Túrakerékpáros felkészülési ötletek és tanácsok - 3. rész: A felszerelés

• čas přidán 26. 06. 2021
  • A csomagos túrabiciklizés a világ felfedezésének legjobb módja. Az alábbi három részes sorozatban bemutatom, hogy én miként készülök fel egy nagyobb biciklitúrára.
    A mostani részben bepillantást adok, hogy egy két hetes balkáni túrára miként készülök fel. A sátortól elkezdve az egészségügyi dolgokig bezárólag... Témák:
    - iratok és mindenféle papírok
    - egészségügyi dolgok
    - táborozás, alvás
    - kütyük
    - napvédelem
    - ruhák
    Az más más kérdés, hogy a nagy balkáni túra második napján történt egy szerencsétlen fürdőszobai baleset, de még így is izgalmas volt. Jó szezont mindenkinek!

• @tejeslaci
    @tejeslaci Před rokem +1

Látod Józsi, ezért szeretünk téged ...

@bernadettpegan5253 Před 3 lety +4

Szia! Nagyon klassz volt a film, gyakorlatilag minden benne volt ami fontos! :-) Annyival egészíteném ki, hogy én pl a gyalogtúrán úgy szoktam pakolni, hogy a tartalék cipőbe teszek olyan kis dolgokat, mint pl az esőkabát (ha belefér) vagy az alsónemű, vagy épp egy egy tartalék póló. Mert amúgy ott egy lyukat viszel magaddal! :-) A másik, hogy a sisak valószínűleg azért kényelmetlen, mert kicsi........... Nagyon kicsi.............. Ez gyerekméret. A fejed tetején "trónol", és éppen ott nem véd, ahol fellene! Jelesül: homlok, tarkó, halánték. Mert ugyan a fejed búbját védi, de ez maximum a fentről lehulló kövek ellen jó. Van egy YT csatorna, a Mozgásvilág, ott szenteltek egy rész a bringás sisakokra, egyet mega viselésükre. nagyon hasznos, ajánlom megnézésre. Amúgy maga a csatorna is nagyon el van találtva! :-)
    Más. A kaja részletezésénél annyira hátra hagytad a fasírtot, hogy már aggódtam, hogy kimarad! :-) Itt nem említetted, de nagyon hasznos még a szőlőcukor! Én régen a teljesítménytúrákon szőlőcukros vizet szoktam inni. Amit én még ajánlani tudok azok a különböző energia zselégk. Én most keztem ezek világát felfeldezni, és mondhatom, nagyon meg vagyok elégedve! természetesen nem helyettesíti a rendes étkezést, de egy hosszú emelkedő közben sokat tud segíteni! Valamint az izotóniás sportitalok is sokkal jobbak, mint a víz, vagy az üdítő, mert tartalmaznak mindenféle "jóságokat" amikre szüksége van a szervezetnek, ha nagyon izzadunk és nagy a terhelés. Lehet kapni ilyen porokat, amit könnyű szállítani, aztán mindig újra lehet keverni. Próbáld ki őket! :-) Nem akarok céget reklámozni, nincs közöm hozzájuk, de a Biotech Usa termékei kiválóak, (én több cég termékeit is kipróbáltam, és a B.U. lett a győztes) Nagy előnyük, hogy Pesten van boltjuk, és lehet mindenből pici, egy adagos kiszerelést kapni!
    Végezetül kívánok Neked nagyon jó túrázást, és ne törödj az ostoba emberek kommentjeivel! :-) Nyeregbe fel, vár a világ! :-)

•  Před 3 lety

Szia Bernadett! Köszönöm a tippet a cipővel kapcsolatban. Holtig tanul az ember... A sisakot átgondolom, tényleg nem néztem túlságosan utána a dolognak. Jó szezont!

@bernadettpegan5253 Před 3 lety

@ Bizony holtig tanul az ember! :-) Én is sokat tanultam a Te filmjeidből! De ez a sorozatod különösen hasznos volt, mert megmutatta, hogy a bringatúra csak a technikai részben tér el a gyalogtúrától, vagyis nyugodtan hagyatkozhatomaz én több ezer km-es gyalogtúrázó tapasztalatomra. Bár az még mindig kérdéses, megyünk-e egyáltalán több napos bringatúrára................ De Neked kívánok nagyon klassz nyarat, rengeteg km-rrel! :-)

Szia Józsi! Megnéztem mind a három részt az ötleteidről és a tanácsaidról és azt kell, hogy mondjam tökéletesen bemutatod, mi kell egy nagyobb többnapos, csomagos túrára. Mintha az én túrafelszerelésemet látnám a videókban 😀. Mindig szoktam én is mondani ismerősöknek, hogy a csomagos, többnapos túra nem ugyan az mintha 1 napra eltekerni valahova. Sokan ezt nem nagyon értik mert nem próbálták. Én még szoktam vinni szőlőzsírt is az ajkaimra mert az enyém könnyen kiszárad és piszkosul tud a 3-4. nap után fájni. Jó egészséget, jobbulást és sok örömteli tekerést kívánok neked!

Szia Franko! Aki sokat teker a világban, annak nagyjából kialakul a stílusa. A csomagos biciklitúrák a király kategóriát jelentik a túrák közt. Más műfaj... A szőlőzsír tippet köszönöm. kipróbálom. (Belső térdszalag húzódásom van. műtani nem kell, az egyenetlen talajon járás még gondot okoz, de már a normál életben csak kevésbé akadályoz.) Hajrá és jó szezont!

•  Před 3 lety

@ Köszi szépen. Hát jobbulást kívánok és remélem majd egyszer öszefutunk.

• @gabornagy6167
    @gabornagy6167 Před 3 lety +1

Jó utat! Jó hátszelet!

Köszönöm, viszont!

@andrasszarvas8848 Před 3 lety +1

Ezt a három részes sorozatot a hetvenes évek elején elküldhetted volna nekem.... Tőled átvettem az inget.... Nem ég le a nyakam.... Balázstól meg a lekváros kenyeret.... A nagy tudású fiataloknak üzenem. A jó pap is holtig tanul.... Tudom, hogy ez nem magyarul van, de majd 30-40 év múlva esetleg megértitek.... Már ha megéritek.... Azt màr csak mellesleg jegyzem meg, hogy szellemi és fizikai frissességben. Azt meg sose feledjétek! Mindenkitől lehet tanulni.... Gratulálok Józsi a sorozathoz és további erőt egészséget és jószerencsét kívánok neked a túrákhoz! Üdvözlettel Szarvas András.

•  Před 3 lety

Szia András! Apósom örökbecsű mondása: "Gyakorlat teszi a pancsert." Csinálni kell az életet, a többi jön magától. Szeretettel: Józsi

@andrasszarvas8848 Před 3 lety

@ "Gyakorlat teszi a pancsert" - nagymesterré!

@bernadettpegan5253 Před 3 lety

Ez vicces! Te Balázstól átvetted a lekváros kenyeret, én meg a filmjei után napokig rá sem tudok nézni! :-) :-) :-)

@andrasszarvas8848 Před 3 lety +1

Vettem a fáradságot és elolvastam a kommenteket és megnéztem, hogy mit tettek közzé szerzőik.... Személyesen szívesen megvitatnám a kimondottan rosszindulatú megjegyzések alkotóival nézetüket.... Inkább értékelni kéne azt, hogy valaki közkinccsé teszi túra beszámolóját és tapasztalatait.... Szerintem meg lehetne próbálni! Senki sem lesz tőle kevesebb.... Üdvözlettel Szarvas András.

•  Před 3 lety

Az élet túl rövid ahhoz, hogy a negatív dogokkal foglalkozzunk. Én így csinálom és kész... De lehet máshogy is tekerni. Szeretettel!

• @h_kartagoi
    @h_kartagoi Před 3 lety

János kerékpárvásárlása jó sztori. Valóban elhangzott már, csak még az áremelések előtti verzióban:-).
    Remélem teljesen rendbe jött a térded! Sajnálom, hogy félbeszakadt a túra (jól láttam megint Gyurival voltál?). Kívánom, hogy még idén bepótoljátok az élményeket.
    A folyadék veszteség pótlása egy komoly téma. Folyamatosan kell, kis mennyiségben pótolni. Nem csak több óránként és nem csak a végstádiumban, amikor már elfogyott az erő.

•  Před 3 lety

Szia Hanibál! A lényeg: a térdem alakul. Gyurival voltam, még emésztgetem a kudarcot. Az idén már más lesz, de talán még tudok nagyobb túrára menni. (Ha elenged a feleségem és az orvos....) Az ivászat tényleg kulcskérdés, főként a mediterrán régióban. Köszönöm, hogy követed a filmeket. Jó egészséget kívánva, szeretettel: Józsi

• @tiborzahorec3181
    @tiborzahorec3181 Před 3 lety

Köszönjük a videosorozatot. Remek összeállítás. 😁 Megneznem azt a sok negativ kritikust, hogy a hegyekben erdő mélyén hogy oldaná meg az egészségügyi problemait a "gyogyszertar" nélkül. Hiv mentőt meghulesre? 😁 Ezekben a videokban én ugy latom sok ev tapasztalata és helyzetek tulelese van benne.Nem kéne kritizalkodni, hanem tisztelni. További gyógyulást és sok bicajos kilométert kívánok. Meg persze videokat, hogy legyen mit megcsodalnunk. Üdvözlettel Tibor

•  Před 3 lety

Én köszönöm, hogy megnézted és remélem néhány ötlettel tényleg gazdagabb lettél. Neked is jó tekeréseket!

@attilaperlaki2834 Před 3 lety

Ha már magnézium ..akkor a tasakos változat ( magnetrans 375mg)..este reggel egyet eggyet...azóta nem volt gondom a lábgörccsel...előtte tabbletta/ pezsgős akármik( minősèges mindkettő) melett is előfordult , hogy az éjjel közepén a malacaim önnáló életre keltek .

•  Před 3 lety

A tasakos jobban felszívódik? Nekem nincs még tapasztalatom a magnéziummal.

@attilaperlaki2834 Před 3 lety

@ ...gyorsabban mindenképpen s nem terheli a gyomrot...évek óta ( min 5 éve)..csak a tasakosat viszem a túrákra ( Tour de Délvidék szervezésében ) ...amint írtam azóta a lábgörcsök megszüntek...

• @bringaturak
      @bringaturak Před 3 lety

Én a Béres-féle Magne B6+ készítményt szedem rendszeresen - nem csak bringatúrán -, ami jelentősen csökkentette a lábgörcsök számát. Nem teljesen, de mondjuk én már búcsút vettem a fitt ötvenes évektől... 😀

@attilaperlaki2834 Před 3 lety

@@bringaturak 14 ben Kassa környékén bringáztunk kerestünk egy kissebb utat elkerülvén a forgalmasabb főutat ami ugyan rövidebb forgalmasabb de egyben meredekebb lett volna, leállítottunk egy bringàst...ott derült ki hogy a "bácsika" 74 éves és heti 1x a tavasz - ősz között letekeri a köreit a vàros környèkén 50-70km ....útbaigazitott bennünket ...majd tovassuhant...
      ...szeretnék én is 70 + ban olyan kondiban lenni. 😊
      ...szóval erőt egèszséget 50 felett is.

• @egri-robert
    @egri-robert Před 5 měsíci

József te elviszed az egész házat magaddal 😅😂

•  Před 5 měsíci +1

Minden attól, hogy hova mégy, hol fogsz aludni és mennyi idő lesz a kaland. A Duna-menti bicikliúton végigtekerni teljesen más dimenzió, mint a görög hegyekben csavarogni. Ez utóbbi esetében mindennek veled kell lennie, ami a túléléshez kell, mert a telefonod sem ér semmi... Isten áldjon útjaidon!