Keleti - Alpok, körtúra kerékpárral /2. rész / Tavak mellett, folyók mentén a hegyek felé

• čas přidán 8. 09. 2024
  • 2023. 07. 08. - 21.
    Kerékpártúra a Keleti- Alpok legszebb részein:
    Nockalm panorámaút, Karintiai tóvidék, Alpok- Adria bringaút, Júliai- Alpok, Karni- Alpok, Dolomitok, Pustertal, Dráva völgye.
    Ausztria, Szlovénia, Olaszország
    Fotók: Németh Attila
    2. nap: 88km / 720m szint
    Este a kempingbe már nem sikerült összepakolnunk. Bár nem is erőltettük a dolgot. Ránk sötétedett, miközben még kiélveztük az utolsó kényelmes esténket, amikor még kempingszékben ülve, a kipakolt terülj- terülj asztalkámon dúskálhatunk a hazai (Steni által sütött) hideg fasírt és a sült hús között. Tátratea, sör és még ropogtatni való is volt hozzá. Nekünk szerencsénk volt, mert volt egy bázisunk: az autó. Amit ugyan egy közeli parkolóba 12 napra leállítunk, de a járműben minden olyan dolgot otthagyhatunk, amit csak óvatosságból, vagy kényelmi szempontok miatt hoztunk magunkkal. Mert ugye a bringára mindent nem lehet fel gumipókozni. Az otthoni pakolás is ennek szellemében történt, hogy ha nem fér fel a bringára, akkor legfeljebb marad az autóban.
    Reggel felpakoltunk végre, kocsi bezárva (biztos jó helyen parkolunk?) és elindultunk. Kezdődjék hát a hónapok óta tervezgetett kerékpártúránk.
    Meleg volt és közben azon járt az eszünk, hogy ezt a szenvedést még kb. 1 óráig biztos elviseljük, de utána elég belőle és jó lenne egy nagyot pihenni. Ahogy letelt ez az óra úgy lassan kezdtük megszokni a nagy csomagok imbolygását, alkalmazkodni kezdtünk ahhoz a tényhez, hogy megváltozott a lendület kihasználási stratégia. Plusz 25-30 kg és a súlypont is máshova kerül, ezzel együtt a kerékpár menettulajdonsága is változott. Még melegebb lett. A tavaknál irigykedve néztem a strandolókat.Villach előtt megálltunk az autópályahíd alatt hűsölni, később a városban háromszor visszasétáltunk a közeli csaphoz vízért, miközben Steni összejött egy magyar bringás párral, akiktől megtudtunk néhány hasznos dolgot. Aztán a sztorizgatást félbe kellett hagyni és indulni tovább. Rövidesen a Gail- folyó mellett újabb hűsölés, pacsálás (Schumit fényképezőgépestűl lefröcsköltem) következett. Néhány kilométer pedálozás és ismét pihenő, falatozással egy bezárt erdei étterem mellett. Arnoldstein, bevásárlás és jött az Olasz határ. 15%- os emelkedővel nyit a bringaút. Na, neeem! Maradunk pár kilométert a régi országúton. Juliai- Alpok a látványos csúcsokkal, majd jött Tarvisio és mi átkeltünk Szlovéniába. Csendes erdei bringaúton suhantunk az Eco kemping kicsiny tisztására. Voltak bringások, túrázok és pihenő családok is. Már sötétedéskor állítottuk fel sátrainkat (megjegyzem elég nyögvenyelősen) Végre leülhettünk a földre. Bár Steniéknél volt mini kempingszék, amit néha kölcsönkértünk. A maradék italok elfogyasztása után dumálgattunk és talán ettünk is egy kicsit, de erre már nem emlékszem túl jól. Síri csendben telt az éjszaka, bent az erdő közepén. Úgy éreztük ez a nap már teljesítmény volt a javából.
    Az előadó (Kevin MacLeod) Bushwick Tarentella - Thatched Villagers című művének használata a következő licenc alapján engedélyezett: Creative Commons - Nevezd meg! 4.0 creativecommon...
    Forrás: incompetech.com...
    Előadó: incompetech.com/
    Az előadó (Kevin MacLeod) Bushwick Tarentella Loop című művének használata a következő licenc alapján engedélyezett: Creative Commons - Nevezd meg! 4.0 creativecommon...

• @tamasendresz
    @tamasendresz Před 11 měsíci +1

Jó videót készítettél, 😊 várom a következő részt.

@h_kartagoi  Před 11 měsíci +1

Köszi Thomas! Következik majd az Alpok- Adria bringaút a sok alagúttal.
      Üdv:
      T.

• @laszloputyora7523
    @laszloputyora7523 Před 7 měsíci +1

Ismét egy igazán jó videó. Köszönöm szépen. Kár, hogy elvesz az élményből a 3-4 percenként elinduló reklám.

@h_kartagoi  Před 7 měsíci

Én köszönöm és örülök, ha tetszett.

• @videoworksLaci
    @videoworksLaci Před 11 měsíci +1

Szia Tomi! Csodás volt a folytatás is, örömmel láttam pár ismerős vidéket! Nagyon jól néztek ki az alpesi növények és a házak gazdagon virágokkal. Igazi tündérálom ez a vidék! 🙂Szuper lett a videó, köszönöm a feelinget, várom a folytatást! Üdv, Laci

Szia Laci!
      Jó hely ez a hármashatár környéke. Jó, hogy mi nem a Wurzenpaß felé mentünk. Te jártál arra, az sokkal nehezebb, mint Tarvisoi felé. Igaz, ez hosszabb volt. Folytatás lesz még jó pár részen keresztül. Köszönöm!
      T.

• @videoworksLaci
      @videoworksLaci Před 11 měsíci

@@h_kartagoi Ez az irány, amerre ti voltatok sokkal szimpatikusabb!😀Ennek örülök, h jó sok rész lesz, ezeket a szép túrákat akármeddig el tudnám nézni!🙂Üdv, Laci

• @ildikogeringer9180
    @ildikogeringer9180 Před 11 měsíci

Szia Tomi! Annyira nagyon nagyon jó volt nézni, hogy szavakkal ki sem tudom fejezni! 😍😍😍Szuper jó mindkét film! Külön köszönet a gyönyörű virágos felvételekért!🌹🥀🌺

@h_kartagoi  Před 11 měsíci +1

Ildikó, Te vagy a leglelkesebb néző🙂. Örülök, hogy tetszik neked. Fontos a szemtanúk véleménye🙂. Érdekes, hogy ebbe a filmbe mennyi minden belefért, pedig mindent nem is lehet lefilmezni. Emlékszel az út mentén mennyi vadvirág volt fent a hegyekben is.

• @ildikogeringer9180
      @ildikogeringer9180 Před 11 měsíci

A filmed nagyon jól segít emlékezni!😊@@h_kartagoi

• @AzenNevem
    @AzenNevem Před 11 měsíci +1

Egyre izgisebb 👍 Hihetetenül hangzik, hogy oda a nyeregbe fel lehet menni bringával. Vagy nem ugyanarra a helyre értem, amire te mondtad.

@h_kartagoi  Před 11 měsíci

Köszi! A Mangart- nyeregbe fel lehet tekerni, van aszfalt út.