Madera część 3, jak oszukają Was na targu, najpiękniejsza trasa górska jaką widzieliśmy, porady

• čas přidán 25. 07. 2024

• @jaroslawjarmolowicz3843
    @jaroslawjarmolowicz3843 Před rokem +3

Bardzo przydatne informacje Bardzo mi się przydadzą wybieram się wkrótce

@paweljankowski2022  Před rokem +1

Miło słyszeć że komuś pomagamy ;) Aż zazdroszczę - tam jest tak pięknie...

• @jaroslawjarmolowicz3843
      @jaroslawjarmolowicz3843 Před rokem +1

Tak obejrzałem trochę filmików twój jest rzetelny i pomocny lecę tylko na parę dni ale już wiem że polecę jeszcze nie raz moje klimaty Zakopane Szkocja ale to będzie chyba najlepsze

@paweljankowski2022  Před rokem

@@jaroslawjarmolowicz3843 W Szkocji nie byłem, też na pewno super jest. My tez Zakopane uwielbiamy - a właściwie bardziej Tatry niż samo miasto ;) Teraz jeszcze Islandia nam po głowie chodzi. Na zdjęciach wygląda pięknie... zobaczymy. Pozdrawiam

• @jarwlos
    @jarwlos Před rokem +3

Kolejny fajny filmik. Przyda się jak kiedyś w końcu pojedziemy na Maderę. 👍

• @simbadcalima5560
    @simbadcalima5560 Před rokem +3

moje ukochane to Machico ale kupiliśmy farmę bananów w ponta do sol i mamy nadzieję tam zamieszkać . Pozdrawiamy.

• @annagrzelak140
    @annagrzelak140 Před rokem +2

Byliśmy na Maderze kilkakrotnie, wybieramy sie znowu, z przyjemnością obejrzeliśmy ten materiał, swietnie zrobiony, bardzo przydatne informacje. Chcemy iść na Pico Ruivo i brakowało nam takich właśnie praktycznych informacji jak wygląda ta trasa. Teraz wiemy dokładnie czego sie spodziewać i jak sie przygotować. Po obejrzeniu zrobiłam subskrybcję i chętnie będę oglądać inne wyprawy.

@paweljankowski2022  Před rokem

Miło słyszeć że się podoba. My też mamy w planie wrócić na Maderę. Malutka wyspa ale tak piękna i nieco magiczna że przyciąga jak magnes. Mimo dość intensywnej eksploracji jest sporo miejsc w których nie byliśmy. Pozdrawiam 🙂

• @kretesciezkipawelszulc1960

Bardzo ciekawy film.
    Dużo informacji.
    Pozdrawiam.👍👍👍

• @adamsznajdrowicz6389
    @adamsznajdrowicz6389 Před rokem +2

Niespełna dwa tygodnie temu zrobiłem trasę spod radaru na Pico i z powrotem..... było dość ciekawie zwłaszcza na tych schodach. :D

@paweljankowski2022  Před rokem

To jedna z najładniejszych (o ile nie najładniejsza) górskich tras na jakich byliśmy 🙂

• @project_marcopolo
    @project_marcopolo Před rokem +1

💪💪💪 Lece

@paweljankowski2022  Před rokem

super, daj znać jak wrócisz jak pogoda i wrażenia. Pozdrawiam i powodzenia. 😉

• @zofiapiwko5740
    @zofiapiwko5740 Před 8 měsíci +1

Piękne widoki tylko pojechać

@paweljankowski2022  Před 8 měsíci

Dziękuję. Jeśli chodzi o przyrodę nie byłem w ładniejszym miejscu. Kto nie był musi pojechać. Przy dzisiejszych cenach biletów za granicę (szczególnie na własną rękę) to już nie taki duży koszt jak kiedyś. Polecam w 100%

• @emilialipinska3940
    @emilialipinska3940 Před rokem +2

Jedziemy na dwa tygodnie na Boze Narodzenie i Nowy Rok :)

@paweljankowski2022  Před rokem

Ooo super pomysł, napiszcie jak wrócicie. Na Maderze miałem wrażenie że cały czas gdzieś coś świętują, to pewnie na święta i Nowy Rok jest rewelacyjnie. Powodzonka 👍

• @bozenaraczkiewicz2061
    @bozenaraczkiewicz2061 Před rokem +2

Przemiła wycieczka, 🔆

@paweljankowski2022  Před rokem

tak, jedna z najlepszych na jakiej byliśmy... już szykujemy kolejną (może jeszcze ciekawszą, zobaczymy ;-) A Maderę polecam gorąco, normalni mega uprzejmi ludzie, nie starający się za wszelką cenę wcisnąć coś, darmowe atrakcje, pyszne i też niedrogie jedzenie, najpiękniejsze trasy górskie i ogólnie przyroda... nas Madera zachwyciła

• @tomaszkonarski606
    @tomaszkonarski606 Před rokem +1

Dwa tygodnie temu wróciłem z Funchal.Najlepsze wrażenia z półwyspu sw..Wawrzynca.Fajne jest też lotnisko z pasem startowym częściowo na estakadzie..PS Funchal jest o wiele lepsza bazą wypadową do zwiedzania wyspy niż Garajau,które jest po prostu też brzdkie

@paweljankowski2022  Před rokem +1

Faktycznie półwysep robi mega wrażenie, podobno o każdej porze roku. Nie odebrałem Garajau jako brzydkie miasteczko, zresztą tam praktycznie tylko spaliśmy (tylko 1 dzień na bardzo malowniczej plaży pod ogromną skałą - klifem), chociaż Funchal faktycznie zachwyca malowniczością i różnorodnością. Na Maderze wiele miast ma swój specyficzny klimacik, którego próżno szukać w PL ;)... dlatego podróżujemy.

• @user-bo4rs5cn4j
    @user-bo4rs5cn4j Před 11 měsíci +1

Witam
    Super Film i dużo cennych wskazówek,
    Moje pytanie czy ten Fiat którego Wy mieliście to dobry wybór czy brać coś większego typu SUV.?
    Będziemy we cztery.
    Pozdrawiam

@paweljankowski2022  Před 11 měsíci +1

Fiat spokojnie da radę, też miałem podobny dylemat i na prawdę nic większego nie potrzeba. Nie jest to może demon prędkości ale w końcu to wakacje a na drogach szybkiego ruchu jak trzeba to i 140 km/h jechał. Madera to przede wszystkim piękna przyroda i szkoda ją zwiedzać w pośpiechu. Spokojnie 4 osoby będą podróżować w miarę komfortowo. Ja polecam fiata na 100%. Miłych wakacji ;)

• @kochamzwiedzac1380
    @kochamzwiedzac1380 Před rokem

Trasa PR1 to aboslutny top Madery. Jednak na mnie osobiście ogromne wrażenie zrobiły też liczna malowidła na ulicach Funchal. Można spacerować bez końca :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam również do subskrybcji swojego kanału :)

@paweljankowski2022  Před rokem

Też tak uważam, PR1 - trzeba zaliczyć, malowidła na ulicach Funchal są ekstra - bardzo pomysłowe i faktycznie całe Funchal jest jak wielka galeria sztuki. Mi osobiście też bardzo się podobał Przylądek Św. Wawrzyńca - to też trzeba zaliczyć. W ogóle na Maderze trzeba pożyczyć auto i wtedy można wszystko objechać.

• @magda2264
    @magda2264 Před rokem +1

O tak z tymi owocami na targu to prawda. Straszne naciągactwo. Te owoce absolutnie nie są warte tej wysokiej ceny! Większa część tego, co ja tam kupiłam nie nadawała się nawet do jedzenia. Ale poza tym Madera jest super!

@paweljankowski2022  Před rokem +2

Wszyscy raczej o tym wiedzą ale i tak każdy kupuje ;) W barze na targu warto za to kupić Bolo de Caco - jest przepyszne. Zgaduję że też Wam pewnie dali tych owoców najpierw spróbować i te próbowane smakowały super.

• @magda2264
      @magda2264 Před rokem

@@paweljankowski2022 Tak te, które próbowałyśmy były bardzo smaczne. Pan sprzedający nawet starał się mówić po polsku nazwy owoców 😁

• @piotrgrzechnik605
    @piotrgrzechnik605 Před rokem +1

Z tym dragon fruitem to rzeczywiście niezła wpadka. Banany i brzoskwinie rozumiem, że kupowaliście w innym miejscu niż Mercado de lavradores?

@paweljankowski2022  Před rokem +1

Banany i brzoskwinie też tam, ale w takiej jak by bocznej uliczce od starszej pani która nie miała tych medialnych owoców jak bananoogórki, dragonfruity itp. i nie zachęcała, nie dawała nic próbować i ogólnie miała nas gdzieś. Sami sobie wybraliśmy, nałożyliśmy, ona tylko zważyła i powiedziała cenę - za całość 0,80 Euro.
      A z tym oszukiwaniem to czytałem o tym w necie wcześniej ale myślałem że ludzie trochę przesadzają, teraz już wiem że nie przesadzają.

• @funkykoval7576
      @funkykoval7576 Před rokem +1

40€ za 5 owoców od przemiłego sprzedawcy mówiącego trochę po polsku. Aż mnie wmurowało, ale myślę ok, miły gość owoce rewelacyjne. W hotelu na następny dzień okazało się, że większość owoców ma znacznie gorszy smak niż te próbowane na targu.

• @harryhole8431
    @harryhole8431 Před rokem +1

Cześć, jak wyglądają drogi na Maderze? Jest ciasno, stromo, kręto? Możesz napisać ile czasu potrzebowaliście na wejście i zejście z Pico Ruivo?

@paweljankowski2022  Před rokem

Hej, drogi na Madrze to atrakcja sama w sobie. Nie zrozum mnie źle - oczywiście że są kręte i strome ale nie niebezpieczne. Przeciętny kierowca który potrafi z ręcznego ruszyć pod górkę na 100% sobie poradzi. Na wycieczkę z Pico de Areiro na Ruivo i z powrotem radzę zarezerwować cały dzień - w takim miejscu nie warto się spieszyć. To jedna z najpiękniejszych o ile nie najpiękniejsza trasa górska jakie maiłem okazję przejść. A trochę ich przeszedłem ;)