystyka rowerowa! 🙂

@PairOfWheels  Před 25 dny

Ale jeśli ktoś lubi przygodę to też?🙂

• @fidminger
    @fidminger Před měsícem

trasę gravel/cross to się wyznacza samemu, patrząc trasy obserwowanych osób, na zielone kropki,, heatmape stravy no i ogólnie okoliczne atrakcje, kierunki/kwadraty które chce sie przejechać. Ja mam tylko jeden dzień na jazdę i wolę fajnie spędzić ten dzień, a jak ktoś jest leniwy i trasy po setki km pozwala wyliczyć algorytmowi, albo liczy na opinie kogoś kto mu powiedział, że aplikacja X dobrze wyznaczyła w Pierdziszewie Dolnym to na pewno w Kozich Górkach też będzie dobrze to sam sobie na swój los zapracował.

@PairOfWheels  Před měsícem

Ty masz swoje podejście, ktoś może mieć inne. ☺️ Niektórzy są nastawieni na przygodę, niektórzy jeżdżą tylko kilka tras na krzyż, bo głównie liczy się odhaczenie jazdy na rowerze. To nic złego, że ludzie mają różne spojrzenie na rower.
      Dlaczego trasę na gravela trzeba wyznaczać samemu? Skoro aplikacje mają takie opcje, to powinny robić to w miarę dobrze. 😉
      Wg nas lepiej więcej czasu spędzić na rowerze, niż na planowaniu i edycji tras. A niektórzy po prostu nie lubią tego robić.
      My jeździmy w różnych miejscach w Polsce i poza nią. Szukanie za każdym razem, trasy, którą można zgapić i zalicza ciekawe miejsca jest często czasochłonne. Poza tym czy to właśnie zgapianie tras nie jest leniwe? 😅 Sprawdzając aplikacje w sposób przedstawiony na filmie, podsumowujemy co aplikacja bierze pod uwagę, żeby każdy mógł to dostosować do swojego rejonu. Jeśli większość dróg leśnych masz w kiepskim stanie, wiesz że Komoot w trybie „kolarstwa szutrowego” nie jest dla Ciebie. Chyba że ktoś jest nastawiony na przygodę. 😁 Poza tym świetnie działający algorytm i aplikacja to chyba nic złego, co? Myślimy, że każdy rowerzysta marzy o czymś takim. 😉

• @pawesurma
    @pawesurma Před měsícem +1

Uzywam komoota juz dwa lata i nigdy nie narzekałem. Wy po prostu nie umiecie go używać. Polecam odpalić sobie wersję przegladarkowa i poćwiczyć bo opowiadacie straszne głupoty np. to ze komoot nie zna ścieżek rowerowych.

@PairOfWheels  Před měsícem

A może Ty po prostu nie rozumiesz o czym jest film?
      Kto narzeka? Kto nie umie używać aplikacji?
      W filmie jasno mówimy: CHCIELIŚMY z własnej woli i świadomie sprawdzić jak przebiegnie trasa z Piły do Jastrowia, wyznaczona samodzielnie przez aplikację, w opcji kolarstwa szutrowego, bez weryfikacji i edycji mapy.
      Używając aplikacji wykonaliśmy następujące czynności:
      Wybór miejsca startu: Piła
      Wybór miejsca docelowego: Jastrowie
      Typ: kolarstwo szutrowe
      Eksportuj trasę, wrzuć na nawigację, jedź.
      W którym miejscu aplikacja została źle użyta? 😁
      P.s. Fakt, Komoot widzi ścieżki rowerowe, powaliło nam się. Fakt też, że przy wyznaczaniu trasy w trybie, z którego korzystaliśmy nie są dla niego priorytetem. I to była jedna rzecz przy, której się pomyliliśmy. Czy to naprawdę oznacza straszne głupoty? 😱😱😱