Muntii Macin | Culmea Pricopanului, vf.Tutuiatu, bujori si testoase

• čas přidán 6. 08. 2024
  • Primăvara in muntii Macin este un adevărat spectacol de culori.Tot timpul glumeam cu prietenii ca in Macin este tot timpul vreme frumoasa, pe când in înaltele abrupturi vremea era nefavorabila și nu puteam merge. La 5 dimineața am plecat spre localitatea Greci ,cu o trecere cu bacul peste Dunăre. Am ales sa fac primul traseu pe Culmea Procopanului pt ca mi s-a părut cel mai atractiv din documentațiile pt traseele din Muntii Macin. La 9:40 eram pe traseu, luat de la Manastirea izvorul Tamaduirii, unde era slujba de sărbătoarea “izvorul Tămăduirii” de pe 7 mai. O buna parte din traseu am fost singur pe culme, fiind vineri nu erau mulți doritori de munte. Peste tot am fost întâmpinat cu “culoare”și parca după creasta văzută de jos “trăiește o alta lume”. Am rămas plăcut surprins de varietatea acestui loc. Bujori nu am găsit pe acest traseu dar in schimb am găsit broasca țestoasa pe care o pandeam pe traseu. Ajuns la mașina am hotărât sa fac in aceeași zi și traseul spre cel mai înalt varf din Muntii Macin, Vf.Tutuiatu. A lasa traseul pe a2a zi era la “risc” pt ca prognozele arătau nori, vânt și ceata. Am luat traseul marcat cu triunghi albastru spre varf și ma gândeam ca coborârea sa o parcurg prin alta parte pe sub creasta in partea dreapta. Pe traseu a început sa bata vantul foarte tare dar majoritatea traseului a fost prin pădure ceea ce m-a protejat. Pe varful golaș, Tutuiatu se resimțea mai mult vantul puternic. De pe Tutuiatu am hotărât sa ma întorc pe același traseu fiind fugărit de lăsarea serii. Dar am luat-o pe undeva pe sub varf mergând paralel cu traseul marcat in care am reintrat într-un final. A doua zi am făcut traseul “Cozluk” ceea ce a fost o alegere buna, ceata nu a fost, dar vantul turbat te întâmpina deja de la poale.
    Recomandari : nu merge in lunile de vara pt ca nu te bucuri de traseu din cauza căldurii,eu am fost in luna mai și ma topeam deja,sa te dai cu crema pt protecție împotriva soarelui,spray anticapuse(găsești in farmacie).Pt campat v-as recomanda in zona “La Cozluk”,este mai mult spațiu dacă vrei intimitate.Am reușit sa fac trackingul doar pt traseul spre Vf.Tutuiatu,aveti mai jos linkul.Bujori am găsit doar pe traseul “Cozluk”(o sa fie un alt video).
    Sper ca v-a plăcut videoul și sa găsiți utile informațiile.
    Strava Track : strava.app.link/UjswzzEGpgb
    15:56 Suluku Mare
    18:59 Intrare spre vf.Tutuiatu
    21:27 vf.Tutuiatu
    Daca iti place acest proiect ma poti sustine pe :
    ⚫Revolut: revolut.me/olivianu
    ⚫Beneficiar : Gheorghe Olivian Urda IBAN ➡️RO36 BREL 0005 5070 9283 0100 tot Revolut
    ⚫ / olivian
    - Bluză din material sintetic bit.ly/3oPu8Dz
    - Bluză din lână merinos bit.ly/3AASUcW
    - Geacă Impermeabilă bit.ly/3WEQjZW
    - Băț cu reglare rapidă bit.ly/3BWDfFw
    - Bețe de drumetie bit.ly/44yQWrj
    - Kit Via Ferrata VITALINK V2 bit.ly/44bR5B4
    - Ham ROCK Escaladă/ Alpinism bit.ly/3oLS8Hu
    - Coltari bit.ly/3LA0GKw
    - Buclă Echipată Escaladă/Alpinism Klimb Poli 11cm bit.ly/3nbSFSw
    - Dispozitiv de asigurare și coborâre bit.ly/3HjObjw
    - Ax protector pentru piolet şi lopăţică alpinism bit.ly/3HiWxbb

• @DoiViezuri
    @DoiViezuri Před 3 lety +2

Tare fain episod!
    Munții Măcinului mereu surprinzători. Faină treabă că ai prins pe îndelete și două țestoase :D

• @spirydeea1470
    @spirydeea1470 Před rokem

Foarte frumos 👍😘🤗

• @FlyTravelVlog
    @FlyTravelVlog Před rokem

salutare! Fain vlog! Faina editare! Felicitãri! ♥

• @AmiTraveler
    @AmiTraveler Před 3 lety +1

Minunat episod, ce fain ai filmat, am observat ceva comentarii răutacioase, nu le baga în seamă. Tu fa-ti treaba în continuare pentru ca o faci prea bine, la fel si cei de la #doiviezuri. Sper sî evoluiezi cât mai mult , munca de hiker și sa filmezi în același timp nu e chiar așa de ușoară. Big Up Olivian!

@OlivianPasiCuriosi  Před 3 lety

Mulțumesc Ami!Uneori este greu cu filmatul,dar pasiunea compensează!

@cristirenault Před 3 lety +2

Apropos, ne-am întâlnit, eu sunt cel care te-am rugat să nu lași mașina sub Copac. Ne-am mai întâlnit și pe parcursul zilei și cred că ai văzut cât de silent eram și eu și colegul meu, deși hoarde de invadatori veniseră după bujori. Da, au fost cel puțin câteva sute de oameni în ziua aia. Absurd de mulți. Cu o zi înainte, niște "trekkeri" au trecut cu un braț întreg de bujori. No comment! Dar doare când vezi așa ceva. La fel fac și când apar ghioceii.

@OlivianPasiCuriosi  Před 3 lety +1

Salut,țin minte povestea cu trekkerii.Vazusem ca începuse sa vina lumea in zona când plecam!

• @klatttu
    @klatttu Před 3 lety +1

Fain. Si noi am fost pe Macin in luna iulie, asa cum zici... mori de cald, asa de cald incat nici izvorul nu ne-a dat apă. 😅😅😅. Apropo, foarte faine cadre sti sa iei. Salutare

@florin1490 Před 3 lety +1

20:58, da acela este ivzorul italienilor sau isfulet cum i se mai spune...iar apa de la acel izvor care de abia picura nu este buna de baut

• @tudorverde
    @tudorverde Před 3 lety +1

Foarte faina filmarea. Cu ce camera filmezi? Cu ce stabilizezi imaginea? Multumesc.

@OlivianPasiCuriosi  Před 3 lety +1

Salut,mulțumesc!GoPro9 și Dji Mavic Mini 1.Stabilizarea este doar cea din camere!

• @vasilicaturtoi3566
    @vasilicaturtoi3566 Před 3 lety

Ai ratat dragul meu , vârful Țuțuianu!

In schimb ai redat foarte frumos peisajul din munții Măcinului.👍

@OlivianPasiCuriosi  Před 3 lety

@@vasilicaturtoi3566 Mulțumesc,dar acela este Vf.Tutuiatu nu “Tutuianu”.Niște “ghizi”au modificat denumirile între vârfuri,Informație aflată pe urcare.De aceea am mers după GPS.Dacă va uitați pe alte filmulețe mai vechi o sa vedeti ca acela este varful.

• @jcshaven6093
    @jcshaven6093 Před 3 lety +1

stay safe

• @thelonewolfescu
    @thelonewolfescu Před 3 lety +1

Dupa ce cobori din Rodnei, zici ca mergi la plaja. :)))

@OlivianPasiCuriosi  Před 3 lety +1

:)) Face bine la circulație,cald,rece!Inițial trebuia sa merg in Muntii Maramuresului,dar vremea era nefavorabila acolo.Așa ca ...Macin,unde oricum vroiam sa ajung!

• @thelonewolfescu
      @thelonewolfescu Před 3 lety +1

@@OlivianPasiCuriosi Sambata - Ineut. :)

@florin1490 Před 3 lety +1

Iar varful pe care ai urcat este varful Ghiunaltu...iar celalalt din stanga sa este varful Tutuiatu, care are 432 M

@OlivianPasiCuriosi  Před 3 lety

Am înțeles de la localnici ca uniii “ghizi” au modificat denumirile, dar eu m-am orientat după GPS (Muntii Noștri)care mi-a arătat ca acolo este Vf.Tutuiatu,unde am pus și eu denumirile!M-am uitat de control pe alte video-uri și pare ca cineva a modificat denumirile.Este bine denumirea pusă de mine!

@florin1490 Před 3 lety +1

@@OlivianPasiCuriosi cei de la parc au incurcat denumirile...nu este vina hărților

• @andreistirbu2733
    @andreistirbu2733 Před 3 lety +1

Astfel de imagini merită o cameră mai bună

@OlivianPasiCuriosi  Před 3 lety +1

Chiar ma gândeam când eram in muntii Macin ca ar fi mers un mirrorless!

@cristirenault Před 3 lety +3

Nu este deloc ok ceea ce faci. Poate nu ți-ai dat seama, dar oferind atâtea detalii vei umple zona de cocalari și vei distruge fără să vrei puritatea și frumusețea acelor locuri pe care noi, cei din zonă, le numim "acasă". Metaforic vorbind, ai venit la noi acasă și ai invitat pe toată lumea să ne "viziteze". Cu siguranță tu nu ai cărat vreun sac de pet-uri de pe acolo și ai găsit zona curată. Cu siguranță nici nu ai plătit taxa de acces în rezervație care este o simplă taxă, modică, doar pentru a menține locul curat. Nu, nu spun să nu mergi acolo, să nu chemi și prieteni, dar fă-o în privat cui te întreabă și mai ales dă detalii cui merită. Cadrele tale devoalează totul, locație, traseu, etc. Sunt deja mulți pantofari pe acolo. Acum vor fi și mai mulți. Bezergheanu, alții, eu, încercăm să ținem zona cât mai ferită de invazia "turiștilor" scăpătați care de pe unde și vin și calcă totul în picioare. Sper să înțelegi corect mesajul meu și să pricepi că ceea ce faci tu îți dă o oarecare bucurie doar ție. Dar este o bucurie egoistă, trufașă, fără să te gândești la locurile alea. Și știi la ce o să ducă toate astea? La interzicerea totală a accesului în zonă. Cu peste 10-15 ani în urmă am întâlnit mici grupuri de turiști spanioli, englezi, francezi. M-am trezit cu ei lângă mine, mergeau într-o liniște totală. De câțiva ani încoace întâlnesc numai cocalari, pet-uri de bere la 2 litri, cutii de bere Timișoreana sau altele, șervețele umede din alea care nu sunt biodegradabile și multe altele. Da, este un opărit de fotograf din Galați care din lipsă de evenimente duce oameni pe bani la așa-zise "ture foto". În urmă cu o săptămână era cu grupul într-o zonă interzisă, îl durea la bascheți. Sper să ai sânge în instalație și să lași ceea ce am scris eu și să conștientizezi că nu am scris asta să te critic pe tine, ci să atrag atenția că unii dintre noi, fără să vrea, cu credința că fac bine, de fapt fac rău. La fel au fost distruse și alte locuri din România. La Vadu de exemplu toată vara te rup manelele. Adio sălbăticie pentru că e la modă invazia cocalarilor.

• @dstefanalin
      @dstefanalin Před 3 lety +3

Exagerezi. Sunt o grămadă de trasee nemarcate în rezervatia propriu zisa pe unde chiar nu umbla multă lume pe acolo, foste trasee marcate... Ar trebui sa te/va preocupe nai mult de toate carierele de piatra din zona, cea de la mănăstire a prins viata, creasta aia e în afara parcului și cred ca o sa dispară pana la urma. Sper ca ai văzut de exemplu ce sa ales de IacobDeal.

@cristirenault Před 3 lety

@@dstefanalin Am văzut și suntem singurii care am luat poziție față de situația asta. Dar ca simplu om, nu prea ai ce să faci. Ei dau cu dinamita pe acolo și ne spun nouă că speriem păsărelele cu... aparatul foto :)))) Totuși, mai puține informații pentru pantofari, n-ar strica. Eram într-o noapte la Perseide la Pietrele lui Teo și m-am trezit cu o armată de 25 de brăileni la ora 23... gălăgioși, efectiv au invadat zona... Am rămas cu sechele, mai ales după ce am văzut câte chiștoace de țigări au lăsat în urma lor.

@@dstefanalin Am sute de giga ce poze, filmări din dronă, timelapse, etc. Nu le-am făcut publice niciodată. Eu sunt un simplu trecător prin viață, măcar să nu fac rău, dacă bine nu prea pot.

• @andreapop6165
      @andreapop6165 Před 3 lety

@@cristirenault Tu ce cautai in Muntii Macinulu cu Atv-urile , FRUSTRATULE, lasa omul sa isi faca treaba, ai capul rosu de parca ti-a furat muntele... Eu zic sa-ti vezi de treaba ta.. Tu ce exemplu dai cu clipurile tale de pe pagina ta de youtube, vrei sa spui ca tu esti cel mai ok...? czcams.com/video/RjFmMwGLYDw/video.html Frustrati ca tine avem in toata tara, pune mana si fa un gard sa nu cumva sa-ti invadeze pantofarii sau cocalari zona in care zici ca tu o numeste "acasa".. Te plangi ca un mamutoi..

@cristirenault Před 3 lety

O persoană cam surescitată întreba ce căutam pe acolo. Strângeam saci de pet-uri aruncate pe acolo. Ai fi vrut să-i car în spate? Am fost și cu mașina și cu atv și nu am stricat nimic pe acolo. Dar în spirit tipic românesc trebuie să apară un nepriceput care să arunce cu prostii în stânga și în dreapta :)))